• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

BK1986 skrev 2016-02-11 08:47:08 följande:
    Brösten slutade ömma för några dagar sedan. Är på RD 13 och 15 dagar sedan ÄP. Stämmer bra med min vanliga lutealfas att mensen börjar idag. Har egentligen inte TD förrän den 17/2 så det är ju en vecka kvar.

Än så länge är det morgonens flytning som kommit. Inget mer. Får testa senare idag.
    Är du på RD 13, så tycker jag att du kan testa imorgon bitti. Test på RD 14 är tillförlitligt. Alltid bättre resultat på morgonurin.
    Hoppas för dig att den lilla blödningen består, för i så fall behöver det absolut inte vara något fel. Kram
  • Regnbågsdröm
    Soffan83 skrev 2016-02-11 09:18:19 följande:

[quote=76326465][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-11 08:16:55 följande:[/quote-nick]

Det är nog inte supervanligt att de gör det. Jag blödde syndafloder och testade negativt. Ringde kliniken. De tvingade mig ändå att testa två dagar senare på TD och ringde då. "För att 3 procent kan blöda trots graviditet". Suck.

[/

Hej, vad jobbigt att du blödigt så mkt :( jag har oxå blödigt men inte mkt, plussar starkt. Blödningar behöver inte vara farligt, men om man blöder mkt så är det klart oroande... Usch, hoppas det löser sig hur som!

Ja alltså, blöder man lite så behöver det ju absolut inte vara negativt. Men man märker när man blöder för mycket. Det är ju som många inte tänker på en bortfallsblödning man får och inte vanlig mens. För många är det typ liknande som mens, men för mig var det betydligt mer. Fanns inte en chans att jag skulle tro på ett plus i det läget.
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-02-11 11:42:31 följande:

Alltså idag är jag världens jobbigaste. Tittade på testen igen några minuter efter 10 och då såg det ut såhär. Inbillar jag mig det svaga strecket på det nedre testet?

Kan inte se bilden, men har hört att man inte ska förlita sig på testet senare. Man ska kolla från början, för sen kan färgen smeta ut sig. Jag skulle tagit digitalt test för att vara helt säker. Det är ju vad klinikerna rekommenderar också.
  • Regnbågsdröm
    jewel skrev 2016-02-11 11:39:23 följande:

Jag blir så ledsen när jag läser om er som fått negativa besked. Jag känner mig nästan lite dum som lyckades på första försöket. O samtidigt som jag är glad över att vara gravid så är jag ganska orolig o rädd för att få missfall som jag fått tidigare. Det kom rosa flytningar i tre dagar då min mens skulle ha kommit men det har slutat nu.

Jag önskar så att alla ni andra ska lyckas!

Känn dig inte dum. Var lycklig över att du hade turen att gå emot statistiken. Det är inte alls särskilt vanligt att lyckas på första försöket, så gläds åt det istället. Var glad över att du slipper gå igenom den här tuffa resan. Lycka till med allt!
  • Regnbågsdröm
    Soffan83 skrev 2016-02-11 12:12:54 följande:
    Fy vad tråkigt... Vilket försök var det? Allt känns ju som en evighet, det är en enorm stress för oss alla som går igenom det hör...
    Det var vårt andra försök. Försök 1 kom vi aldrig till insättning, de befruktade äggen delade sig inte som de skulle. Så ja, det är hårt. Var fint att komma till ruvning andra försöket. Men jag har ju få ägg och är extremt svårstimulerad, så finns liksom inte så många chanser. Men får hålla tummarna för att tredje försöket blir ett mirakel!
  • Regnbågsdröm
    Nicka skrev 2016-02-11 16:15:03 följande:
    Styrkekram till dej! Hoppas att de är som de ska.
    Vet att man kan blöda trots graviditet men jag har aldrig varit med om de och inte heller hört talas om nån i min närhet som haft de så, så förstår att du känner som du gör.
    Jag har en vän som gjort IVF 4 gånger. Alltså haft 4 TD. Två av dem var hon gravid (första missfall tyvärr) Hon blödde båda gångerna. Däremot ingenting de två andra gångerna när hon var gravid.

Men då snackar vi inte blodbad, utan typ nidblödning. Jag tror man känner av skillnaden bäst själv.
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-02-11 17:06:29 följande:

Eftersom jag i vanliga fall använder tampong är det väldigt svårt att avgöra om jag blöder ovanligt mycket eller inte. Upplever det dock som att det är lite. Det är ibland färskt, ibland blandat med Lutinus. Men inga mängder.

Då min sambo är borta har jag bett en annan köpa med sig tester så att jag kan kolla imorgon. Fortsätter jag att blöda och testerna är negativa så tar jag för givet att det inte gått vägen. Då är det bara att bryta ihop.

Jag kände samma, då jag också använder tampong jämt. Kanske därför jag upplevde detta som värsta blodbadet också. Men första dagen blödde jag inte särskilt mycket, men sen kom det mycket. Du kan inte göra mycket annat än att testa imorgon och se vad som händer. Vi finns här för dig oavsett resultat!
  • Regnbågsdröm
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-11 20:20:21 följande:

Imorgon får jag börja med menopur. Kunde ha börjat idag men eftersom äggplocket då skulle bli på en obligatorisk dag i skolan bestämdes.det att vi skulle avvakta en dag till .

Så sprutstart imorgon och preliminärt äggutplock den 23 februari.

Någon vänlig själ får gärna lägga in i listan.

Fast hur kan du veta vilken dag äggplocket ska bli? Är det för att du gjort flera försök innan och det alltid varit likadant? För vissa får ju spruta kort tid, andra länge, tänker jag. Så svårt att veta exakt vilken dag det blir.
  • Regnbågsdröm
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-11 21:25:25 följande:
    Nej är första gpngen. Det är ju preliminärt äggutplock. Men vi eller de resonerade att chansen ökade att jag inte behövde ta ut den 22 feb om jag väntade till mensdag 3. Men det finns ju inga garantier.
    Ah okej, låter märkligt ändå. Vi har alltid fått en preliminär vecka för ÄP, men verkligen inte dag. Jag köper om vi skulle få det nu tredje gången, eftersom de vet att jag behöver spruta typ 12-13 dagar. Men första gången är det ju skitsvårt att veta det. Men hoppas det går bra för dig
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-02-12 07:19:32 följande:

Då var resan slut för oss denna gång. Minus på testen imorse och mer blod. Det är en konstig känsla. Tusen tack för stöd, råd och peppning under den här tiden. Vet inte vad jag gjort utan denna tråd. <3

Känner med dig. Vet precis hur det känns. Håll utkik efter ny tråd i forumet, jag tänkte starta en när jag drar igång tredje försöket.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016