• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

loppi skrev 2016-01-28 21:31:06 följande:
    Lagen kommer att träda i kraft 2016-04-01 . Tyvärr har inget sagts om att även privata kliniker ska få rätt att hantera donerade könsceller.

texten kommer härifrån: enkrokigresa.wordpress.com/
    Fast gick in på hemsidan du länkade nu. Den handlar ju om ensamstående. Jag är inte ensamstående.
  • Regnbågsdröm
    Majamas skrev 2016-01-28 22:27:11 följande:
    IVF med donerade spermier görs tyvärr endast vid universitetssjukhus än så länge.
    Säker? Vet du eller gissar du? Förjävligt är det. Då får vi som har "dubbelt problem" alltså bara tre chanser på oss. Det är ju fan inte klokt.
  • Regnbågsdröm
    ystersyster skrev 2016-01-29 07:15:07 följande:
    Det svar har jag oxå fått när våra 3 försök var slut. Sjukt att vi har såna regler/begränsningar i ett Jämställt land (knappast)
    Det finns ingen rättvisa, livet är bara ett lotteri
    Verkligen sjukt. Vart går ni nu då?
  • Regnbågsdröm
    Tussebus skrev 2016-01-29 15:27:33 följande:
    Fertilitetscentrum i Stockholm är hbtq-certifierade och genomför ivf med donerade spermier. Var i kontakt med dem förra året när vi inte visste om vi skulle hinna med ett frysförsök innan tidsfristen gick ut.
    Tack snälla. Man inser att alla som svarar inte har riktigt koll. Bättre att svara om man vet säkert, känner jag. Ska kolla med dem. Vet du om den kliniken finns på andra platser i landet också? Kram!
  • Regnbågsdröm
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-29 15:50:00 följande:
    Tack snälla. Man inser att alla som svarar inte har riktigt koll. Bättre att svara om man vet säkert, känner jag. Ska kolla med dem. Vet du om den kliniken finns på andra platser i landet också? Kram!
    Fast det står på deras hemsida att de rekommenderar att man tar kontakt med klinik i Oslo eller Umeå om man behöver göra IVF med donerad sperma. Kanske dåligt uppdaterad hemsida då om de sa annorlunda till dig.
  • Regnbågsdröm
    Tussebus skrev 2016-01-29 15:27:33 följande:
    Fertilitetscentrum i Stockholm är hbtq-certifierade och genomför ivf med donerade spermier. Var i kontakt med dem förra året när vi inte visste om vi skulle hinna med ett frysförsök innan tidsfristen gick ut.
    Varit i kontakt med dem nu. De kan inte genomföra IVF med donerade spermier. Konstigt att någon sagt annorlunda till dig.
  • Regnbågsdröm
    ystersyster skrev 2016-01-29 16:17:00 följande:
    Vi var på Nordic ivf o de hänvisade till Umeå som enda klinik i Sverige om man ville göra ivf med donerad sperma.. Nä vi sökte oss till Danmark, går nu på Vitanova som vi e jättenöjda med! Bara plusset som saknas ;)
    Tack för svar! Hoppas på plus för er! Vi får söka oss till Danmark vi också om inte vårt sista landstingsförsök lyckas. Men hoppas så på det <3
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-01-30 10:57:51 följande:

Vårt lilla ägg blev det inget med. Fick beskedet igår. Det blev inte befruktat trots bra spermaprov. Kändes som någon dött. Ville fan slå sönder något och skrika. Hade nog gjort det om jag inte varit på jobbet. Istället tvingade jag mig att le och försöka avsluta det mest brådskande. Fick höra att jag såg sjuk ut av en kollega. Tänkte svara att Ja jag är svårt sjuk i själen just nu! Men hummade istället fram något om migrän. Jag vet ju att man inte ska hoppas för mycket, framförallt inte från första försöket, men det hjälps inte. Jag är en sådan människa med för många känslor! Ska kontakta sjukhuset på måndag och höra om de har någon idé om fortsättning.

Har läst alla era inlägg och ömsom gläds och gråter åt våra vedermödor. Man blir ödmjuk av det här....

Lider med dig. Vet hur det känns.
  • Regnbågsdröm
    mini72 skrev 2016-01-30 18:44:42 följande:
    Kliniken sa att sprutorna ska tas innan klockan 12:00 varje dag och att det var viktigt att det blev samma tid, så jag tar mina (Gonal F, Orgalutran och Menopur) kl. 08:00. Det har hänt att det blivit 10-15 minuter skillnad ett par gånger.
    Va? Jag tog mina sprutor på kvällarna. Ingen som sagt att de ska tas innan 12. Däremot ska man ta i princip samma tid varje dag. Men gör inget om det är en kvart mer eller mindre. Men det där innan 12 har jag aldrig hört. Har bara hört "på kvällen". Konstigt.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016