• stajlish

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

BK1986 skrev 2016-02-11 06:59:41 följande:

Har blodblandade flytningar nu på morgonen. Brösten är inte alls ömma. Får nog ställa in oss på att det tar slut här för denna gång...

Sitter nu och undrar om jag orkar gå på jobbet eller inte. Känns egentligen inte som att jag orkar med det riktigt.

Har du testat? Orkar du inte, så tycker jag verkligen du ska va hemma! Kram
  • stajlish
    jewel skrev 2016-02-11 12:29:40 följande:
    Jag är i v 4+3 idag. Du då?

Ska ta gravtestet jag fått från kliniken imon o sen ringa för att få tid för vul. Har testdag på söndag egentligen.
    Kul att vi ligger så lika, jag är 5+0 (vecka 6) idag, skumt räknesystem men ändå =) När hade du BF nu igen? Jag ska på VUL 1/3 på Sahlgrenska och inskrivningssamtal med MVC den 11/3 =) Vill att tiden ska gå fort nu så man får se ett hjärta som slår! 
  • stajlish
    Mariana79 skrev 2016-02-11 12:03:42 följande:

Äggplocket är nu gjort och 10 ägg blev det :)

Ingreppet var inte alls farligt tyckte jag, gjorde lite mer ont på ena äggstocken. Men fick mer morfin bara så det var lugnt :)

Har mer ont nu efteråt, kraftig mensvärk hoppas det lindras snart.

Imorgon ringer de om resultat <3

Kram på er alla därute!

Härligt! Samma som för mig, gick jättebra på själva plocket men fick GROV mensvärk efter, men de släppte efter några timmar. Sen var jag mest bara svullen i några dagar pga lutinusen. 

Håller tummarna för många fina befruktade ägg!

Kram
  • stajlish

Men vilken skitdag :( Sänder massa tankar o kramar till er som fått negativa besked idag :( KRAM

• stajlish
    jewel skrev 2016-02-12 08:10:11 följande:
    BF 16 oktober. Min dotter kom dock tre veckor tidigt så det kan även bli september. Hon blev förresten till efter IVF på Sahlgrenska 2012. Har du gått med i nån BF-grupp? Kanske bättre att prata graviditet där i så fall tänker jag.. :)
    Nej, är du med i nån? Finns det nån aktuell IVF-grupp för oss som plussat? 
  • stajlish
    lallallalla skrev 2016-02-14 08:11:13 följande:
    Hihi.. jag väckte mannen med världens bästa alla-hjärtans-dag-present idag!!!
    GRATTIS!!!!
  • stajlish
    mini72 skrev 2016-02-14 12:49:54 följande:

Nån här inne som har tips på en bra graviditets-App? (TD 19/2) :)

Gravid & Baby =) Och liberos
  • stajlish
    Adalia84 skrev 2016-02-15 20:17:35 följande:

Fy vad dålig jag har varit på att skriva här! tråkiga besked för flera ser jag men också ett och annat positivt. Det är verkligen så mycket som ska klaffa och sen tur på det. Styrkekramar till er alla! Jag har faktiskt testat positivt. Har svårt att ta in så det känns helt sjukt att skriva! Måste köpa ett digitalt också tror jag

Grattis! =)
  • stajlish
    celavie1 skrev 2016-02-15 23:21:50 följande:

Hej alla! Har inte skrivit på ett tag men har läst allt. Både glädjeämnen och sorg. Jag känner med er alla och hoppas ni kämpar vidare. Jag hade en dipp med jobbiga tankar och misströstan men nu är jag tillbaka igen. Jag och sambon ska göra ett andra försök. Hoppas hoppas....
    Ungefär samma upplägg som sist. Långt protokoll med nedreglering och sedan högsta dosen av Menopur från start. Börjar med spray den 28 feb. Pga påsken ska jag spraya extra länge innan jag börjar med sprutorna den 23 mars. Antar att sjukhusets anställda vill vara lite lediga och smaska i sig påskägg! Känns bra och köra igång igen. Nu vet jag ju mer om hur det går till. Ska bli intressant och se om kroppen kommer reagera på samma vis. Hoppas på mycket ägg till påsk Tungan ute

Ni diskuterar trådar och om man bör starta upp en ny. Jag har full förståelse för att de som blivit gravida inte finner denna tråd så lämplig längre. Jag kommer sakna er massor men gläds oerhört över att ni lyckats. Vi andra kan väl bli kvar här ett tag till för det är ju fortfarande början av 2016. Tycker ni andra som är i samma situation som jag annorlunda hänger jag på till ny anvisad tråd. Det viktiga, tycker jag, är att vi hänger ihop och stöttar varandra efter bästa förmåga.

Hej! Härligt med nya tag och nytt försök. Håller tummarna för er den här gången! Du verkar ha en väldigt positiv inställning :) Det tror jag man kommer långt på! Jag hänger kvar här o följer alla även om jag är gravid, vill inte lämna tråden än...vill så gärna se att alla får uppleva plusset en dag. Kram!
  • stajlish
    Queen5683 skrev 2016-02-16 14:54:32 följande:

Awww äntligen, fick GRAVID på min clearblue test imorse!!!

Helt otroligt =) Äntligen, är fortfarande i chocktillstånd!!!

Tack så himla mycket alla ni underbara i den här tråden, ni är verkligen guld värda, vet inte vad jag hade gjort utan er <3

Kram på er <3 <3 <3

GRATTIS!!! =) 
  • stajlish
    Mariana79 skrev 2016-02-16 20:39:20 följande:

Nu ni tjejer ska ni få höra! Ett mirakel har skett!

Jag har inte velat skriva någon tidigare, inte förrän jag var säker på sak <3

I fredags när jag pratade med läkaren så sa han att resultatet av befruktningen var dålig, men att de skulle låta äggen vara kvar för att sedan kolla igen på lördagen. Då det har hänt att vissa ägg tar längre tid på sig.

Men vi skulle vara realistiska - det såg ju inte bra ut.

På lördag efter lunch ringer de ifrån kliniken och meddelar att det finns ett ägg som de vill odla vidare på. Det kan finnas potential!

Gissa om att vi blev förvånade! Vi trodde ju att de skulle ringa och bekräfta det läkaren hade sagt dagen innan...

Så en strimma hopp väcktes så klart.. Det finns ett ägg!

De skulle höra av sig igen idag för att berätta om det blivit en blastocyst eller om det avstannat..

Det hade blivit en fin blastocyst ringde de och sa kl 10.20 i förmiddags!!

Lyckan är total! Snacka om att ha slitits mellan hopp och förtvivlan! Vi trodde ju det var helt kört.

Läkaren förklarade att ibland ser man inte hela befruktningen då äggen kan vara för ivriga och själva delningen inte blir korrekt, eller något liknande.

De är bekymrade över min äggkvalite. Men detta ägg har ju växt till sig fint och ett ägg är ju det som behövs <3

Kl 15.00 satte de in den lille kämpen!

Jag är nu ruvare och ber till högre makter att detta ska gå bra!

MIRAKEL sker!

Helt otroligt!

Hoppas jag får hänga med er igen?

Men åh! Underbart ju! Grattis o lycka till!
  • stajlish
    mini72 skrev 2016-02-19 15:15:37 följande:

Idag på TD, RD14 testade jag positivt på Clearblue's Digital!

Blodprovet för hcg och progesteron får jag svar på efter helgen!

Önskar alla helg-testare lycka till!

Klem fra Norge!

GRATTIS! =)
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-04 19:33:20 följande:

Så mina vänner, nu har jag fått planeringen inför försök 3! Synarelastart 20 mars! Har skapat en ny tråd för oss som har misslyckats här och som vill följas åt i en ny tråd. Vi kan ju vara kvar här också förstås, men känns skönt att börja om på nytt också lite tänker jag.
    Tråden heter IVF mars/april och hittas under Svårt att få barn - IVF. Hoppas jag träffar några av er där! Kram!

PS. Oerhört lycklig över att vi får köra igång nu igen!

Jag kommer joina dig där sen, då vi fick veta på vårt vul i tisdags att vi fått missed abortion :( Så jag hoppas komma igång efter vår semester vilket blir i april :) & grattis till att komma igång igen och lycka till!
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-04 21:50:26 följande:
    Oh. Missfall alltså? Jag beklagar <3

Du får jättegärna hoppa in i gruppen när du än vill! Kram!
    Ja, hon trodde på missed abortion iaf... vi var på vul o såg bara en fin hinnsäck/fostersäck i "rätt" storlek men den var tom... märkligt ändå. Så det var en besvikelse såklart.. även om vi var väl medvetna om att det kan ske i så tidigt skede.. är ju tyvärr väldigt vanligt. Så nu väntar vi på att kroppen ska göra sitt o stöta ut det.. så vi kan börja om. Det kommer jag göra, så snart jag vet när vi kan komma igång igen! :)
  • stajlish
    BK1986 skrev 2016-03-05 08:55:53 följande:
    Å nej! Beklagar verkligen. :( Stor kram till er. <3
    Tack! Kram tillbaka
  • stajlish
    Amie77 skrev 2016-03-04 21:56:27 följande:
    Usch, jag vet hur det känns. Hände oss på vårt första IVF-försök. Allt försiktigt hopp man hunnit känna... Men sen tog det sig på försök 3, :), så jag önskar er all lycka till vid nästa försök.

Själv börjar jag så smått fundera på tjuvtest. Kanske på söndag då jag är 9dp5dt. Har bara tjuvtestat dagen innan TD alla tidigare försök, men denna gång vet jag inte om jag kan hålla mig. Är ju det sista försöket oavsett hur det går så borde kanske unna mig att bli testoman. :D
    Vad hände er? Eller ja, hur gick de till.. var det missed abortion? När upptäckte ni det? Tack! Vi känner oss positiva inför försök nummer 2 :)  Ja, de tycker jag.. testa på! :)
  • stajlish
    Nicka skrev 2016-03-05 12:24:10 följande:
    Usch va tråkigt :(
    Kram
    Ja, det var verkligen trist! :( Men men, bara o ta nya tag! :) Hur går det för dig?
  • stajlish
    Amie77 skrev 2016-03-05 16:58:47 följande:
    Vi testade positivt dagen före testdag och på testdag. Testade dock inte mer och då det var dags för VUL runt v 7-8 så visade det sig att det, precis som för er, var en hinnsäck men inget mer. Vi blev besvikna, men också - eftersom det var vårt första försök - positiva över att vi ens KUNDE bli gravida. Sen blev det minus på andra försöket och sonen på tredje. :)
    Precis så tänker vi med! Vi är jätteglada att vi faktiskt kunde bli gravida så pass "lätt" med ivf! Så vi är övertygade om att det kommer gå nån gång under dessa tre försök! :)
  • stajlish
    Amie77 skrev 2016-03-06 08:21:10 följande:

Nio dagar efter en 5-dagarstransfer så testade jag imorse. Jag kan knappt fatta det, men det blev ett plus innan jag ens tvättat klart händerna. Fattar ingenting nu, men är också jätteglad men även orolig. Men mest glad! :D :D

Smileys funkar av någon anledning inte för mig här, annars hade jag lagt till det där gigantiska +:et. :D

Officiell TD på torsdag. Då kör vi digitalt. Hoppas, hoppas, hoppas att det är ett livsdugligt embryo som vill stanna kvar!

Grattis!!! =)
  • stajlish
    Nicka skrev 2016-03-05 20:55:52 följande:
    Skönt att ni tänker/känner så och är starka i de.
    Jag väntar på att få omslag så vi kan göra FET, kommer förhoppningvis i början på veckan och nästa helg är de dags isf (:
    Blev inget förra månaden då jag inte hade nån ägglossning :(
    Ja, det är skönt. Man är ju dessvärre medveten om att risken är stor under det tidiga skedet o första 12 veckorna framförallt.. men det är klart de känns segt när man ändå kom så "långt" i processen... vi ska iväg på semester snart i två veckor så efter det är vi nog redo att köra igen! =) Ok, spännande med FET! Hoppas du får omslag snart!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016