• stajlish

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Amie77 skrev 2016-02-05 17:08:13 följande:

Har inte varit inne på ett par, tre dagar så har nog missat en del.

Men stort grattis till jewel!!! Vet den fantastiska känslan. Då jag tog mitt prov för sonen dagen före testdag blev det två streck på stickan efter bara några sekunder i urinet, hann knappt fatta vad som hände. Wow bara! :D

Jag tycker det är så spännande nu för NU äntligen är vi på gång också. Har fått första mensdag och varit i kontakt med min klinik. VUL RD12 (15/2) i ostimulerat FET-försök och förhoppningsvis insättning av blastocyst veckan därpå. Nu har vi ju bara två blastocyster i frysen så en väldigt reell risk att det bara är att vända om halvvägs till kliniken (vi har långt att åka), men ja... då är det ju så. Då konstaterar vi faktum och accepterar tanken att det blev ett fantastiskt barn, men inte två.

Kul! Det behövs ju bara en liten rackare för o få en bebis =) Vi hade bara en enda liten blastocyst i frysen som klarade sig &  som jag satte in i ostimulerad cykel o nu är jag gravid! =) Hoppas på samma tur till er sen!
  • stajlish
    celavie1 skrev 2016-02-05 21:22:05 följande:
    Men oj vad häftigt och se!
    Eller hur =) Och fick "Gravid 2-3" på Clearblue digital idag med =)
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-02-06 09:50:11 följande:
    Yay vad härligt o så skönt för er!
    Ja, så nu har jag två datum att se fram emot.. först VUL på Sahlgrenska o sen inskrivningssamtalet på vår MVC här hemma :) Spännande! Känns mer på riktigt nu. Sen blir det Thailandsresa i mars o efter den har de 12 veckorna gått...så man kan andas lite mer :) Går allt bra för dig?
  • stajlish
    ak15 skrev 2016-02-06 17:55:40 följande:
    Ruvdag 9 med två dagars odlad ...

Andra trepacket på första försöket köpte ett tre pack i mars 2015 resulterade i en son som dog i magen i v 20 pga en ovanlig bakterie... Hoppas denna stannar kvar!

Varma kramar till er alla och kämpa på, man får gråta man får vara arg man får vara överlycklig och man får vara bitter...
    Grattis! Man ser ju ett streck där! =)
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-02-06 12:05:39 följande:
    Vad roligt med milstolparna? Är så glad för din skull! Skönt med Thailandresa!

Det går bra här, tackar som frågar. I natt var jag orolig för lite överstimulering. Kunde inte sova och kände mig konstig, uppblåst och lite obehagskänsla i sidorna och i magen. Var upp och kissade flera gånger samt törstig. Men nu känns det bättre i kväll är det dags för Overallen och Äp på måndag!
    Ja, jättekul =) Ok, men va skönt att de känns bättre nu! :) Spännande! Lycka till på ÄP, skriv hur det gik sen!
  • stajlish
    lallallalla skrev 2016-02-07 14:43:15 följande:

Nu är jag också ruvare! En jättefin liten cellklump till mig och två blastisar till frysen. :))

Härligt! Grattis =) Lycka till! Håller tummarna =) Gott med två blastisar till frysen med!
  • stajlish
    Mariana79 skrev 2016-02-08 16:47:13 följande:

Äggplock på torsdag :D Wiiiiii vad nervöst!

Lycka till! Kommer gå fint ska du se =)
  • stajlish
    AnnaLY skrev 2016-02-09 07:40:09 följande:

Hoppar av här. Fick stort minus imorse på min TD. Tack ändå för alla svar och support. All lycka till er!

Beklagar! :( Önskar lycka till nästa gång! Orättvist och surt.. men er tur kommer! Kram
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-02-10 18:02:23 följande:

Nu har jag fått mitt lilla embryo tillbaka. Nu börjar ruvarperioden! <3

Grattis! Lycka till nu =)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016