• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

hope88 skrev 2015-12-25 11:51:51 följande:
    Jag är kvar. Nästa omgång blir också vid nästa mens i januari. Ska kontakta kliniken på måndag för att få mer besked.

Är så rädd att det här inte ska fungera =(
    Hur går det för dig? Har du startat någon ny behandling? Kram
  • celavie1
    loppi skrev 2016-02-07 09:56:36 följande:
    Ja, jag vet inte - tycker väl att det borde ge utslag nu på låg hormon testerna.
    Tycker hela processen är lite jobbig och blir helt passiv i mitt vardagsliv & har svårt att engagera mig in något.
    Tack!
    Även om jag inte ruvar förstår jag precis. Jag mår också skit (på ren svenska). Hela IVF processen är så fylld av väntan och det har jag så svårt för. Nu väntar jag på att mensen ska komma. Känns som man ska bli tokig, kryper i en. Man kanske ska se det som en prövning i livet som man bara ska igenom och att man sedan blir starkare av det. Vad vet jag.....
  • celavie1
    Iskristall skrev 2016-02-07 09:58:12 följande:
    Här är en till som kör tempmetoden. Använder du dig av FF? Det gör jag, tycker den är super. Jag började för ca 2,5 år sedan att tempa. Tycker det är jättespännande. Började för att jag har pcos och oregelbunden ÄL. Metoden här hjälpt mig att ha koll på Äl (tillsammans med äl-test) samt att man varje månad vet/ser när mensen kommer, så man slipper bli överraskad. Detta när vi försökt försökt bli gravida själva.

Nu när vi satt igång med ivf kör jag vidare av bara farten! Spännande att se vad hormonerna/medicinerna gör med tempen!
    Låter spännande som sagt. Hur går det till och vad är det för app ni använder?
  • celavie1
    Iskristall skrev 2016-02-07 10:30:28 följande:
    Jag använder en app som heter FertilityFriend. Finns fler så vet inte vilken mini72 använder.

Man tar sin temperatur varje morgon, innan man stiger upp. Skriver in tempen i appen som gör ett diagram över temparna. Grejen är att man ligger lägre i basaltemp första delen av menscykeln, innan ägglossning. Sen när man haft ägglossning så stiger basaltempen och ligger på en högre nivå fram tills mensen kommer, då sjunker tempen igen till nivån innan ägglossningen.

Jag lägger in en bild på en av mina kurvor så ser du principen. Det röda korset är ägglossningsdagen.
    Oj vilken tydlig skillnad i temp det blir!
  • celavie1
    pandoraDiem skrev 2016-02-07 12:27:23 följande:
    Hej! Har inte varit inne här så mycket på sista tiden, försöker hitta energi inför ivf-starten. Vi har fått tid till första mötet 1a mars, kommer däremot inte sätta igång förrän tidigast april (kö och så ska vi gifta oss i början av april). När ska ni påbörja andra behandlingen? Vi kanske kan följas åt då :) kram
    Vad romantiskt med ett vårbröllop! Gräset börjar bli grönt och träden knoppas (vem vet kanske vi med?)
    Kommer nog starta med spray i slutet av feb skulle jag tro så ev äggplock kanske blir i slutet av mars?
  • celavie1
    mini72 skrev 2016-02-07 12:00:05 följande:
    Jag använder My Calendar för Android.
    Kolla stabiliteten de sista dagarna! :)
    Du verkar inne i en stabil fas :)
  • celavie1
    MariaC skrev 2016-02-07 13:31:51 följande:
    Ja, det är helt otroligt vad de kan göra! Det är ju vår enda chans så vi är såklart otroligt glada att forskningen gått så fort framåt.

Ja, det är lokalbedövning, morfin och sen bedövningssprutor i ljumskarna. Min sambo är inte så nervös inför själva ingreppet utan mer över att de inte ska hitta några spermier. Man kan ju aldrig veta. Sen är vi båda såklart nervösa för hela processen, men också glada att vi får chansen att kunna göra IVF.
    Jag har mått himla dåligt psykiskt i denna process men samtidigt väldigt levande. Konstig känsla. Det var längesedan jag ägnat mig själv och min kropp så mycket uppmärksamhet och tankar
  • celavie1
    lallallalla skrev 2016-02-07 14:43:15 följande:

Nu är jag också ruvare! En jättefin liten cellklump till mig och två blastisar till frysen. :))

Toppen! Grattiskramar
  • celavie1
    Tussebus skrev 2016-02-07 17:45:42 följande:

Här lämnar jag tråden. Fick mensen idag på rd11. Frugan är helt okänslig för mitt sammanbrott och skyller på mig att jag varit för crazy och arg sista tiden (hallå, går på Lutinus) :(

Beklagar verkligen, vad tråkigt :(
    Kram
  • celavie1
    Ingensmamma skrev 2016-02-07 19:18:46 följande:
    Ah. Smart! Jag har verkligen problem här då jag på jobbet är "inlåst" utan att kunna gå på toaletten när jag vill. Lunch får jag någon gång mellan 11.00 och 13.00, men kan jag då tolka det som om 8 h inte är jääääätteviktigt? Då borde jag kunna ta 7.55, 16.00-16.30 och sista 22.15 (innan jag lägger mig?). Annars får jag ställa klocka och gå upp vid midnatt!

Meck meck. Dagar som dessa önskar man att man jobbar på kontor!
    Asjobbigt med allt meck och samordna det med jobb och annat. Extra jobbigt om man som du verkar ha en väldigt speciell arbetssituation. Upplägget du beskriver verkar ju fungera.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016