• Iskristall

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

mini72 skrev 2016-02-07 12:00:05 följande:

Jag använder My Calendar för Android.

Kolla stabiliteten de sista dagarna! :)

Förstår inte riktigt kurvan. Har du haft ÄL? Är de det gulbruna fältet?
  • Iskristall
    lallallalla skrev 2016-02-07 14:43:15 följande:

Nu är jag också ruvare! En jättefin liten cellklump till mig och två blastisar till frysen. :))

Å vad roligt! Stort lycka till! Det som vart insatt idag hur många dagars odlat?
  • Iskristall
    mini72 skrev 2016-02-07 14:51:11 följande:

Jag har inte möjlighet att tala om för just den här App'en att jag gör IVF, så den visar i det gulbruna fältet tidspunkt för ägglossning, beräknat från mina inställningar. Det blå sträcket är ägglossningsdagen, enligt App'en, men inte i verkligheten denna gång alltså. Om jag blir gravid så finns det en inställning för detta, och då räknar App'en ut BF, eftersom den vet när jag hade 1a dag i sista cyklusen. :)

Aha! Ja, då förstår jag bättre Ja fin stabilitet i slutet!

Gulligt gjort med testet till sambon hihi Lycka till nu!
  • Iskristall
    mini72 skrev 2016-02-08 05:17:00 följande:

"Krysser fingrene!", som de säger i Norge :)

Takk og klem!
  • Iskristall

Då var ÄP avklarat. Allt har hittills gått bättre den här gången än vid förra ÄP.

10st ägg fick de ut Mycket bättre än förra gångens 4st. Och sen fick jag bara halva dosen intravenös smärtis så jag har sluppit illamåendet och kräkningarna jag drabbades av efter förra plocket yay! Nu är det bara att hålla tummarna för att äggen vill befruktas också! Och att det blir återföring på onsdag som planerat.

• Iskristall

[quote=76315548][quote- nick]Pipam skrev 2016-02-08 12:00:04 följande:[/quote-nick]Det var bara ett ägg som växt på sig tillräckligt så försöket avbryts.

Vet att de är superförsiktiga pga min PCOS och skyhöga AMH värde men jag är helt knäckt ändå....[/quote]

Men vad tråkigt! Vad har du haft för medicin och dos?

• Iskristall
    Pipam skrev 2016-02-08 12:23:28 följande:

Fick börja först på dag 4 och spruta. 112 enheter menopur. VUL dag 6 men sen eftersom det var helg så VUL 2 på dag 10.

Jag ska spruta i tre dagar till för att det enda ägget ska växa på sig och sen ta Otrivelle och göra ett försök hemma.

Problemet för oss är ju att jag inte ägglossar så förhoppningsvis gör jag det nu och vi har en liten chans denna cykeln. Men när man hoppats och ställt in sig på något liksom... Ja, usch. Besvikelse!

Med Ovitrellen bör du ägglossa! Håller tummarna för er! Men förstår din besvikelse såklart.
  • Iskristall
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-08 13:10:59 följande:

Härligt med lyckat plock! Hoppas det fortsätter lika bra.

Man inser verkligen att det är ett lotteri det här och att det kan vara SÅ olika från gång till gång. Jag börjar även tro att läkarna gör lite olika. Vissa läkare plockar verkligen ALLA ägg, medan andra plockar de ägg de ser som mogna. Tror ni också det kan vara så? Eller konstig teori? Jag har haft 4 ägg mogna ägg vid båda plocken. Första gången plockades dock 7 ägg, andra gången "bara" 4. Men lika många mogna oavsett liksom. Hoppas dock att jag har fel och att vårt tredje försök kan innefatta fler ägg. Vore fantastiskt!

Din teori kan ju vara sann?! Svårt att veta liksom. Det såg ut som på vul idag i samband med plocket att hon tömde alla äggblåsor hon/vi såg. Så jag tror hon plockade alla hon kunde. Har inte du haft den känslan vid dina plock?

Jag får se vad vårt resultat angående mognad och befruktning blir sen när det kan avgöras.

Förra gången såg man bara 4st ägg blåsor i rätt storlek, dessa plockades självklart, men sen försökte hon tömma några mindre men jag antar att det inte var några mogna ägg däri då de bara fick ut 4 ägg. Men bara två kunde befruktas dock.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016