Inlägg från: Y o L o |Visa alla inlägg
  • Y o L o

BF juni/juli

Va kul, jag har också en dotter född feb -14. Var går du på Mvc? Hur mår du?

Michaelaj skrev 2015-11-17 22:15:03 följande:

Hej! 

Jag är i vecka sex och skulle gärna vilja följas åt med flera andra gravida.

Vi bor i Stockholm och har en dotter som är född i feb 2014. Hon älskar bebisar, så vi får se hur det blir när hon får en egen :)

• Y o L o

Ja tror du gissar rätt. Jag vill snabbspola till kub så jag får veta om allt är ok därinne. Sen har jag nog inte så bråttom :)

Va jobbigt att inte få sova ordentligt, där har vi varit bortskämda. Dottern har i stort sett alltid sovit bra. Det känns lite skrämmande inför detta barn, tänk om det blir tvärt om nu.

ebe91 skrev 2015-11-18 11:44:11 följande:

Gissar att jag är den enda som tycker att tiden går alldeles för fort nu? V 10 idag, hjääälp! Vart tog tiden vägen? Minns att med sonen kändes varje vecka jääääättelång. Tror det beror på att jag nu inte är mentalt redo för ett till barn, att dela mig mellan två. Vi kämpar ju just nu för fullt med att få sova på nätterna, hur ska ett till barn få ta den plats den behöver. Tur det är 30 veckor kvar så jag hinner komma in i det mentalt iaf, o göra mig redo.

• Y o L o

Hej, funderade var du varit :)

Jag har varit sjuk över en vecka nu, så jobbigt. Dagisbaciller, går streptokocker nu som dottern åkte på. Jag har fått hostmedicin att ta i yttersta nödfall, de första 8 veckorna ska man helst inte ta något alls enl läkaren.

Va kul med vul, vill också göra ett, fast ett ul.

DLR skrev 2015-11-18 15:27:59 följande:

Hej hallå!

Nu känner jag mig gravid. Har varit borta i ett par dagar på grund av illamående, trötthet och feber. Sonen smittade mig lagom till sitt kalas. Har känt mig helt apatisk och konstant "åksjuk". Har liksom haft illamående upp i halsen hela tiden, men aldrig spytt. Har även varit sanslöst slö och trött.

Måste ta ikapp här inne, känns som att jag missat massor. Nya SN och nya "samtal". KUL! :)

Frossa har jag haft sedan dagen innan jag plussa. En obehaglig frossa. Den är liksom "djup". Kan inte förklara. Det enda som funkar på riktigt är ett varmt bad. Det blir som att det värmer enda in.

Har även en värmekudde som hjälper LITE, men inte som ett varmt bad. Blir typ ett varm bad per dag nästan. Är det okej?

Utöver att jag mått skit (att vara gravid och sjuk är så tungt) så bokade jag tid för inskrivning idag efter att ha varit på VUL och sett vår lilla "kycklinghjärta" som min sambo kallade det.

Han var i extas när han fick se hjärtat ticka, får sms från jobbet då o då med hjärtor och gulliga kommentarer som visar hans glädje.

Juste, fick Lergigan Comp utskrivet idag. Blir dock att ta det vid akuta tillfällen bara. Vill helst härda ut då jag verkar ha fått magkatarr (därav mitt illamående som eskalerar dagligen) på köpet och måste äta omeprazol dagligen. Vill inte ta mediciner i onödan så att säga.

• Y o L o

Jag går på Mvc Liljeholmen, bor i närheten o jobbar i närheten så det är smidigast. Jag vet inte riktigt bf, men ska jag gissa så 1 juli. Får se va de kommer fram till på kub. Var bor du någonstans?

Förutom att jag är sjuk just nu har jag mått kanonbra, känt mig ogravid. Mådde illa mycket med dottern så tacksam varje dag jag slipper må illa nu.

Är du spänd på om det blir en syster eller bror? Det är vi iaf, spånar namn o håller på :)

Michaelaj skrev 2015-11-18 20:54:51 följande:

Jag går på BB Sthlm family på Kungsholmen. Ska på första besöket om två veckor. Var bor du? Vilken MVC?

När har du BF ? Vad kul att våra barn är lika gamla!

Jag mår bra! Lite ömma bröst och molvärk ibland. Hur mår du?

• Y o L o

Ja jag var sjukskriven från v 18 nånting pga foglossning så jag hoppas att slippa det denna gång. Hur ska jag kunna ta hand om en tvååring om jag inte kan röra mig knappt!

Jag är jättenyfiken på vilket kön, så om det går så absolut. Vi fick aldrig ett helt klart besked m dottern o det var spännande men vill gärna veta.

Jag funderar i samma banor, hur ska man räcka till?

Michaelaj skrev 2015-11-18 23:11:42 följande:

Jag bor på Kungsholmen och går tillbaka till samma barnmorska som sist.

Jag ska också göra kub. Är 34 år, "nästan" i riskgruppen.

Från och till har jag har känt mig ogravid precis som du. Men jag mådde bra så här tidigt förra gången också, och sen hade jag inget allvarligt illamående. Bara massa andra krämpor och var sjukskriven de sista 3 månaderna. Hoppas du slipper må lika illa denna gång!

Ska ni ta reda på kön?

Förra gången blev det en överraskning, men denna gång vill vi veta! :)

Det känns så overkligt fortfarande! Är lite orolig för hur man kommer att räcka till, tycker ett barn tar all vår tid;)

• Y o L o

Ja choklad varje dag :) måste också äta ofta. Hungrig hela tiden.

M

Cadencee skrev 2015-11-19 10:55:36 följande:

Gick in i vecka 8 idag! Är lite trött, fryser som en tok och mår illa. Intagit 2 frukostar och lite choklad ^^ Snart lunch också.... Jag måste verkligen äta hela tiden för att inte må illa... Någon mer som har de så :(

• Y o L o

Grattis va roligt!

En del av oss skrev 2015-11-19 15:47:01 följande:

Godis och snacks går inte ner här och det märks på vågen tappat 3 kg pga illamåendet och det bara på 1 vecka.

VUL gick bra fick se en liten på 13.6 mm och ett hjärta som slog. Så lättad och glad, helt underbart.

• Y o L o

Haha vi verkar ha lika erfarenheter. Jag känner exakt som du, tänk va gulligt med en tjej till men samtidgt kul att få en son, som kanske blir en liten kopia av sin far! Fast iofs är dottern en kopia av sin pappa som liten så en ev. son kanske blir lik mig :)

Hur tänker du, och ni andra med barn, kring att förklara detta med syskon? Hur förklarar man för en tvååring om ett syskon, sen när magen syns?

Michaelaj skrev 2015-11-19 19:05:06 följande:

Åh fy! Jag kan förstå hur du mådde! Jag var också sjukskriven pga foglossning o sammandragningar. Min rädsla är exakt som din - hur tar man hand om en aktiv tjej som alltid vill att man ska vara med på golvet?!

Hihi, jag hoppas nästan på en flicka till. Har ju sparat alla gulliga tjejkläder :)

Men åt andra sidan vore det kul med en av varje!

Vi får tänka att vi gör så gott vi kan när vi börjar känna oss otillräckliga.

Jag är glad att dottern börjat bli lite mer pappig, tidigare dög bara jag.

• Y o L o

Nu fick du mig tårögd, vilken underbar reaktion från sonen. <3

DLR skrev 2015-11-20 08:37:16 följande:

Vi ville ju vänta till jul. Men natten till igår kom den där illamåendet som nästan tog kål på mig sist. Spydde så mycket att det t.om kom galla. Min son som är rätt stor blev rädd för sin apatiska mamma som knappt ville flytta på sig. Låg antingen på soffan eller golvet på toaletten.

Så, när sambon kom hem visade vi honom bilderna från VUL. Vi frågade ifall han visste vad det var, då sa han att det var han (han har sett 2 VUL och 1 RUL bild på sig som är inramade), när vi skakade på huvudet och sa nej, så lyfte han på ögonbrynet lite. Lyfte upp remsan med bilderna och kikade lite extra.

"Älskling, det är ditt syskon. Lillasyster eller lillebror"

Ooooj oj ooj!!! Va hans ögon löööös upp! Han vände sig om (satt på mitt knä), hoppade ner, la handen på min mage och säger "känner mitt syskon mig nu? Hör den mig".

Han blev såååå glad! Ville börja ringa och skryta till vänner på en gång. Det sista han sa imorse innan min sambo skulle lämna honom på fsk idag var "Mamma, kan mitt syskon gå i samma fsk som mig. Snäääääälla!?" <3

• Y o L o

nej fy va jobbigt att du redan känner av. Du kanske inte hade återhämtat dig helt från förra gången. Jag känner inget nu, tyckte jag kände av precis när jag plussade men inget nu. Vill verkligen inte ha foglossning igen. Inte ens kunna gå med kryckor, inte kul.

ebe91 skrev 2015-11-20 08:26:36 följande:

Jag tänker exakt som er, fast tvärt om ;) har ju en son redan och önskar även att det här är en pojke, fast jag har känt på mig sen jag plusade att det är en flicka! Vi ska tjuvkika på RUL om det går, med sonen gick det inte då han vägrade ligga still.

Hade också problem med en del foglossning med sonen, sjukskriven 50% från v 21 och sen gravpenning från v 32. Känner redan av foglossningen, kan inte sitta så länge (svanskotan) och igår när jag skulle söva sonen i vagnen ilade det i ljumskarna. Känner även av i ländryggen rätt ofta... Känns jobbigt eftersom jag har sonen på 8 månader som ska bäras överallt.

Svar på tråden BF juni/juli