Hej, funderade var du varit :)
Jag har varit sjuk över en vecka nu, så jobbigt. Dagisbaciller, går streptokocker nu som dottern åkte på. Jag har fått hostmedicin att ta i yttersta nödfall, de första 8 veckorna ska man helst inte ta något alls enl läkaren.
Va kul med vul, vill också göra ett, fast ett ul.
DLR skrev 2015-11-18 15:27:59 följande:
Hej hallå!
Nu känner jag mig gravid. Har varit borta i ett par dagar på grund av illamående, trötthet och feber. Sonen smittade mig lagom till sitt kalas. Har känt mig helt apatisk och konstant "åksjuk". Har liksom haft illamående upp i halsen hela tiden, men aldrig spytt. Har även varit sanslöst slö och trött.
Måste ta ikapp här inne, känns som att jag missat massor. Nya SN och nya "samtal". KUL! :)
Frossa har jag haft sedan dagen innan jag plussa. En obehaglig frossa. Den är liksom "djup". Kan inte förklara. Det enda som funkar på riktigt är ett varmt bad. Det blir som att det värmer enda in.
Har även en värmekudde som hjälper LITE, men inte som ett varmt bad. Blir typ ett varm bad per dag nästan. Är det okej?
Utöver att jag mått skit (att vara gravid och sjuk är så tungt) så bokade jag tid för inskrivning idag efter att ha varit på VUL och sett vår lilla "kycklinghjärta" som min sambo kallade det.
Han var i extas när han fick se hjärtat ticka, får sms från jobbet då o då med hjärtor och gulliga kommentarer som visar hans glädje.
Juste, fick Lergigan Comp utskrivet idag. Blir dock att ta det vid akuta tillfällen bara. Vill helst härda ut då jag verkar ha fått magkatarr (därav mitt illamående som eskalerar dagligen) på köpet och måste äta omeprazol dagligen. Vill inte ta mediciner i onödan så att säga.