BF juni/juli
Du bodde i Södertälje eller hur var det ;)
SSK13
Varenda gång jag ser ditt SN tänker jag på Hockey :)
Du bodde i Södertälje eller hur var det ;)
SSK13
Varenda gång jag ser ditt SN tänker jag på Hockey :)
Nej bor nära Liljeholmen men varit på hockey i Södertälje förr om åren :)
Exakt! Vilket jag trodde var "ovanligt" när man sa att man bodde i Stockholm. Förvisso är jag ny här.
Bor du i S-Tälje du med?
Wow vilka härliga magar. Inser att jag inte alls har någon mage att prata om efter att ha sett era fina.
Är så trött på mitt Dr Jekyll & Mr Hyde-humör. "du är jävligt vass nu" sa min make idag o då började fundera över hur jag beter mig. Skäller och surar ena timmen för att nästa timme gråta över hur lycklig jag är. Fy fan va detta suger, känner mig inte som mig själv.
Någon mer som känner igen sig eller bör jag ringa psykakuten direkt :)
Åh va tungt att få höra det från sitt barn :(
Ville lägga till lilla emojin som räcker upp en hand. Sa förlåt till min son idag med gråt i halsen efter att vi lekte "gissa vad jag tänker på leken" och han sa "Gissa vad jag tänker på;
"Någon lat, för den vill bara ta det lugnt, som alltid mår illa och inte är så glad" och menade mig :(
Ville typ halvt dö av skam, hjärteont, skuldkänslor, you name it. Måste ta kontroll över dessa hormoner. Det är precis som du förklarar. Skäller, surar ena timmen för att nästan gråta över hur lycklig jag är nästa.
Blir såå glad av att läsa att era barn önskar sig syskon. Jag hoppas min snart 2-åring kommer uppskatta att få ett syskon.
Hej från en sjukling. Jobbigt att man inte får ta nästan någon medicin som gravid, känns som jag hostar sönder mina lungor.
Annars är allt bra, fortfarande känslan av att vara väldigt ogravid. Två långa veckor kvar till inskrivningen på Mvc.
Förresten, har ni några tankar kring denna fundering: mådde illa när jag väntade dottern, nu mår jag inte alls illa. Kan det vara för att jag väntar en son då? Någon som har en teori? Eller är det bara så enkelt att varje graviditet är olika! :)
Men oj det låter jobbigt. Du får resa dig långsamt. Kanske dricka mycket vatten o äta järnrik mat? Jag skulle kolla med min bm för råd tror jag.
Hej!
Jag är i v8+1 idag och jag har haft mycket besvär av yrsel och svimningskänsla, idag så svimmade jag helt och lyckades riva tapeten och bryta en nagel för att jag försökte hålla mig uppe.
Finns det någonting man kan göra åt detta för att förebygga?
Det händer mest när jag har suttit ned en längre stund och sedan ska resa mig.
MVH
Josefine
Hehe ja jag har för mig att det sägs att vi mår mer illa när vi väntar döttrar pga ökat östrogen eller vad det var. Roligt att spåna lite kring det. måste fundera vidare på killnamn tror jag :)
Jag vet folk som mått olika när de väntar olika kön men även de som mått olika och fått samma kön. Jag mådde ganska lika med mina två första, pojkar båda två. Mår mer illa nu och funderar på om det är en tjej...