Inlägg från: Mamacitaa |Visa alla inlägg
  • Mamacitaa

BF juni/juli

En del av oss skrev 2015-11-24 21:49:51 följande:

[quote=76042495][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-24 20:21:34 följande:[/quote-nick]

Får man fråga er som ska bli igångsatta ett visst datum, varför gör man det? Är det någon medicinsk anledning? Visste inte ens att man kunde bli igångsatt ett visst datum INNAN bf så jag blev nyfiken.

[/

Jag har inte fått induktionsdatum än (induktion=igångsättning) utan man tar mitt BF datumefter RUL och i v.38 blir jag igångsatt pga att jag fött ett dödfött barn och andra anledningar. Vill vara på plats när värkarna börjar då jag är rädd att mycket känslor kan komma upp från då jag födde ett dödfött barn och behöver stöd.

Då förstår jag oxå att du får igångsättning. Har fått de alla 3 gng men hoppas kroppen överraskar mig o låter mig få känna på när det startas av sig självt :)

Spela ju ingen roll hur man vill ha sin förlossning tycker jag så länge vi alla blir nöjda i slutändan och att bebis mår bra och o vi oxå så klart :D
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa
    Y o L o skrev 2015-11-26 09:22:10 följande:

Någon mer än jag som tröttnat på att hålla tyst om undret i magen? Vill bara berätta för allt o alla. Men ska hålla mig till efter kub. Fast jag har berättat för familj o typ 8 kompisar men ska bli så skönt sen när jag har berättat på jobbet. Snart v 10 jippi

Jag vill oxå berätta för alla men eftersom vi har sambons dotter varannan vecka så Får jag snällt vänta till.måndag o berätta för alla flickorna och efter de kommer vi gå ut med det till resten av våra familjer o Facebook ????????
  • Mamacitaa
    Vinterliljan skrev 2015-11-26 11:32:35 följande:

Jag är i vecka 8 (7+2) och är gravid med mitt andra barn.

Jag mår illa hela dagarna, men kräks inte. Jag är konstant trött och orkeslös. Har en nästan konstant känsla av hunger men när jag ska äta t ex lunch, blir jag mätt på 2-3 tuggor eller tappar aptiten helt. Sedan tar det en halvtimme tills jag är hungrig igen.

Är detta normalt?

Min första graviditet innebar konstant illamående MED kräkningar 3-5 ggr om dagen under de första 3 månaderna. Jag kunde dock äta mat då, men dessvärre kom det mesta upp.

Kände likadant i samma vecka som du fast av illamåendet åt jag varannan timme typ för att illamåendet skulle lägga sig..gjorde det så klart inte men låter som nåt som tillhör graviditeten.
  • Mamacitaa
    Enny86 skrev 2015-11-26 17:40:41 följande:

Hej!

Tänkte ge mig till känna här, har hängt med och läst en hel del här. Men det känns som en väldigt trevlig tråd de här. Vi väntar vårt första barn och är nu i 9+3.

I januari fick vi ett MA, så visst finns det en liten oro denna gång oxå. På måndag har vi ett inplanerat ul. Känns skönt att få se att pyret där inne mår bra. Vi gjorde ett vul i 7+3 och då såg allt bra ut, men dom ville göra ett till nu.

Bor i uppsals och är 29 år, har bf den 26 juni

Grattis och välkommen :D

Skönt att de har koll denna gng och alltid trevligt och se bebis i magen :D
  • Mamacitaa

Vad är det med män o sjukdomar ?

Jag går runt o ständigt illamående som inte verkar gå över men får ändå göra allt här hemma men ber om hjälp men får knappt nån. Bita ihop är orden han använder o det är ju långt kvar. Men. M

Han blir sjuk o tar för givet direkt att jag ska fortsätta göra allt o gnäller pustar o frustar över hur dåligt han mår... i dag gör ja samma ligger på soffan o kollar runt.

Nu vet man ju varför killar inte föder barn. . ????

• Mamacitaa

Har i alla mina 3 graviditeter haft Braxton hicks sammandragningar..o nu bara för nån dag sedan så har de börjat. . Känns som de börjar mkt tidigare denna gng obehagligt är det :/

• Mamacitaa
    En del av oss skrev 2015-11-30 20:58:06 följande:

[quote=76064261][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-30 20:14:31 följande:[/quote-nick]

Har i alla mina 3 graviditeter haft Braxton hicks sammandragningar..o nu bara för nån dag sedan så har de börjat. . Känns som de börjar mkt tidigare denna gng obehagligt är det :/

[/

Vad är det?

För tidiga sammandragningar som övar livmodern att dra ihop sig. Inget farligt o inget som påverkar livmoderhalsen. .Men väldigt obehaligt
  • Mamacitaa
    En del av oss skrev 2015-12-01 15:24:03 följande:

[quote=76066349][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-12-01 11:49:04 följande:[/quote-nick]

För tidiga sammandragningar som övar livmodern att dra ihop sig. Inget farligt o inget som påverkar livmoderhalsen. .Men väldigt obehaligt

[/

Tack för beskrivning. Låter inget vidare att ha det redan nu. Vad säger BM om det?

Inte pratat med henne om det då de varit lugnt idag :)
  • Mamacitaa
    En del av oss skrev 2015-12-01 21:52:52 följande:

[quote=76068501][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-12-01 20:04:27 följande:[/quote-nick]

Inte pratat med henne om det då de varit lugnt idag :)

[/

Ok men du kanske borde göra det.

Jag ska höra av mig till henne imorgon. Pratade med maken om det

Och han blev lite orolig.

Hur mår ni andra nu ?:)
Svar på tråden BF juni/juli