BF juni/juli
Åh, clementiner som är så gott :D var min cravings med sonen och även i denna graviditet har jag ätit mängder ;)
Åh, clementiner som är så gott :D var min cravings med sonen och även i denna graviditet har jag ätit mängder ;)
Åh på söndag ska jag och min sambo på lägenhetsvisning, hoppas verkligen vi får lägenheten skulle vara underbart om man kunde flytta in där redan i början av februari och få mer plats och slippa den jobbiga grannen och få det gjort innan man är stor och otymplig.
Idag bor vi i en visserligen fin lägenhet men för liten, bara en minitvåa. Hur bor ni?
[quote=76037408][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-23 16:38:16 följande:[/quote-nick]
Vi flyttar till hus i december på 146kvm ????
[/
Vad härligt!
För min del kommer jag bo i lägenhet max radhus ogillar trädgårdsarbete ha ha.
Jag hoppar gärna in här! Jag och min sambo bor i jönköping och detta blir vårat första barn! Vi har försökt i 8 månader och nu har det äntligen tagit sig! Har Bf i slutet av juli! (27 juli om man ska gå på sista mensens första dag) ska gå på första mötet på onsdag. Förövrigt stustar jag o sambon runt på rosa moln och lever på lycko rus just nu. Haha.
Imorgon är det dax gör kub och jag är så nervös. Mannen är mer nervös för att deras ska vara två i magen men tror att allt annat ser bra ut så vi fortfarande är unga. Jag är tvärtom, m er nojig för att det ska vara nåt fel än om det är två i magen :)
Jag måste säga hej då (ett tag framöver) och lycka till, till er alla <3
Jag har inte alls mått bra på senaste (fysiskt och psykiskt) och har haft alldeles för mycket runt om mig just nu. Känner att jag behöver en paus från alla sociala medier överhuvudtaget ett tag framöver.
Bebis mår bra för er som undrar <3
Kan man plussa en vecka efter äl? Blev tillbakaflyttad en vecka på kub.
[quote=76041748][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-24 17:17:00 följande:[/quote-nick]
Kan man plussa en vecka efter äl? Blev tillbakaflyttad en vecka på kub.
[/
Vet inte. Plussade själv väldigt snart efter. Först den kortaste mens någonsin i 2 dagar, brukar ha mens oftast i 6 dagar iaf. Sedan supertidig ÄL på dag 11 och jag brukar oftast ha ÄL på dag 16-18. Min cykel skulle bara bli 24 dagar den månaden om jag inte hade plussat då min lutealfas är på 12 dagar. Jag plussade 11 dagar efter ÄL men går jag efter dagens VUL plussade jag 8 dagar efter ÄL. Fast vad jag läst så ju färden ner till livmodern 7 dagar och så svävar den runt inne i livmodern några dygn för att hitta en lämplig plats att implanteras på i livmoderslemhinnan. Jag har läst att det kan ta upp emot 10 dagar allt som allt så det låter väl tidigt att kunna få plus redan 1 vecka efter. Våra BF datum kommer justeras efter RUL vi kommer göra längre fram i graviditeten.
Jag plussade 9 dagar efter äl, och redan då var strecket tydligt. Så visst kan man det.
Sen att jag tog ett nytt test var morgon de nästkommande 4 dagarna var väl för att jag med tyckte det var för bra för att vara sant :)
Jag blev flyttad två gånger förra graviditeten men jag själv var helt säker på när jag hade äl så jag tror de mätte fel 5 dagar. Första ul i v 7+4 enl dom fick jag ett datum, sen vid rul ett annat bf. Så jag tror inte 100% på det dom säger.