Inlägg från: Mamacitaa |Visa alla inlägg
  • Mamacitaa

BF juni/juli

Cadencee skrev 2015-11-12 07:47:04 följande:

Oj de e ju verkligen så man ser att du e gravid! Har du barn sen innan? :)

Japp detta är mitt 4e barn :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa
    Shiro skrev 2015-11-12 10:25:44 följande:

Hej hej alla,

Har inte läst igenom alla nästan 80 sidorna, ännu... ;) 

Idag ska jag på mitt första mvc-besök (med nr 2) :) 

Bf är i nuläget satt till 22 juni. En halv evighet kvar, men dagarna tickar i alla fall på.

Någon som vet om det finns en (hemlig) Facebook-grupp för juni-bebisar ännu?

Det ska finnas en till fb grupp:)
  • Mamacitaa
    DLR skrev 2015-11-12 21:59:30 följande:

Jag missar ofta en del här då jag inte är lika aktiv här (känns det som). Men är det bara jag eller var det längesen TS skrev? Hur mår du? Vart tog du vägen? Kanske bara jag som missat. Hoppas att allt är väl iaf :)

Har inte heller sätt ts på länge och tänkte skriva om de imon faktiskt o fråga. :)
  • Mamacitaa
    Rosen5824 skrev 2015-11-12 22:23:26 följande:

Jag gick faktiskt tillbaka för att kolla när hon senast var inne. Det var ett tag sedan, innan jag kom in på tråden. Hoppas allt är ok med henne! 

Ja hoppas hon dyker in och uppdaterar oss om hur hon mår.

Jag har inte fått nån inbjudan på.fb gruppen än.?
  • Mamacitaa

Får kolla mailen från datorn sen :)

Lergigan comp funkar för mitt illamående men känns som kroppen blir stressad av tabletterna så jag försöker härdatt så långt det går. Vecka 12 idag och illamåendet är kvar. . Verkligen annorlunda graviditet denna gng :)

• Mamacitaa
    krumbukt skrev 2015-11-13 10:58:52 följande:

Lergrian komp innehåller ju både koffein och efedrin så det är inte så konstigt om kroppen känns stressad.. men å andra sidan innehåller den prometazin som ska ha en lugnande effekt.. hm =)Nej jag har inte testat det, men det stod ju typ "använd bara om absolut nödvändigt vid graviditet" och det tycker jag inte att det är egentligen. Jag mår ju "bara" väldigt illa, kräks inte så ofta.. 

Är överlag lite nojig över att ta tabletter som påverkar en på det sätt som både legrian komp och postafen. Såg också att bilkörningen kan påverkas och jag är beroende av bil för att komma till och från jobbet.. Jag kan knappt köra bil när jag tar vanliga receptfria allergitabletter så jag lär inte kunna köra med dom här haha =)

Ja jag läste det..illamående försvinner och eftertanke några timmar är man klar för att somna inför kvällen. Jösses vad trött jag blir :)
  • Mamacitaa
    Cadencee skrev 2015-11-13 10:11:20 följande:

Jag har skickat en inbjudan nu :)

Jag har inte fått någon. Vad heter du på fb så kan jag skicka meddelande till dig där? :)
  • Mamacitaa
    Enamorada skrev 2015-11-16 17:29:28 följande:

Hade jag i förväg vetat att jag skulle må så här vete sjutton om jag hade blivit gravid alltså. 10 ggr värre än mina tidigare graviditeter.

Jag har precis samma tankar..undrar hur jag ska orka allt ibland.
  • Mamacitaa
    Kawinna skrev 2015-11-16 19:58:31 följande:

Har också tagit fram mammabyxorna! :)

Var på inskrivning i fredags och gjorde samtidigt glukosbelastning. Fick idag provsvaren och har fått graviditetsdiabetes igen. Så nästa vecka ska jag till s-mvc, hoppas på ett ul!

Hur vet man om man har de och vad gör dom åt det ? Många frågor hehe
  • Mamacitaa
    Y o L o skrev 2015-11-16 21:56:17 följande:

Förresten, har ni några tankar kring denna fundering: mådde illa när jag väntade dottern, nu mår jag inte alls illa. Kan det vara för att jag väntar en son då? Någon som har en teori? Eller är det bara så enkelt att varje graviditet är olika! :)

Alla graviditer är olika men att spekulera är ju kul ;)

Jag HR 3 flickor sedan innan och mådde illa med dom i början men var sugen på surt och sött.

Denna gng är illamåendet mkt värre och jag är sugen på salt. En vän till mig tror stenhårt på en pojke i magen och ska man gå efter min mans pappas barn el vad man ska säga så bordet det vara en son denna gng :)
Svar på tråden BF juni/juli