Se hit om du blödde under din grav.
Jag är snart i v 14.
Hade en liiiten blödning v 5. En stor blödning v 11 och en lika stor i v 12.
De två sista åkte jag till gynakuten och fick se att fostret levde och växte som det skulle.
Hade även ett UL i v 13 där fostret fortf växte. Man ser dock en blodansamling i livmodern.
På gynakuten sa läkaren att jag har lika stor risk för missfall som en som inte blöder. Och de är rätt 'ointresserade' av mitt fall. Antagligen eftersom det är så tidigt i graviditeten och man ändå inte kan stoppa ett missfall.
Iaf. Efter första stora blödningen hade jag bruna flytningar i kanske 2-3 dagar. Sen vanliga flytningar.
Efter andra stora blödningen har jag haft rosa flytningar (slemmiga) och ibland mörkbruna flytningar som liksom luktar som avslag/slutet på mens (alltså ej mumma) i nu över en vecka utan att det ens verkar klinga av. Visst, jag hade en blodansamling och jag antar att den sipprar ut. Men det är så påfrestande psykiskt.
Jag vill gärna höra era erfarenheter, framför allt kring bruna flytningar och gammalt blod. Nån som jaft det länge i graviditeten?
6 veckor till RUL känns långt. Men jag sitter inte 10 timmar på akuten för ett UL igen. Min barnmorska kan inte erbjuda mig det. Och privat kostar det 700 spänn. Suck