Se hit om du blödde under din grav.
Jag fick mf i juni och då var jag i v 7. Det började med att jag fick bruna flytningar redan ett par dagar efter jag plussade. Vissa dagar var det mer och ibland även lite färskt blod, typ som en 5-krona. Ringde både bm och gynakuten som inte tyckte det var värt att kolla upp eftersom det var så tidigt. Precis som du skrev, är det mf går det ändå inte att göra nåt åt det. Psykiskt är man ju ett vrak dock! Efter 3,5 veckor med bruna flytningar började jag blöda mer och det liknade en vanlig mens. Då fick jag komma till gynakuten som gjorde vul och konstaterade att det var mf och att fostret antagligen slutat växa ett par veckor tidigare.
Nu är jag gravid igen. Samma dag som jag gick in i v 7 började jag få bruna flytningar igen. Jag blev såklart jätteorolig och ringde min bm som bokade tid hos en spec. gyn. Fick komma in samma dag och göra vul och allt såg bra ut. Hon kunde varken se någon blödning eller vart blodet kunde ha kommit ifrån. Vi fick se en hinnsäck med gulesäck och när hon mätte den stämde det överrens med vecka och dag vi räknat ut att jag var i. Det här var förra torsdagen och de bruna flytningarna har fortsatt fram till igår. De har dock varit mycket ljusare än då jag fick mf.
I morse kom det färskt blod, inte så mycket men iaf så det gick igenom trosorna. Jag fick komma till gynakuten och göra ett vul. Då fick jag se det lilla livet på 11 mm och ett hjärta som slog. Läkaren kunde inte heller se någon pågående blödning. Hon trodde att blödningen berodde på att moderkakan höll på att bildas över öppningen mot själva slidan (eller hur man ska förklara det). Eftersom den delen av livmoderna är lite mer rörlig och moderkakan har många blodkärl är det vanligt att få små blödningar då. Förhoppningsvis flyttar moderkakan på sig i takt med att livmodern växer och då kommer det antagligen inte börja blöda lika lätt. Nu har jag lite mörkbruna flytningar men det är ju resterna från blödningen i morse. Jag kommer få ett vul om två veckor igen när jag är i v 10 och hoppas att jag inte får någon mer blödning innan dess och att allt ser bra ut då också.
Vet du var moderkakan är placerad? Det kanske är samma för dig. Jag håller tummarna för att det går bra för oss båda. Lycka till!