• hope88

IVFare i Stockholm?

Nu är jag supernervös inför äp imorgon! Bestämde oss för en spontanbio ikväll så är på väg mot bion nu. Hoppas på att få tankarna på lite annat =) Håll gärna en tumme eller två för oss imorgon ;)

• hope88

Hej på er :) Äggplock klart! Gick jättebra! Kändes inte så mycket. Gjorde lite ont när de stack in nålen i äggblåsorna men det gick över snabbt. Bedövningen i slidväggen gick också bra. Väldigt bra bemötande och omhändertagande av personalen =)

Nu ligger jag och vilar mig. Har lite småont nu och känner mig uppsvälld.

Lite dålig skörd, 4 ägg. Läkaren pratade om att bara behövs 1 guldägg så hoppas vi får ett sånt. Kvalité före kvantitet sa han så får väl vara glad. Skulle tänka postitiv och att det kan ta sig. Men hade nog gärna velat ha några till hehe. Insättning på fredag kl 13.15 om allt går som det ska *hoppas* TD 27/12 i så fall.

Tack för era tummar och lyckönskningar :) Är i dagsläget inte orolig över ett nytt äp om det blir så.

Kram

• hope88
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-09 11:33:34 följande:

Åhh vad skönt att det gick bra! Och som läkare sa det behövs bara 1 guldägg.

Hoppas verkligen att det är så! Är lite nedstämd nu känns som om det är kört :( Försöker ta lite av makens positivitet men det är svårt.
  • hope88
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-09 13:56:30 följande:

Jag förstår att det känns lite jobbit, men man måste tänka positivt. När får ni red på hur många som blev befruktade? 

Jag ringde dagen efter ÄP för att jag orkade inte vänta till insättningen haha. Var föööör nyfiken. 

Ja inte så kul och tålamod är inte min grej :p På fredag men de skulle bara ringa om det inte blir insättning annars ska vi komma på bokad tid :) Haha ja kanske ringer jag med!

Underbart att du kommit en bit in i graviditeten :) Om jag inte grattat tidigare så stort grattis måste kännas ljuvligt =) Förstår det kul och shoppa till bebis :)
  • hope88
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-09 14:17:51 följande:

Åhh tålamod och IVF går INTE ihop hahaha.

Fick samma info som du att de ringer om det inte skulle bli insättning, men jag kunde inte vänta så länge hahaha

Tack, det känns otroligt och jag har fortfarande svårt att förstå att det ligger faktiskt en bebis i min mage.

Haha nä inte direkt :D Önskar jag vore mer tålmodig nu haha

Kan tänka mig det men försök njut <3
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2015-12-09 15:19:24 följande:

Skönt att ÄP har gått bra, 4 ägg är helt ok. Är de super kan du ju få 3 till frysen.

Grattis till lilltjejen!

Här är det en del symptom men de kan ju lika gärna bero på Lutinus, tyvärr. TD 17/12 och det är inga problem att vänta för mig. Väntan gör ju att jag är gravid fram tills något annat visar sig, vet att det inte riktigt är sant men så tänker jag.

Ha en fin dag alla!

Jo men det känns lite :/ vet inte vad jag hade räknat med heller. Hoppas på att de 4 äggen är kanon och att makens simmare gör sitt där i och att allt klaffar. Bara ett delar sig så jag iaf får ruva vilket jag aldrig gjort tidigare någonsin. Nervösa 48 timmar kommer det bli.

Spännande håller tummarna stenhårt för plus! Du tänker helt rätt, det är ju så det är. Fin tanke =)

Tack detsamma! Blir soffläge för mig bara
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-09 15:25:07 följande:

Nu är jag ruvare! För allra första gången! Allt har gått bra. 2 av mina fyra ägg var omogna. Ett sattes då in idag och såg jättefint ut och hade precis delat sig en gång till när vi fick se det på skärmen Det andra ägget odlar de vidare, nästa vecka får jag veta om det blev en blastocyst som gick till frysen, hoppas, hoppas!

Underbart :) Grattis till ruvningen och jag håller tummarna för dig! Här ska det bli bebis :)
  • hope88

Hej tjejer! Blev lite nere igår så har inte orkat kika in idag. Varför ska jag alltid tänka det värsta. I alla fall så ringde de från kliniken för en stund sen. 3 av 4 ägg är befruktade. Det känns toppen. Nu hoppas jag bara det ser bra ut ändra fram till kl 13 imorgon. Bara jag får tillbaka ett så är jag/vi världens lyckligaste imorgon!

Tack för allt pepp och tummar som ni håller! Så glad för stödet här inne <3

Håller tummarna för alla ruvare och förstår att alla symtom känns av till tusen. Kommer bli likadan om vi kommer dit. Hoppas ni får ägg till frysen också <3

Vilka härliga nyheter Hey.orange=) Så härligt att se den lille på ul! Hoppas bebis är lite mer samarbetsvillig på tisdag ;)

Håller tummarna Twinky!

Kram!

• hope88
    Hey.orange skrev 2015-12-10 16:41:34 följande:

Lycka till hope! Jag håller alla tummar och tår för dig imorgon. Du har din lilla extra familj här :)

Tack för dina ord!

Kramis

Tack =) Hoppas så! Ja verkligen man blir ju som en liten familj som peppar och stöttar <3

Kram
  • hope88
    TwinkyIVF skrev 2015-12-10 17:25:38 följande:

Åh jag förstår <3 jag håller tummarna för dig! Det kommer att gå toppen!!!

Tack snälla! Nu börjar det bli nervöst!

Stor kram!

Tack =) Hoppas det är så rädd att något ska ske under natten eller så. Försöker tänka positivt!

Det kommer gå jättebra för dig/er med :) Försök tänka på att ni ska få se ett sprattlande litet mirakel där inne <3

Kram
Svar på tråden IVFare i Stockholm?