Dasha skrev 2015-11-16 09:52:13 följande:
ellie, ammadu du henne då när hon var 1år och började prova pottan? för att nästan alla bebisar kissar/bajsar när de ammas, de slappnar av vid amning, och en del som ec-ar ammar samtidigt som de sätter bebisen på pottan.
jag själv gjorde det fyra-fem gånger när sonen vaknade på jättedålig humör, ville inte sitta på pottan, men han var ju redan van att kissa/bajsa där efter sömn. så jag satt ju ändå på pallen framför pottan, då ammade jag samtidigt och han slappnade av.
vet inte om det funkar likadant med flaska, men skulle faktiskt tro det (ersättning eller välling).
provade ni också att spola pottan med varmt vatten och sedan torka av? då är pottan varm och torr, behaglig att sitta på.
Ja, jag ammade henne, men provade aldrig att amma på pottan. Visst skulle det eventuellt ha kunnat hjälpa, men jag är tveksam. Dessutom tycker jag det känns fel att amma i den situationen. Inte heller brukar mina barn bajsa under amning, utan vid andra tillfällen.
Som sagt, vi provade många saker. Givetvis inte allt som finns, och nu är det "försent" att börja behandla henne som en 1-åring. Hon är 3,5 år med stark vilja och integritet. Vi får ta det i hennes takt. Förr eller senare kommer det lossna för henne. Däremot tar jag gärna emot tips från andra i samma situation som vi, som har kunnat hjälpa barnet till en lösning på detta.