• Anonym (Orolig)

1 år utan min sambo?

Jag har vart med min sambo i ett år nu. Är fortfarande väldigt kär och vi bor tillsammans.

Tyvärr så kommer han nu åka in. Och han vet inte hur länge han kommer få sitta. Han chansar på 6-12 månader. Min första tanke är såklart att jag kommer vänta på honom då han är hela min värld. Men han själv är orolig och ledsen över att känslor kommer försvinna samt otrohet från min sida.

Har NÅGON erfarenhet av detta? Hur länge var ni ifrån varandra och fungerade det efteråt? Var ni otrogen? Tacksam för allt stöd vad som helst..kommer jag klara mig ensam??

• Svar på tråden 1 år utan min sambo?
  • Anonym (kämpa)

Hej!

Som jag uppfattat det så han är hela din värld! bokstavligen! Då är det att vänta och ha tålamod. Jag förstår att det är svårt att stå ut utan sin partner i ett år! inte lätt men det underlätta att veta att han är den rätta för dig och att han kommer tillbaka! Jag var borta ifrån min fru rätt länge och vi klarade det galant! försök att besöka honom när han är borta! Håll kontakten dagligen, chatta, skypa. Sånt underätta!

• Anonym (-)

Jag var borta från min i ca 6 månader. Vi bröt helt under dem 4 första, och hade vi mot förmodan någon kontakt så vart det bara bråk (nu vart inte det någon hint om att det kan hända er, då vår relation såg lite annorlunda ut)

Vi hittade dock tillbaka till varandra när jag kom ut.

• Anonym (Orolig)

Varken han eller jag vet hur kontakt fungerar när sånt här händer..är så orolig över att vi kommer tappa känslorna för varandra efter så lång tid..

• Anonym (Orolig)

Varför bröt ni? När vi först prata om det så ville han bryta redan då eftersom han inte ville sitta där inne och tänka på mig. Jag sa då åt honom att jag absolut inte kommer acceptera det då jag inte alls kan tänka mig ett liv utan honom. Vad gjorde du under dem 4 månaderna ni hade brutit? Var det jobbigt och hur var det när du kom ut?

• Anonym (-)
    Anonym (kämpa) skrev 2015-10-07 23:32:47 följande:

Hej!

Som jag uppfattat det så han är hela din värld! bokstavligen! Då är det att vänta och ha tålamod. Jag förstår att det är svårt att stå ut utan sin partner i ett år! inte lätt men det underlätta att veta att han är den rätta för dig och att han kommer tillbaka! Jag var borta ifrån min fru rätt länge och vi klarade det galant! försök att besöka honom när han är borta! Håll kontakten dagligen, chatta, skypa. Sånt underätta!

Han ska inte in på hotell. Tror du på riktigt att dem kommer kunna skypa och chatta?

Ts, ni får skicka brev och ev prata i telefon under vissa tider. Det ser olika ut på olika ställen.
  • Anonym (Naiv)
    Anonym (kämpa) skrev 2015-10-07 23:32:47 följande:

Hej!

Men vadå hur ska de kunna skypa och chatta dagligen??
  • Anonym (Orolig)

Har också tänkt på de. Enligt honom får dem varken tillgång till mobil eller dator (ganska uppenbart) och att bara familj får hälsa på? Vet ju inte hur det blir för mig då vi bara är sambos.

• Anonym (-)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-10-07 23:41:33 följande:

Varför bröt ni? När vi först prata om det så ville han bryta redan då eftersom han inte ville sitta där inne och tänka på mig. Jag sa då åt honom att jag absolut inte kommer acceptera det då jag inte alls kan tänka mig ett liv utan honom. Vad gjorde du under dem 4 månaderna ni hade brutit? Var det jobbigt och hur var det när du kom ut?

Vi bröt för att det var totalt kaos innan jag åkte in. Vi skiljdes som osams. Sen fann jag mitt där inne, jag kom in i nya rutiner med nytt folk. Vad jag gjorde? Ingenting. Jag satt mellan 4 väggar och spelade kort. Vi började ha lite mer kontakt de sista veckorna innan jag släpptes, och då vart det jobbigt. Då började jag sakna honom. Det var konstigt att komma ut, jag hade på ett sätt förändras medan han hade stått kvar och stampat på samma plats.

Vi är inte tillsammans idag. Detta är ca 5 år sen.
  • Anonym (-)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-10-07 23:48:07 följande:

Har också tänkt på de. Enligt honom får dem varken tillgång till mobil eller dator (ganska uppenbart) och att bara familj får hälsa på? Vet ju inte hur det blir för mig då vi bara är sambos.

Han kommer absolut inte få ha sin mobil... Och ingen som helst tillgång till internet. Så är det på i princip alla ställen, men det där med besök skiljer sig. Om du skulle få hälsa på så var beredd på att det kommer dröja.
  • Anonym (Anstalten Kalmar)

I Kalmar finns ett litet hus mm får låna när man har sambo på besök. Beror på vad han gjort och hur han sköter sig såklart.

Svar på tråden 1 år utan min sambo?