• Anonym (Orolig)

1 år utan min sambo?

Jag har vart med min sambo i ett år nu. Är fortfarande väldigt kär och vi bor tillsammans.

Tyvärr så kommer han nu åka in. Och han vet inte hur länge han kommer få sitta. Han chansar på 6-12 månader. Min första tanke är såklart att jag kommer vänta på honom då han är hela min värld. Men han själv är orolig och ledsen över att känslor kommer försvinna samt otrohet från min sida.

Har NÅGON erfarenhet av detta? Hur länge var ni ifrån varandra och fungerade det efteråt? Var ni otrogen? Tacksam för allt stöd vad som helst..kommer jag klara mig ensam??

• Svar på tråden 1 år utan min sambo?
  • Anonym (Orolig)

Åh jag hoppas verkligen att jag får träffa honom.. Vet en bekant som lovade att vänta på sin dåvarande pojkvän. Hon hade glömt honom och skaffat ny när han kom ut. Hon sa till mig att man glömmer bort dem eftersom ens liv fortsätter medan den andre sitter helt isolerad från omvärlden. Vill så gärna träffa honom och få prata med honom ofta. Kan inte tänka mig att jag kommer glömma honom men det är en så lång tid. Är livrädd

• Anonym (-)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-10-08 00:00:11 följande:

Åh jag hoppas verkligen att jag får träffa honom.. Vet en bekant som lovade att vänta på sin dåvarande pojkvän. Hon hade glömt honom och skaffat ny när han kom ut. Hon sa till mig att man glömmer bort dem eftersom ens liv fortsätter medan den andre sitter helt isolerad från omvärlden. Vill så gärna träffa honom och få prata med honom ofta. Kan inte tänka mig att jag kommer glömma honom men det är en så lång tid. Är livrädd

Jag förstår exakt hur du känner, men jag måste tyvärr säga att din vän har rätt. Livet fortsätter, men även där inne. Jag vill inte vara neggig här och bara dra ner dina förhoppningar, för det behöver inte bli så för er. Men var beredd. Det ÄR tufft.
  • Anonym (Naiv)

Får jag fråga vad han åkte in för?

Och OBS, mitt nick "naiv" är inte menat mot dig ts :) kan säga att det tyvärr inte gick bra för mig och min kille när han åkte in ett år :(

• Anonym (Orolig)

Jag hoppas på det bästa. Såklart tänker jag mycket på att allt kan hända under den här tiden, men eftersom jag är så kär nu så vill jag bara tänka positivt fast det är svårt.

Jag vet faktiskt inte själv vad själva anledningen är. Han har gjort mycket dumma saker och antar att polisen har fått nog eller något.. Vet inte mycket alls :(

• Anonym (Naiv)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-10-08 00:14:36 följande:

Jag hoppas på det bästa. Såklart tänker jag mycket på att allt kan hända under den här tiden, men eftersom jag är så kär nu så vill jag bara tänka positivt fast det är svårt.

Jag vet faktiskt inte själv vad själva anledningen är. Han har gjort mycket dumma saker och antar att polisen har fått nog eller något.. Vet inte mycket alls :(

Det är såklart alltid bra att ha en positiv inställning! Vissa klarar det ju faktiskt. Men hur kan du inte veta någonting? Har han haft ett så kallat hemligt liv vid sidan av? Det måste ha varit en chock för dig isf när han åkte in :(
  • Anonym (Bryt)

Jag hade brutit. Vill man verkligen ha kriminella människor i sitt liv? Inte jag. Speciellt inte om man planerar en framtid ihop.

Bättre att hålla sig så långt ifrån sån skit som man kan.

• Anonym (-)
    Anonym (Bryt) skrev 2015-10-08 00:18:19 följande:

Jag hade brutit. Vill man verkligen ha kriminella människor i sitt liv? Inte jag. Speciellt inte om man planerar en framtid ihop.

Bättre att hålla sig så långt ifrån sån skit som man kan.

Men snälla, vem tror du att du är egentligen? Har du aldrig hört talas om att människor kan förändras?
  • Anonym (Orolig)

Jodå, jag visste att han gjorde småsaker. Det fick jag dock reda på efter vi blivit tillsammans. Dömmer honom inte för det då jag älskar honom oavsett, det finns värre personer där ute och han är en underbar pojkvän! Det kom lite som en chock att han skulle åka in då han lovat mig att sluta för min och bådas skull. Var rädd att just något sånt här skulle hända

• Anonym (Naiv)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-10-08 00:33:51 följande:

Jodå, jag visste att han gjorde småsaker. Det fick jag dock reda på efter vi blivit tillsammans. Dömmer honom inte för det då jag älskar honom oavsett, det finns värre personer där ute och han är en underbar pojkvän! Det kom lite som en chock att han skulle åka in då han lovat mig att sluta för min och bådas skull. Var rädd att just något sånt här skulle hända

Okej jag förstår. Jag hoppas både du och han fixar att vara positiva iaf, det kommer man ganska långt på :)
  • Anonym (-)
    Anonym (Naiv) skrev 2015-10-08 00:36:30 följande:

Okej jag förstår. Jag hoppas både du och han fixar att vara positiva iaf, det kommer man ganska långt på :)

Svar på tråden 1 år utan min sambo?