• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nu har jag varit på äggplock. Precis hemkommen och bäddat ner mig i soffan med en ckoladkakaGlad

Gick hur bra som helst. Tyckte det gjorde väldigt ont när dom la bedövningen men sen var det hanterbart. Såklart kändes det lite men helt ok. Fick lugnande innan och smärtstillande under tiden. Var väldigt yr efteråt, kändes som en redig fylla. 14 ägg fick dom ut och imorgon får vi reda på hur det går med befruktningen. Troligtvis blir det 5 dagarsodling då jag hade så många ägg och hela tiden legat på gränsen till överstimulering. Läkaren tyckte att äggstockarna skulle få återhämta sig lite innan återföring.

Känns helt ok nu, lite trött men inte ont. Nu ska jag ligga på soffan hela dagen, tycker jag förtjänar det. Seriemaraton får det bliGlad

• Tjorven1980
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-16 13:24:04 följande:
    Då känns det ju nästan bättre att få en tvådagars, så slipper man oroa sig för delningen ytterligare tre dagar? Ju.
    Nmg skrev 2015-12-16 13:26:48 följande:

Ja men det är oftast kliniken som

Bestämmer det. Har man fler än 5 ägg som verkar bra så odlar de till blastocyststadiet, men visst det finns ju en risk med det oxå.

För min del lät det som att dom vill avvakta med återföring pga överstimuleringsrisken som jag har legat inom. En överstimulering får inte hända mig då hela denna ivf grejjen är en risk för mig. Jag har ökad risk för blodproppar och tar blodförtunnande i samband med denna behandling. Överstimulering innebär ytterligare risk för blodproppar därför är läkarna väldigt försiktiga. Har fått gå på kontroller varannan dag under tiden jag har sprutat med Gonal-F för att dom ska ha mig under ständig kontroll. Från början var tanken att det skulle bli återföring på fredag men efter att det blev så många ägg lät det som att läkaren ville vänta några dagar extra. Men vi får se imorgon vad dom säger. Bara jag får ett riktigt guldägg tillbaka så är jag nöjd. Och gärna några guldägg till frysen oxåGlad
  • Tjorven1980
    FörstaIVF skrev 2015-12-17 10:04:16 följande:

Hej!

har bläddrat och bläddrat men hittar inte vår lista?! Någon som råkar ha den nära tillhands?? :)

Kom ju till slut iväg på ett äggplock i tisdags och dom fick ut 8 ägg på tolv blåsor och 7 av dom blev befruktade. Så himla skönt att ha kommit ytterligare ett steg på vägen :) Återföring på söndag med blastocyst, och bim på nyårsafton!

Är det någon som vet om det är ok att använda tampong när man håller på med lutinus???

Grattis!

Jag hade äggplock igår och återföring på måndag. Troligtvis. Väntar på att dom ska ringa idag och meddela hur det går med befruktningen och ett besked om när återföringen blir. Fick ut 14 ägg så nått  borde bli användbart.

• Tjorven1980

Stort Grattis till alla er som plussatGlad

Det är så härligt att gå in i denna tråd och läsa att det dyker upp Plus med jämna mellanrum. Inger hopp att det kanske kommer att fungera även för en själv. Och att se att det finns dom som blir på tjocken gör att denna ivf karusell känns lite lättare. Ni som fått plus, njut av er efterlängtade graviditetGlad

• Tjorven1980
    FörstaIVF skrev 2015-12-17 11:41:38 följande:
    På 14 ägg borde det absolut finnas flera toppenägg! Till mig sa dom att dom endast ringer ifall inget av äggen blir befruktat - jag ringde ju dom ändå bara för att jag var så himla nyfiken. Hur kändes äggplocket? För mig kändes det knappt någonting så man blev ju glatt överraskad när det var över..
    hope88 skrev 2015-12-17 11:43:18 följande:
    Håller med dig helt och ålder det ger hopp =)

Vart ligger du nu? Visst plockade ni ägg nyligen?

Kram

Äggplocket var igår och hanterbart. Bedövningen tyckte jag var värst. Sen var det helt ok, en gång bad jag om mer smärtstillande. Fast överlag kändes det mest obehagligt och inte så ont. Jag var ganska påverkad av lugnande och smärtstillande så jag var typ i fyllan:)) Tur min sambo var med för jag kommer inte ihåg nästan nått av vad någon sa eller vad jag sa heller:) Idag, dagen efter äggplocket har jag fortfarande ganska ont. Kliniken ringde precis och berättade att av de 14 äggen var 7 befruktningsdugliga och 4 har fortsatt att utvecklas fint. Blir tydligen insättning imorgon. Hade fler ägg blivit befruktade hade dom väntat till på måndag med insättning. Nu hoppas jag på att det blir 3 fina ägg till frysen och 1 till migGlad
  • Tjorven1980

Vilket jäkla skit! Nu är jag lite uppgiven.

Kliniken ringde precis. Vi skulle på återföring idag men det blir imorgon ist. Äggen delar sig långsamt så dom ville avvakta med återföring. Låter i mina öron inte positivt. Alla 4 delar sig lika långsamt så det är inget som ligger före de andra. Hur jäkla svårt ska det vara? Dom fick ut 14 ägg, varav 7 var befruktningsdugliga. 4 blev normalt befruktade och samtliga är långsamma i sin delning. Det som lät så himla positivt har vänt till att bli skit. Svårt att låta bli att ställa in sig på att det inte blir någon återföring överhuvudtaget. Känns så jäkla onödigt, all denna tid och mediciner och biverkningar till inget??

Känns hopplöst. Känner mig ganska förbannad och besviken just nu....

• Tjorven1980
    Iskristall skrev 2015-12-18 13:16:57 följande:
    Åh stackare, förstår att det känns tungt! Samma känsla som jag fick när jag fick beskedet att det enda befruktade ägg de försökte odla vidare och frysa inte klarade sig! Då kände jag direkt att det är samma "skit" med embryot de satte in. Klarade sig säkert inte heller till blastocyststadiet?!

Men vi måste försöka tänka positivt! Jag tror du kommer få din återföring! Just hang in there! Kram
    TackGladSnacka om att detta är en känslomässig karusell där man ena stunden känner sig positiv och förväntansfull och nästa stund vill man bara ge upp.

Hur svårt ska det vara att få till en barn?? Får se vad dom säger imorgon. Känns inte så peppande att börja om med en ny behandling i dagsläget. Så frustrerande att det enda man kan göra är att vänta och vänta. Och vänta lite till. Usch och fy! Nu ska jag åka och hälsa på en vän som precis fått barn. Kul. Känner mig sjukt bitter just nu...
  • Tjorven1980
    ina - äp v.44

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.51, bim 31/12, 31år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/12, 27 år 

Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år. 

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp 16/12, TD 3/1,  35 år

Gravid! 

Mizziz BF 25 juli

Cutepoison BF 26 juli 

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

Dirvas BF 10 augusti

Nmg
  • Tjorven1980

Idag har vi varit på återföring. 1 ägg som kunde gå vidare, inget till frysen. Skönt att få ett tillbaka men känner mig lite besviken att det blev så dålig utdelning när det var så många ägg från början. Visserligen många som inte var helt mogna och befruktningsdugliga. Hade vart önskvärt att kunna få nått till frysen. Men naturen har sin gång och av någon anledning ville inte de andra 3 äggen fortsätta dela sig. Jag

Träffade en helt fantastisk läkare idag, bästa jag haft under hela denna behandling. Han tog sig tid och gick igenom hela behandlingen som varit och svarade på alla mina miljoner frågor om behandlingen och eventuell kommande försök. Ju mer jag fattar om detta med fertilitet och befruktning desto mer imponerad blir jag över att det lyckas bli barn överhuvudtagetGlad

• Tjorven1980
    Iskristall skrev 2015-12-19 15:01:44 följande:
    Åh lycka till nu och välkommen till ruvandet! Tråkigt att inget gick vidare till frysen! Jag fick inte heller nåt vidare till frysen, that sucks! Men det gäller att ha positiva tankar! Vilket kan vara svårt stundtals dock.
    Tack! Känns bra att äntligen ha nått i magen:) Så nu är det bara denna sista väntan kvar. Håller alla tummar på ett tjusigtPlus snart!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november