• Pocatello

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Fick mejl nu att inga av våra embryon gick att frysa, känns tungt. Jag har tänkt en del på vår behandling. Jag hade väldigt höga östrogennivåer och fick sänka dos Gonal-F, på VUL var det många ägg på g och läkaren sa att de ändå inte vill ta bort Gonal-F helt eftersom det inte är bra för äggen. Samma eftermiddag ringde de och sa att jag ändå skulle sluta ta Gonal-F, detta var torsdagen innan ÄP på måndagen. De sa inget då men jag gissar att östrogenet var skyhögt och att de därför inte vågade låta mig fortsätta ta. Jag gissar på att det var mycket därför de 17 ägg vi fick ut ändå hade ganska dålig kvalitet? En del av dem visste vi från början nog var för omogna för att kunna befruktas. Fan vad less en blir. 

• Pocatello
    Nmg skrev 2015-11-30 09:36:10 följande:

Har fått något återfört?

Ja, vi har fått ett tredagars som såg jättebra ut. Så det finns hopp såklart men det känns ändå tungt att om detta inte tar sig så måste vi börja om med allt igen. Men en borde väl vara lite mer positiv hehe :)
  • Pocatello
    Nmg skrev 2015-11-30 09:35:52 följande:

Ja lite öm bara typ nör jag cyklar över en grop känner jag. Men annars ingenting. Hoppas att det är sista sprutdagen snart!! Känner du nåt??

Vad roligt, just det var det första jag kände också! Att det kändes som om något hoppade runt i magen när jag cyklade över ojämnheter. Det blev sen mer och mer obehagligt när jag berättade det för min läkare tyckte hon att jag skulle vila och inte cykla runt så mycket hehe.
  • Pocatello

Åh, jag trodde en skulle slippa det här med att bli besatt av att leta symtom när ej gör ivf. För att en har en massa hormoner i kroppen ändå och mycket kan bero på dem, på Lutinus t.ex. Är på RD4 nu och har nu haft ont i magen hela dagen, som skarp mensvärk som kommer och går. Högg riktigt till i magen så jag stönade till (själv i bilen som tur var hehe). Nu läser jag in massa positivt i det. Vilket kanske är bra för jag var ganska ledsen och negativ i morse.. Upp och ner som sagt.

Är andra lika besatta av att leta symtom i ivf-svängen? :)

• Pocatello
    hope88 skrev 2015-11-30 20:21:59 följande:

Tack för era svar, erfarenheter och tips om Orgalutransprutorna! Hoppas att det går bra på torsdag. Snart dags för spruta 2 av gonal-f :)

Åh spännande nmg att du snart är igång med äggplock! Håller tummarna att allt går bra :)

Härligt stajlish ett steg närmre ruvare snart :) Hoppas allt går bra imorgon bitti. Hoppas ni får sova lite gott på hotellet inatt också. Uppdatera gärna efteråt <3

Tack för pepp :)

Kan bara tänka mig hur besatt man blir pocatello. Kommer nog bli likadan, svårt att låta bli att känna efter. Håller tummarna för plus! När har du testdag?

Egentligen 14/12 men tänkte testa på söndag på rd 10.
  • Pocatello

Vår klinik sa 21 dagar efter ÄP men så länge måste en inte vänta tänker jag. Enligt kliniken sitter Ovitrelle i upp till 14 dagar och enligt FASS upp till 10 dagar. Jag har testat 7 och 8 dagar efter Ovitrelle för att se om den är ute i kroppen och det är den. Så då vet jag att ett positivt framöver inte beror på den. Runt rd 10 verkar många ha fått positivt och det är en dag innan min bim så enligt "vanlig ägglossning" borde det ju synas då. Sen är det skönt att testa en helgdag tycker jag, när ingen av oss måste iväg på något, oavsett vad det visar.

• Pocatello
    Aliiice skrev 2015-12-01 10:54:23 följande:

Hej tjejer!

Idag var jag på äggplock fick ut 11 ägg och personalen var jätte positiva. Men precis innan vi skulle gå kom läkaren och sa att hon sett vätska i livmodern och det var inte en bra miljö att sätta tillbaka embryot om vi lyckas komma dit :(

Så nu är jag jätte orolig! Har någon annan varit med om samma sak? Vad är orsaken till vätskan? Hur gick det för er?

Kram

Jag gissar att vätskan beror på överstimulering, då brukar vätska samlas kring livmodern. Är en överstimulerad kan de vilja vänta tills nästa cykel innan de sätter tillbaka embryot då överstimuleringen ofta blir värre om en blir gravid. Försök att vila och drick mycket! Tänker att vätskeersättning är bra, har sett vissa fått det rekommenderat och det är ju aldrig dåligt. Men du kan ju också ringa till din klinik och fråga vad du kan göra? Jag kommer ofta inte på frågor precis när jag får informationen utan det kommer när en kommer hem..
  • Pocatello
    Iskristall skrev 2015-12-01 15:40:50 följande:

Tar ni sjukledigt från jobbet vid äp eller hur har ni gjort den dagen? Eller semester eller vad?

En har väl rätt till sjukskrivning för ÄP som jag förstått? Alltså sjukskriva sig själv. Om en nu är öppen med sin ivf-process på jobb. Själv är jag student så då är det lite enklare :)
  • Pocatello

Hej gänget. Nu får ni hjälpa mig att (över)analysera symtom hehe. Jag är på rd6 idag och har haft mensvärksliknande ont sedan kanske rd2, har tänkt att det kan ju vara pms, Lutinus eller vad som helst. Sedan igår kväll har det försvunnit och nu har mina "överstimuleringsbesvär" återkommit istället, känner mig ungefär som precis innan äggplock. Mer att hela magen är spänd, svullen och obekväm. Lite andfådd. Måste kissa hela tiden, kan inte sitta med benen i kors och får ont när jag böjer mig fram då det känns som om magen är full. Visst borde det här kunna vara lite bra? ;)

Vad kul med er som gjort äggplock och spännande för er som snart är på g! Pepp pepp till oss!

• Pocatello

Ja, jag hoppas att det är ett bra tecken :) Jag är dock rädd att jag övertolkar symtom, har varit helt säker på att jag varit gravid de tre inseminationer vi gjort men aldrig varit det. Jag tycker att det är svårt att våra vara positiv.

Ang äggplock, vad fick ni för premedicinering? Jag fick Citodon men såg att någon fick Alvedon? Det är ju rätt stor skillnad. Jag var ganska snurrig och trött redan innan vi kom till "äggplocksrummet" och jag fick morfin. Vilket jag verkligen tror hjälpte mig att slappna av och då få mindre ont.

• Pocatello

Konstigt att det är så olika vilken premedicinering en får! Jag fick inget lugnande men Citodon har ju ofta en lugnande effekt också eftersom en blir trött/snurrig/påverkad av den. Jag tänker att det gör stor skillnad, om en kan slappna kan en också hantera smärta bättre och upplever inte det som lika jobbigt. Men det är ju inte så lätt att slappna av i en sån situation utan hjälp av läkemedel. Jag erbjöds avslappnande medicin, Midazolam, innan själva ingreppet men tackade nej då jag redan kände mig lugn.

• Pocatello

Mjuka, sköna kläder hade jag och det var skönt då jag var svullen och öm både före och efter :) Trosskydd behövdes inte och på min klinik har de där i alla fall så du kan nog få om du skulle behöva?

• Pocatello

Barnmorska som jag pratade med på klinken sa att "Lutinus brukar en inte märka av alls, det kan komma ut lite tablettrester bara men brukar inte kladda". Ha, säger jag bara. Det är inga problem att ta, känns ingenting att den är inne men fan vad den kladdar. Typ som yoghurt som rinner ur en tre gånger om dagen så det är skoj ;) Biverkningarna är väl att en känner sig lite extra hormonig/pmsig. Dock svårt att veta vad som är vad i den här soppan..

• Pocatello

Tycker inte den är jobbig att ta tre gånger om dagen, men jag sprayade ju också tre gånger om dagen i sex veckor innan sprutstart hehe. Men det är ju bara att ta den när du ändå är på toa. Applikatorn förstår jag inte syftet med? Varför skulle en vara rädd för att sticka in fingret?

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november