• Pocatello
    Aliiice skrev 2015-11-24 21:28:52 följande:

Hej! Blev tipsad om denna tråden, vad roligt det var och läsa att folk blivit gravida på första försöket!

Jag har börjat min resa i torsdags och har sprutat med Gonal f 125 e fram tills igår då vi fått lägga till Orgalutran sprutan fram tills på torsdag då vi har ultraljud nr 2. Hade nr 1 idag och det enda hon sa var att allt såg så fint ut.

Kan även tillägga att det är mina äggledare som det är "fel" på och på min man är det inga "fel" på ;)

Välkommen :) 

Detta verkar vara en guldtråd, mycket som känns positivt. Hoppas det går bra på andra UL imorgon! Själv ska jag göra ET imorgon och det känns väldigt peppigt, även om det känns lite nervöst också hur många av våra befruktade ägg som har klarat sig så här långt och hur de små embryona verkar sköta sig.
  • Pocatello
    hagnestahill skrev 2015-11-25 20:51:32 följande:

Hej!

Jag får också stuva om här i tråden, för jag är gravid!

Hade BIM i helgen och fick solklart plus, men hade mina aningar redan flera dagar innan eftersom jag tjuvtestade och plussade redan tidig morgon på rd 9 (med en 3-dagars). Det var dock svagt (såklart), så har inte vågat tro på det. Men det har bara blivit starkare och idag var det väldigt starkt, så nu tror jag på det. Är i vecka 5+0 imorgon tror jag. Nu börjar den nervösa men spännande resan mot slutmålet..

Symtom hittills: svullen mage, mensvärk, ömma bröst, större mörkröda bröstvårtor, illamående, extremt hungrig och trött...zzz...

Önskar er andra stort lycka till!

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista 

ina - äp v.44 

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år

PlusGravid! 

Cutepoison

HJohannesson BF 2 august

Hagnestahill

Åh, vad roligt! Grattis! Wohoo!
  • Pocatello

Skönt att höra stajlish!

Vi har gjort ET idag med ett fint 8-cellsembryo på dag 3. Så det ser ju bra ut men jag känner ändå mig så negativ. Tror inte att det här kommer gå alls. Vet inte varför det känns så, kanske bara hamnat i en svacka?

• Pocatello

Tack, vad gulliga ni är! Ska försöka vara lite mer positiv. Min fru håller på att titta igenom Sex and the City nu faktiskt så jag kanske får haka på det, verkar ju vara ett vinnande koncept ;)

• Pocatello

Grattis ina! Så himla roligt!

Jag tyckte att det gick förvånansvärt bra att ta sprutorna! Har tidigare haft svårt att sticka mig själv, t.ex. när jag läste till sjuksköterska. Övertalade frun att ge en spruta för att hon skulle testa. Hann bli jättenervös eftersom hon inte är lika smooth som ja haha, ont gjorde det, blödde lite och ett stort blåmärke blev det haha. Så sen tog jag dom själv :)

RD1 här, tänkt väldigt lite på det idag. Nästan så jag haft dåligt samvete men nojjandet hinner nog komma tids nog. Det är skönt att kunna tänka på annat ändå!

• Pocatello
    Ashurst Klara skrev 2015-11-28 09:17:13 följande:

Jag sitter med surfplatta, så jag kan inte uppdatera listan. Men någon får gärna plocka bort mig. Mensen kom i onsdags och testet visade såklart negativt idag. En jätte stor besvikelse, trots att jag kände det på mig redan för en vecka sen. Jag behöver sörja lite till innan jag kan ladda om och fokusera på embryot i frysen.

Men jätte kul att se att så många av er andra blivit gravida! Då verkar ju ivf vara en rätt effektiv metod trots allt. Så nästa gång kanske det är min tur

Vad tråkigt att höra! Verkligen. Blir det paus nu över jul eller? Vi gjorde inseminationen i våras och tyckte varje gång det blev ett längre uppehåll att det var jättejobbigt men det var skönt med pauser också.
  • Pocatello
    FruGrävling skrev 2015-11-29 11:44:16 följande:

Plussade imorse (eller egentligen redan igår men det var så svagt så jag vågade inte tro det). RD6 idag.

Jag är inte alls så glad som man kan tro eller så glad som jag var förra året när vi plussade. Känner mig tom och nollställd. Är livrädd för ett nytt missfall.

Grattis! Förstår att det är svårt att glädjas när en har missfall i bagaget. Vi håller tummarna för dig och att den lille vill hänga kvar :)
  • Pocatello
    Emrony skrev 2015-11-29 20:15:44 följande:

Ikväll har jag tagit den sista orgalutran-sprutan och precis tagit Ovitrelle-sprutan, första gången vi tagit den, gick jättebra. Nu är det en "vilodag" imorgon sedan äggplock på tisdag morgon. En fråga, om dom säger att man har tid kl 8 på morgonen, ska man vara där 8 då eller är det själva ingreppet som börjar 8? Ni som gjort det kanske vet?

För oss skulle vi vara där den tiden vi fick, annars borde de nog sagt att ni måste vara där halv åtta eller så. Vi fick vänta en del, en ska ju få smärtstillande, pvk satt, byta om och så.
  • Pocatello
    phee skrev 2015-11-29 21:21:13 följande:
    Ja det är sant! :) jag kommer tjuvtesta . Tänkte på tis. Ev. Får se ju längre ja kan vänta ju bättre :) Jag har oxå td 9/12 ! Svårt att låta bli !
    Ja, det är verkligen upp och ner! Ena stunden är jag positiv och nästa negativ. Vi tänkte testa på söndag på rd10. Tog ett test i lördags för att se så hcg hade sjunkit efter Ovitrelle. Ett väldigt väldigt ljust streck syntes så nu är nog det sista ute ur kroppen. Fick testdag 14/12 men det kändes väldigt långt bort hehe. Skulle helst vilja hinna testa innan ev mens kommer. Om vi tar test gör vi det ihop och då är vi två om det är negativt tänker jag. 
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november