• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Vaknade nu och känner mig lite deppig. Känns som att jag kommer få mens om några dagar. Ca 4-5 dagar innan mens kan jag känna En stark värmekänsla i kroppen( jättevarmt) en stund och nu vaknade jag med den. ÄP var samma dag som jag skulle ha haft min riktiga ÄL. Så min mens borde komma 18/12 om detta var en ostimulerad cykel. Känner inte av nåt i brösten heller, varit superömma i några dagar nu känns de som vanligt. Usch va jobbigt det känns nu. Vill verkligen inte få mens!

• Nmg

Jag tar crinone så jag vet inte om det är det. Kommer nog vilja testa nästa vecka. Så sjukt nervös att Mensen ska komma. Känns som att man borde känna nåt? Känner typ ingenting...det

Iskristall skrev 2015-12-11 09:21:03 följande:

Men gumman inte deppa ihop nu! Värmekänslan kan vara av lutinus, det ökar ju kroppstemperaturen! Och ömheten i brösten kanske naturligt avtar lite nu när ovitrellen gått/går ur kroppen?! Och kommer tillbaka sen med råge?! Jag håller tummarna gör det iallafall! Kram

• Nmg

Ok, kanske ör vanligt att inte känna så mycket nu? Jag läste nånstans att ovitrellen tar ca 10 dagar innan det är ute ur kroppen. Usch vilken jobbig väntan detta är... Ska du testa nån tidigare?

Iskristall skrev 2015-12-11 10:13:28 följande:

Men crinone är också progesteron!

Jag känner som du, inget. Jo mina bröst är liite ömma iof. Men jag är också sjukt nervös att mensen kommer. Känner att det ska bli skönted helg nu, då ska jag vila med benen upp. Är som sagt rädd att jag anstränger mig förmycket med jobbet tex

Sitter och funderar när ovitrellen är ur kroppen så man inte får falskt positivt. Det skulle vara jättejobbigt känner jag att få upp hoppet så mycket och sen visar det sig vara falskt.

• Nmg

Förstår det, skönt att avluta året med det liksom

Tjorven1980 skrev 2015-12-11 10:54:58 följande:

Nu har jag varit på ett andra ultraljud. Många ägg, oklart hur många. Kliniken ska höra av sig i em när dom fått svar på blodprover. Troligen nytt ultraljud på söndag eller måndag. Äggplock trodde läkaren skulle bli tis, ons eller torsdag. Nu vill jag bara vara där!

• Nmg

Lycka till

hope88 skrev 2015-12-11 11:52:12 följande:

Okej ja det är som en väldigt sparsam mens =)

Nu är det spännande! Hoppas allt går som tänkt. En timme kvar drygt

• Nmg

Tack! Nu har jag haft ont i magen och lätt illamående men det kan oxå vara crinonen eller mensen kanske... Tror jag ska tjuvtesta nästa vecka för att bearbeta mig om det skulle visa minus.

hope88 skrev 2015-12-11 11:56:46 följande:

Kram till dig försök att inte oroa dig(svårt jag vet) men jag tror inte det är någon fara. Håller tummarna ska ju bli plus här =) Blir man inte varm av graviditet också, kroppen börjar ju snabbt att fyllas på med mer blod. Kan ju vara så hoppas eller bara biverkan av läkemedlet! Kramis

• Nmg

Hur räknar ni ruvdardag förresten? Samma dag som ET eller är dag 1 dagen efter ET? Är det samma med blasto?

• Nmg

Åh haha nu var det jobbigare...

Iskristall skrev 2015-12-11 13:28:34 följande:

Jupp, har samma information. Rd1 är dagen efter ET

• Nmg

Ja haha!

Iskristall skrev 2015-12-11 13:32:49 följande:

Hihi varför då? För att det inte gått längre tid?

• Nmg

Grattis! Härligt!

hope88 skrev 2015-12-11 13:56:53 följande:

Då är jag för troligen första gången ruvare på ett embryo :) Åhh vi är så glada! De övriga 2 odlas nu vidare men det var ingen toppkvalité på dem som lät det som så får väl se. Ska försöka leva i nuet och hoppas på det bästa :)

Tack för alla tummar ni hållt <3

Kram

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november