• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Ja hihi jag har försökt sysselsätta mig. Varit på Ikea och ätit och köpt lite julklappar. Är på väg hem nu mår du bra förutom rastlösheten?

Iskristall skrev 2015-12-09 17:34:36 följande:

Jag som tänkte lägga mig i soffan med benen upp...sitter här framför datorn istället...rastlös till tusen haha

Hur känner du Nmg?

• Nmg

Mm va gott med fruktjuice! Du får göra mycket sånt framöver Jag brukar alltid bli sugen på sånt! Det är bra här oxå, känner mig väldigt trött bara, måste bero på den där lugnande tabletten..

Iskristall skrev 2015-12-09 19:14:16 följande:

Ja, jag mår bara bra nu! Du? Jag har gjort hemmagjord fruktjuice här! Kände att jag måste få nåt nyttigt i mig!

• Nmg

Jobbigt att känna så men så kommer nog de flesta av oss tänka då och då. Men som iskristall skrev så ör ju livmodern den bästa miljön hoppas hoppas

FruJohanna skrev 2015-12-09 19:50:15 följande:

Vad roligt att det gått bra för er med återinförandet idag tjejer! Håller tummar och tår för att de små pluttarna fastnar där de ska! Låter ju som att ni fått tillbaka fina ägg

Jag har lyckats koppla bort ruvningen ett par dagar men efter att en kompis ringde och berättade att hon är gravid i måndags och vi fick besked om att vårt embryo i labbet inte utvecklats, så blev det soffan igår kväll. Är inställd på att mensen kommer efter helgen men hoppas såklart på någon form av mirakel!

• Nmg

Tack

stajlish skrev 2015-12-09 21:20:53 följande:

Grattis o välkommen till ruvandet =) Härligt att du fick två till frysen med! Nu håller vi tummarna!

• Nmg

Hur många dagar efter ÄP är man "öm". Jag är inte så öm under dagarna utan mest morgon innan jag kliver upp ur sängen (magen). Men man vet inye längre vad det beror på i denna karusell, ÄP, sprutor, eller kanske till och med gelén/tabletterna. Förvirring deluxe!

• Nmg

Nej då! Till mig sa de igår att embryot avgör sin egen framtid så det är inget man kan göra för att den ska vara kvar/inte vara kvar. Så länge man inte röker och dricker kanske

Iskristall skrev 2015-12-10 08:58:37 följande:

Jag kan inte säga att jag är direkt öm längre alls. Kan känna lite ömhet om jag tex reser mig upp ur vår låga soffa

Jag har inte direkt ett stillasittande jobb och nojar nu över att jag rör mig för mycket. Försöker se till att inte bli för andfådd eller anstränga mig för mycket! Tänk om jag förstör nåt? :-/

• Nmg

Nej jag tänker mig oxå för nör jag cyklar hihi. Åh va knäpp man är.. Kan inte sluta kolla på bilden på"embryot" som vi fick. Usch känns så jobbigt om man skulle få mens...

Iskristall skrev 2015-12-10 09:44:40 följande:

Skönt att höra! Haha men jag fortsätter nog ta det så lugnt jag kan ändå! Behöver ju inte cykla över de värsta guppen

• Nmg

Vilka bra nyheter!

hope88 skrev 2015-12-10 16:16:23 följande:

Hej tjejer! Blev lite nere igår så har inte orkat kika in idag. Varför ska jag alltid tänka det värsta. I alla fall så ringde de från kliniken för en stund sen. 3 av 4 ägg är befruktade. Det känns toppen. Nu hoppas jag bara det ser bra ut ändra fram till kl 13 imorgon. Bara jag får tillbaka ett så är jag/vi världens lyckligaste imorgon!

Tack för allt pepp och tummar som ni håller! Så glad för stödet här inne <3

Håller tummarna för alla ruvare och förstår att alla symtom känns av till tusen. Kommer bli likadan om vi kommer dit. Hoppas ni får ägg till frysen också <3

Vad roligt att ni är igång nu tjorven1980! Hoppas allt ser bra ut på ultraljudet :)

Hagnestahill om du känner att du behöver det så kör! Bättre att ni får lite lugn över jul och nyår istället för oro. Kram

• Nmg

Bra fråga! Skulle jag oxå vilja veta. Har haft småont nu på kvällen på högra sidan vet inte om det är äggstocken.

Lotten skrev 2015-12-10 12:43:05 följande:

Är det ca 2 veckor efter insättning som det kan stötas ut eller kan man få blödning inom några dagar? Någon som vet :)

Jag tränade igår och tyckte det var ganska obehagligt. Stack till i magen och känner av att jag är lite öm i äggstocksområdet.

Hur mår ni andra ruvare?

• Nmg

Typ 2 dagar med det va inte hela tiden bara nån gång då och då. Lycka till imorgon!

hope88 skrev 2015-12-10 20:16:56 följande:

Hur länge blödde ni efter ÄP? Blöder fortfarande lite rött, mer när jag går på toa då är det färskt i toan. BM som ringde idag trodde inte det var någon fara, troligen ett kärl som är punkterat, men att de kollar imorgon

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november