• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Åh va jobbigt med illamående! Hoppas det går över snart! 4 st är ju ok ändå! Hoppas att alla klarar sig vidare nu så det blir ET snart!

Iskristall skrev 2015-12-07 15:32:58 följande:

Hej tjejer,

Det gick ju inte som jag trodde Själva plocket gick okej. Det fick trycka på min vänstra äggstock med handkraft, det kändes, för att komma åt de mindre blåsorna. Men har kräkts hela förmiddagen, fick ligga kvar länge med dropp och intravenös medicin mot illamåendet. Jag reagerade uppenbarligen dåligt på smärtstillandet Öm i magen, men jag har nu bestämt mig för att jag behöver morgondagen hemma också, är helt slut, inte just nu för ont utanför min nåt så underbara förmiddag :-/

Och så resultatet...4 ägg hittade embryologen. Hoppas bara de små lever vidare till insättning och ev nån till frys. Ingen jätteskörd, men jag hoppas verkligen jag slipper nytt ÄP med detta illamående. Sprutorna ingenting i jämförelse så här i efterhand!

• Nmg

Åh va roligt! Önskar dig all lycka tiill

hope88 skrev 2015-12-07 15:14:53 följande:

Det gick bra =) Äggplock på onsdag kl 09.00. Ska ta ovitrellesprutan ikväll och så blir det vilodag imorgon från sprutorna. Nu känns det nervöst!

• Nmg

Ja det förstår jag, tänk att snart är det över! Jo det är ok hör, har varit väldigt uppstressad över vagiator tabletterna som jag ska ta. Har haft ont i magen ich illamående efter 2 tabletter vet Ej om det är biverkning eller stressreaktion från min sida. Jag har väldigt dålig erfarenhet av tamponger tex då jag blivit yr ich mått illa för att jag spänt mig så mycket ( många år sen) och kan som sagt inte ens använda det, och nu ska man ta in en tablett 3 ggr om dagen. Det har varit det värsta tucker jag under hela ivf:en.nu ska jag hämta ut crinone gel istället. De ska ju in på samma sätt men det ör åtminstone 2 ggr om dagen istället för 3. Hoppas det blir bättre!

hope88 skrev 2015-12-07 16:08:46 följande:

Tack så mycket! Är nervös nu men det är också väldigt spännande! =)

Hur mår du?

• Nmg

Tack jag måste dock sluta googla!! Nyss läste jag på nån engelsk sida att crinone kan ge ökad risk för missbildning. Så nu vet jag inte alls vad hag ska göra. Om man ska tro på det eller ej. Får väl försöka trycka immig tabletterna (om hag kan) och fråga läkaren på onsdag när vi ska dit på ET. Jäkla Google.. Haha. Hur mår du nu? Mår du bättre? Får du veta imorgon om äggen befruktats? Blir det ET på onsdag i så fall?

Iskristall skrev 2015-12-07 18:53:42 följande:

Tack tjejer för pepp! <3

Lotten, förstår att du är lite ledsen. Men håller tummarna att det är guldägget du fått tillbaka nu! Kram

Nmg, skönt att du fått byta till crinone om det nu är lutinuset du mår dåligt av! Lycka till!

Irrbloss_83, hoppas jag klarar mig med dessa fyra. Det kan ju räcka om jag har tur.

Hope88, Lycka till på onsdag!

• Nmg

Puffar listan lite
    IVF-lista

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v. 49, bim?, 38år

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill 

FruGrävling BF 10 augusti

• Nmg
    Iskristall skrev 2015-12-07 20:00:30 följande:
    Jag mår bättre nu, men är så trött. De har gett mig tid för återföring på onsdag. De ringer oss på onsdag förmiddag om inget går att sätta in. Annars ska vi åka dit och sätta tillbaka. Snacka om panik om mobilen ringer på onsdagförmiddag :-/

Ja google kan vara ett djävulstyg!
    håller alla mina tummar och tår att de inte ringer. Vad roligt då har vi ET samma dag! När har du testdag ?
  • Nmg
    Iskristall skrev 2015-12-07 21:32:46 följande:
    Ja det har vi ju. Testdag vet jag inte, antar att de berättar det på onsdag om det blir återföring.

Har du fått testdatum redan?
    ja den 22 december är det men om allt går bra och mensen inte dyker upp så ska jag tjuvtesta tror jag
    va roligt tänk om vi får samma ;)
  • Nmg

Jaha ok då borde jag oxå ha haft 24/12 men de sa 22... Va konstigt med olika bud

Lotten skrev 2015-12-08 07:55:29 följande:

Testdag är 20 dagar efter äggplock. :) jag fick 24/12.

• Nmg

Känner ni att ni är lite glömsk och att huvudet inte hänger med lika mycket? vet inte om det är en biverkning av menopur eller lutinus eller nåt. Känner mig lite förvirrad ibland när jag gömmer saker. Blir så irriterad, känns som att det märks på jobbet lite, och jag brukar alltid ha superkoll!! hoppas hormonerna går ur kroppen snart. Är det nån som vet hur länge hormonerna ör kvar efter en sprutperiod (kort protokoll).

• Nmg

Va roligt låter härligt

jagvillhabarn skrev 2015-12-07 20:36:47 följande:

Skrev här för ett tag sen när jag plussade :)

Går in i v 7 imorgon :) så de gick på första försöket. Får bara hoppas den vill stanna o växa :)

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november