• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Ok tack man känner sig lite ensam i allt detta ibland och svårt att veta vad som

Är ok och inte

irrbloss_83 skrev 2015-12-06 12:42:32 följande:

Låter exakt som det var för mig. Jag hade en liten brunaktig flytning i ett par dagar, men de har ju stuckit dig med nålar så det är inte så konstigt att de blöder lite. Förstoppad var jag också, det släppte efter 2-3 dagar nånting, ungefär lika länge var jag öm i magen också... Det släpper snart! :)

• Nmg

Visst är det jobbigt med förstoppning! Jag äter katrinplommon men det hjälper inte så mycket. Hade du ÄP imorgon?

Jag ska tillbaka på onsdag eftermiddag för återföring, de ska ringa mig snart och berätta hur långa av de 8 befruktade som gått vidare. Hoppas att det fortfarande är ganska många!

Iskristall skrev 2015-12-06 12:45:45 följande:

Tack! Ja, jag ska försöka tänka så!

Jag är redan förstoppad. Igår var en djävulsk dag. Men jag har kommit på att omega-3 kapslar hjälper mig att få igång magen. Hoppas det inte blir värre efter äp?

När var det insättning för dig Nmg? Var det i morgon eller skulle ni få vänta tills onsdag?

• Nmg

Nej va tråkigt har ni några i frysen eller behlver ni börja om?

phee skrev 2015-12-06 12:58:18 följande:

Hej alla, här har mensen med stort M kommit 4 dagar innan td. Hade det på känn,ganska säker och förberedd på detta. Väldigt tråkigt att det inte funkade för oss på första försöket men men.. resan fortsätter för oss och hoppas på nästa försök. Håller tummarna för er andra och tack för ett toppen bra forum. :) lyckatillkram till alla!

• Nmg

Det kommer gå bra! Vi kanske får insättning samma dag?

Iskristall skrev 2015-12-06 13:10:30 följande:

Ja det är mycket jobbigt!

Ja vi har ÄP i morgon bitti åh så rädd att inte få ut några ägg eller att de inte ska bli befruktade!

Åh spännande med besked om hur många befruktade som gått vidare! Håller tummarna!

• Nmg

Haha ja det är jötteskönt att det är rent ich fint när man kommer hem så man kan ta det lugnt

Ja de ringde nu alla 8 "lever" än... men att det kunde börja bli färre kommande dagar så vi får se men de såg fina ut än frågade om förstoppningen och tydligen var det vanligt efter ÄP ich kunde bli mer av lutinus oclså ( som jag ska börja med ikväll) perfekt, precis vad man behlver liksom... Är du nervös inför ÄP imorgon??

Iskristall skrev 2015-12-06 13:39:32 följande:

Hehe ja tänk! Om jag får ett 2-dagars som överlevt så blir det insättning på onsdag. Jag har som sagt redan fått datum och tid.

Har de hört av sig från kliniken än?

Nu ska jag fördriva tid genom att dammsuga så jag inte behöver komma hem efter ÄP och reta mig på att det behövs dammsugas

• Nmg

Ja verkligen precis passa på med vin och annat gott håller tummarna för lilla livet i frysen!

phee skrev 2015-12-06 14:08:37 följande:

Tack alla ! :) vi har ett embryo i frysen.. ska kontakta min klinik imorgon l se vad planen blir. Det blir att unna sig nu med allt man undvikit senaste tiden. Tack igen alla !

• Nmg

Tack tack! Ja det är inte skönt nånstans. Haha går pt mycket katrinplommon

hope88 skrev 2015-12-06 14:36:30 följande:

Härligt hoppas så många som möjligt klarar sig :)

Låter mindre kul att förstoppning och att det också är vanligt :/

• Nmg

Tack åh va spännande! Ska du dit på morgonen? Du lär ju uppdatera oss sen hur många va det nu igen man såg på UL?

Iskristall skrev 2015-12-06 14:27:01 följande:

Yay! Vad roligt att höra! Grattis!

Jo, lite nervös är jag allt. Men jag tror att själva ingreppet kommer gå bra! Är mest nervös och orolig över resultatet faktiskt

• Nmg

Jag tror nog att de växer till sig! När jag va på VUL så hade jag några mellan 16-18mm och en av de största på ÄP va 28!! Så jag tror nog dina har växt hoppas att du får sova gott inatt

Iskristall skrev 2015-12-06 15:23:36 följande:

Japp, första morgontiden....snark!

Klart jag uppdaterar! På vul såg de 4st "stora" äggblåsor på ena äggstocken och på andra var det några fler, vet ej exakt, men mindre. Vet inte ens om de har hunnit växa till sig. Jag hoppas det, för bara ev 4st känns lite snålt haha

• Nmg

Hur har de gått för dina tre? Har du fått något återfört än?

Lotten skrev 2015-12-06 15:39:33 följande:

Blev bara 3 för mig. Känns också konstigt. Men får tänka, bättre än noll. Önskar dig lycka till :)

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november