• FörstaIVF

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Aliiice skrev 2015-11-25 07:51:22 följande:

Hej! Haha oj det var ett tag sen du va inloggad då kanske

Jag var på mitt första ultraljud igår och då sa dom att allt såg jätte bra ut och att jag ska fortsätta spruta två dagar till.

Är inne på sprutdag 7 sju och har inte känt av någonting hitills. Eller jo på andra sprutdagen mådde jag jätte illa men det är allt så du behöver nog inte oroa dig över att inte känna något speciellt med kroppen

Jaha, men vad lustigt att det kan vara så, för vissa känner ju av det jättemycket... hur hög dos tar du? Man blir ju lite nojig för om det känns mycket i magen tänker jag att det har bättre effekt... Hade vart såååå trist om jag var tvungen att avbryta denna gången med :( Men men, får se imorgon vad läkaren säger!
  • FörstaIVF
    Emrony skrev 2015-11-26 10:07:07 följande:
    Hej!
    Jag tar menopur och jag känner jättemycket i mina äggstockar. Kände av det redan efter någon dag. 
    Det känns lite som att jag har två maracas där inne. Förra gången när jag fick avbryta så kände jag inte alls såhär mycket.
    Hoppas att det händer lagom mycket där inne för er :)
    Har du varit på ditt första VUL ännu? Jag var på mitt imorse och dom sa att jag skulle fortsätta på samma dos 150 IE menpopur, och ny koll på måndag. Det fanns en större blåsa på 14 mm sen ett gäng på 10-11 mm och massa miniblåsor. Dom är ju oroliga för överstimulering om dom höjer dosen men samtidigt är jag orolig för att det kommer avbrytas som förra gången. Så jobbigt! :(

Känner av lite mer aktivitet i magen än förra gången men inte riktigt så mycket som du beskriver, men det bådar ju förhoppningsvis gott för dig! :)
  • FörstaIVF
    Emrony skrev 2015-11-26 11:38:31 följande:
    Ja jag var på mitt första VUL igår. Det såg ut ungefär som för dig.
    Några stycken på 14 mm, sen några som var runt 10-12 och sen några mindre. Mest utvecklade på höger sida, den är tydligen min dominerande äggstock :)
    Sa dom till dig att det fanns risk för överstimulering? Dom nämnde det för mig med men sa att de skulle återkomma ifall jag skulle sänka dosen och ingen har återkommit så jag antar att det var ok då.
    Jag fick fortsätta på samma dos som tidigare också 250 IE menopur. Ska tillbaka på ett nytt ultraljud i morgon.
    Hoppas verkligen inte att någon utav oss får avbryta igen! Nu får vi verkligen hålla tummarna :)
    Menar du 250 eller 150 IE menoupur? :)
    Jo, dom nämnde att det finns risk för överstimulering men jag känner inte ens att jag är i närheten av att komma dit, just nu iaf... Någon sänkning kommer nog inte bli tal om, eventuellt att man kanske höjer men vad vet jag...
    Men du ska på en andra koll nästa vecka också antar jag?

Ja, nu får vi verkligen hålla tummar och tår!
  • FörstaIVF
    Emrony skrev 2015-11-26 12:21:04 följande:
    Jag menar att jag tar 250 ie menopur, samma som från start denna omgången. :)
    Nä men då är det nog ingen risk för det heller, känns som att man borde känna av det.
    Jag tror att det blir äp på måndag om allt ser ok ut på VUL i morgon faktiskt.
    Hur många dagar har du sprutat nu?
    Jag är inne på dag 8 idag.
    OK, jag tar 150 IE, jag hade för mig någonstans att vi låg på samma dos... :)
    Men lycka till på måndag, spännande!!
    Själv är jag inne på dag 6 idag så jag har några dagar kvar med detta...
  • FörstaIVF
    ina skrev 2015-11-27 13:30:44 följande:

Hej tjejer!

Idag har vi ÄNTLIGEN efter låååång väntan fått det härliga beskedet att jag är gravid! Jag har inte kunnat ta något graviditetstest då jag fortfarande tar pregnyl så det var bara att vänta tills det kunde synas något på ultraljud. Så idag fick vi se en liten tickande böna =) =) =) är i v 6+0 idag! Yes!!
    Lycka till allihopa!

Stort grattis!! Skrattande
  • FörstaIVF

Jag förstår att du tycker det är väldigt obehagligt med sprutorna och det tyckte jag med i början. Första omgången (som fick avbrytas på sprutdag 12) så fick min sambo ge mig alla sprutorna för jag var så nervös och tyckte det var obehagligt att ta dom själv. Denna gången har jag vart tvungen att ta dom själv för han har varit borta just när jag ska ta dom och det gick faktiskt bra! Jag tror att man bygger upp så mycket stress inför sprutorna att det nästan är det som gör att det gör ont. Nu slappnar jag av och kan till o med titta på sprutan när jag tar och det känns nästan ingenting, både när det gäller menopur och orgalutran.
    Så mitt tips är att försök slappna av.. haha jag vet hur kliché det låter men det hjälper faktiskt!

Lycka till med sprutorna ikväll!

• FörstaIVF
    Nmg skrev 2015-11-27 12:38:22 följande:

Idag var jag på UL, tyckte jag var flåsigare idag, va säker på att det inte va nåt troligtvis stress men jag ringde och rådfrågade och de sa att jag kunde komma in på UL om det skulle kännas böttre vilket jag gjorde. Allt såg bra ut, det är ju väldigt tidigt än för att se hur äggblåsorna mognar, men jag jade ingen vätska nånstans, inga cystor, hade nån äggblåsa på vänster sida 12 mm i övrigt såg det lugnt ut. Nu hoppas jag verkligen att det är några fler äggblåsor på

Måndag. Av vad jag har hört om menopur så får man inte så många blåsor men vi får väl se. Det va jätteskönt att kolla upp, nu kan jag slappna av i helgen och stressa upp lite sen inför orgalutranen.

Jag förstår att du tycker det är väldigt obehagligt med sprutorna och det tyckte jag med i början. Första omgången (som fick avbrytas på sprutdag 12) så fick min sambo ge mig alla sprutorna för jag var så nervös och tyckte det var obehagligt att ta dom själv. Denna gången har jag vart tvungen att ta dom själv för han har varit borta just när jag ska ta dom och det gick faktiskt bra! Jag tror att man bygger upp så mycket stress inför sprutorna att det nästan är det som gör att det gör ont. Nu slappnar jag av och kan till o med titta på sprutan när jag tar och det känns nästan ingenting, både när det gäller menopur och orgalutran.
    Så mitt tips är att försök slappna av.. haha jag vet hur kliché det låter men det hjälper faktiskt!

Lycka till med sprutorna ikväll!
  • FörstaIVF

Hej alla!

Vad bra det verkar gå för dom flesta här, det är ju toppen!

Själv lutar det nog mot ännu ett avbrutet försök. På mitt andra VUL igår så hade inte hänt särskilt mycket sen den första kollen och dom är extremt oroliga för en överstimulering... fick dock höja dosen från 150 till 187,5 IE menopur men tror inte det gör särskilt mycket till eller från. Ny koll på torsdag och då får jag besked om jag ska fortsätta eller inte. Känns bara så j*vla trist att man ska behöva avbryta igen.. :( sketäggstockar man har rent utsagt! Läkaren sa att jag hade väldigt "fina" äggstockar som nog allt kan producera fina ägg om man hittar rätt dos men just nu så känns det som att det aldrig kommer gå. Gaaaahh! Skit.
    Så, nu fick man sagt det iaf...
    Men jag sitter på läktaren och hejar på er andra iaf!

• FörstaIVF
    Emrony skrev 2015-12-02 12:11:14 följande:

En lite uppdatering.
    Plockade ju ägg igår, 13 stycken blev det tot.
    Dom ringde idag och 5 stycken hade blivit befruktade. 
    Är det bara jag som känner glädje över att det funkade så långt? Att vi är ett för första gången, oavsett hur det går sen. :)
    Hur som helst så ska jag fortsätta med mina nya mediciner, pravidel och fragmin och lämna lite blod på fredag. Sedan åker vi tillbaka på söndag för att sätta tillbaka det, om de överlever så långt.
    Känner mig orolig över det mesta just nu, googlar för mycket.
    Det känns faktiskt bättre redan efter man får skriva av sig här.
    Tack för stöttning, och för att man själv får peppa er med :)

Det låter ju superbra med fem befruktade ägg! Grattis till det skulle jag vilja säga :) Håller tummar och tår för att det går hela vägen! :)
  • FörstaIVF

Hejsan!

Har inte varit särskilt aktiv här på ett tag eftersom jag har haft känslan att även detta försöket kommer avbrytas pga för låg dos. Men skam den som ger sig, efter 21 (!) sprutdagar med successivt höjt dos har vi nu fått tid för äggplock på tisdag! :) Läkaren var jättepositiv, själv är jag fortfarande försiktigt optimistisk...

Jag mår oförskämt bra i magen efter alla sprutor, inte särskilt svullen och bara öm ibland. Någon annan som också mått fram till äggplocket??
    Hoppas det går bra därinne ändå.. :) Har hört att det kan bero på att PCO äggstockar vanligtvis är förstorade..??

Läkaren sa att det egentligen inte finns någon gräns för hur många dagar man sprutar, kanske kan vara bra för någon annan här att veta :)

• FörstaIVF
    Tjorven1980 skrev 2015-12-14 12:41:32 följande:
    Skam den som ger sig:)
    Jag har oxå mått relativt bra under sprutperioden. Nu sista dagarna har jag börja känna mig lite uppblåst. Har dock VÄLDIGT mkt flytningar som är lite jobbigt. Känns inte så fräscht.

Lycka till på äggplocket! Jag har äggplock på onsdag så vi ligger väldigt nära varandra i tidGlad
    Lycka till du med!! :)

Har ofta haft en del flytningar men inte så jättemycket att det har känts jobbigt.
    Har hela tiden tänkt att det ger bättre resultat och fler ägg ju mer öm man blir av sprutorna men det kanske inte stämmer.. men fasen vad nervös man är inför plocket. Tänk om det finns några mogna ägg?! Förvånad Värsta mardrömmen ju. Bara att hålla tummar och tår nu!
  • FörstaIVF
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-15 21:20:30 följande:
    Okej. Hur tyckte du att det funkade att blanda och så? Tycker det verkar lite krångligt. Men är väl inte värre än att läsa hur man gör, så kan man det kanske efter en gång?

Det jag undrar mest över är det här med att man inte får skaka den när den har blandats (eller ska blandas) Vi ska resa i bil och den kommer vara blandad då. Tror du att det kan vara riskabelt? Har du varit med om att den typ blivit grumlig någon gång av att den skakats eller så? Sorry för många frågor. Hoppas du kan svara
    Jag kan säga att jag råka tappa min menopurflaska i golvet en gång men det gick bra ända! Har även haft med den i handväskan någon gång när jag skulle iväg på kvällen. Så jag tror inte det är någon större fara...:)
  • FörstaIVF

Hej!

har bläddrat och bläddrat men hittar inte vår lista?! Någon som råkar ha den nära tillhands?? :)

Kom ju till slut iväg på ett äggplock i tisdags och dom fick ut 8 ägg på tolv blåsor och 7 av dom blev befruktade. Så himla skönt att ha kommit ytterligare ett steg på vägen :) Återföring på söndag med blastocyst, och bim på nyårsafton!

Är det någon som vet om det är ok att använda tampong när man håller på med lutinus???

• FörstaIVF
    ina - äp v.44

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.51, bim 31/12, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49 bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/11 27 år 

Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år. 

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp 16/12, bim? 35 år

Gravid! 

Mizziz BF 25 juli

Cutepoison BF 26 juli 

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

Dirvas BF 10 augusti
  • FörstaIVF
    Tjorven1980 skrev 2015-12-17 10:41:27 följande:
    Grattis!

Jag hade äggplock igår och återföring på måndag. Troligtvis. Väntar på att dom ska ringa idag och meddela hur det går med befruktningen och ett besked om när återföringen blir. Fick ut 14 ägg så nått  borde bli användbart.
    På 14 ägg borde det absolut finnas flera toppenägg! Till mig sa dom att dom endast ringer ifall inget av äggen blir befruktat - jag ringde ju dom ändå bara för att jag var så himla nyfiken. Hur kändes äggplocket? För mig kändes det knappt någonting så man blev ju glatt överraskad när det var över..
  • FörstaIVF

Vi som trodde att det skulle gå så bra... äggplocket gick jättebra, 7 av 8 ägg blev befruktade. När vi i söndags skulle åka tillbaka för att förhoppningsvis få tillbaka en blastocyst så ringer läkaren när vi nästan är framme för att meddela att det inte blir någon insättning :( Det fanns två ägg som kanske skulle gå att frysa men det visste som inte förrän dagen efter. Igår ringde dom och meddelade att inget av äggen gick att frysa. Jag blir gaaaalen... J*vla pisspotta rent utsagt. Så söndagen gick åt till att gråta, äta choklad och tycka synd om mig själv.

Har talat med läkaren igen (dom är ju helt FANTASTISKA måste jag tillägga) och hon tyckte också det var jättetråkigt men var väldigt positiv och menade att det nog säkert komma gå vägen tillslut. Så i feb gör vi ett nytt försök! Känns redan lite bättre faktiskt... Jag börjar få tillbaka min kropp igen om man ska säga nåt positivt om det hela. Magen börjar kännas plattare igen och träningslusten är tillbaka. Har  ju kört nonstop denna hösten utan uppehåll med pergotime och två omgångar sprutbehandlingar så kroppen behöver nog vila och återhämta sig lite :)

Grattis till alla som har plussat, det är ju helt fantastiskt!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november