• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Ni som plussat tänkte ni på nåt speciellt efter återföringen? Vilade, tränade? Åt nåt speciellt? Gjorde ni nåt som ni trodde på som ni tror ökade era chanser? Finns säkert inget man direkt kan påverka, men man funderar ju

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-08 10:23:58 följande:

Haha ja jag känner mig trött men inte sömnig mer "off". Suck. Ska bli skönt med helg! Mår du bättre idag?

Ja, tack idag mår jag mycket bättre! Fast jag har ont i svanken och lite öm neråt ljumsklarna. Men illamåendet är putsväck iallafall...skönt!

Har börjat fundera på ev återföring i morgon! så spännande! Hur känner du inför återförande?
  • Iskristall
    jagvillhabarn skrev 2015-12-08 10:38:20 följande:
    Vet inte om de hade någon betydelse men vi hade inte sex jag badade inte badkar och inte för varma duschar. O tog det lite lugnare än vanligt. Vi gjorde återföringen på en torsdag o jag tog 1 glas vin på fredag kvällen, annars ingen alkohol alls
    Nä, sex lär jag inte våga ha. Lär väl inte våga nysa eller hosta heller haha. Badkar lär jag skippa första tiden också. Men jag har läst att inom österländskmedicin ska man ha det varmt och magen för att gynna miljön för embryot att fästa efter äl. Men såklart föööör varm kan ju inte vara bra hur som helst!
  • Iskristall
    Uppdaterad IVF-lista 

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim?, 38år

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill 

FruGrävling BF 10 augusti
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-08 11:20:25 följande:

Vad skönt att du mår bättre! Ömheten håller insåg några dagar för mig blev det bättre 3 dagar efter. Ja jag längtar till imorgon ser fram emot det så mycket! Men är så nervös, tänk om de ringer ich söger att ingen av de har klarat sig, det är ju ändå en långtidsodling. Känner mig lite knäpp, måste vara alla hormoner- men jag tänker på äggen som att det är bebisar. Haha inte bra att bli för känslomässigt bunden. Men det är så sjukt.. Om npgra veckor kan den ha ett tickande hjärta, svårt att låta bli att tänka så. Så här långt har vi ju inte kommit nån gång under de här 2 åren som vi försökt.

Javisst är det nåt att se fram emot, samtidigt som man är sååå nervös att nåt ska gå fel. Känns jobbigt att ha så få ägg att förlita sig på känner jag fortfarande. Men försöker övertala mig själv hela tiden...det behövs bara ett! tänk kvalitet framför kvantitet osv

Jag tror verkligen på att du kommer bli gravid om du får tillbaka ett långtidsodlat! Då är det en kämpe du får tillbaka!
  • Iskristall
    jagvillhabarn skrev 2015-12-08 11:24:18 följande:

Någon som har ork o Lust o lägga till mig i listan? :)

Gravid bf 1 augusti

Fixat!
    lilsis skrev 2015-12-08 11:30:10 följande:

Inget FET i år och jag är trött och less på reproduktionscentrum.

Varför trött på dem?
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-08 12:01:05 följande:

Håller tummarna för oss båda imorgon! Vilken tid ska du dit?

Har tid 13.30. Du?
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-08 14:25:53 följande:

Håller tummarna för era ägg nmg och Iskristall! Hoppas allt går som planerat imorgon för er! Kommer gå bra detta <3

Tack hope88!

Kul att du lagt till dig på listan!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-08 14:51:52 följande:

Hehe ja tänkte att det vore bra att uppdatera mig där :D

Japp imorgon kl 09.00 plockar de äggen! Nervöst

Åh spännande! Tummarna hålls, lycka till!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november