• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-12-06 14:49:31 följande:

Tack åh va spännande! Ska du dit på morgonen? Du lär ju uppdatera oss sen hur många va det nu igen man såg på UL?

Japp, första morgontiden....snark!

Klart jag uppdaterar! På vul såg de 4st "stora" äggblåsor på ena äggstocken och på andra var det några fler, vet ej exakt, men mindre. Vet inte ens om de har hunnit växa till sig. Jag hoppas det, för bara ev 4st känns lite snålt haha
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-06 15:39:33 följande:

Blev bara 3 för mig. Känns också konstigt. Men får tänka, bättre än noll. Önskar dig lycka till :)

Hur många äggblåsor hade du då? Vi får tänka kvalitet framför kvantitet! Som det har påpekats tidigare, det kan räcka med 1 st om vi har tur. När har du insättning?

Tack för lyckönskningen! Önskar dig lycka till också!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-06 16:09:04 följande:

Jag tror nog att de växer till sig! När jag va på VUL så hade jag några mellan 16-18mm och en av de största på ÄP va 28!! Så jag tror nog dina har växt hoppas att du får sova gott inatt

Tack! Hoppas också på en god natts sömn Tack för pepp!
    Emrony skrev 2015-12-06 16:18:13 följande:

Vi har precis kommit hem från återföring av en blastocyst och det blev en till frysen också. :) nu är det bara att hålla tummarna att det vill va kvar.

Ska fortsätta med fragmin och pravidel fram tills provdagen. Blir aldrig av med sprutorna heller haha. Men det är för att försöka undvika överstimulering så det är ju för en bra sak.

Så spännande! Hur känns det att vara ruvare! När fick du TD?
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-06 17:00:38 följande:

Lycka till imorgon på plocket!!!! Ska tänka på dig!

Tackar! Det värmer att veta att ni finns här och stödjer!
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-06 17:23:02 följande:

Två dagar innan äggplock verkade det finnas några stycken. Minns inte hur många men säg iaf 5-8 st. Kanske inte fanns ägg i alla blåsor. Sen så hade de inte växt så mkt som de önskade.

Jag har insättning imorgon :) tack!

Spännande med återföring!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-06 19:04:19 följande:

Hoppas verkligen allt går bra imorgon Iskristall! Håller tummarna! =) Hoppas du också kan få sova lit inatt! Vilken tid ska ni vara där?

Kram

Tack!

Vi ska vara där 7.30. Trodde jag skulle få lite sovmorgon, men nä, fick första tiden istället haha Men då får vi det ju gjort som min sambo säger

Kram
  • Iskristall

Nmg: Lycka till med Lutinus! Ja är väl inte lika viktigt att ta dem exakta tider som det var med sprutorna. Det är ju ändå 3 gånger om dagen, så det lär inte vara nån fara, med nån timme eller 2 hit eller dit. Även om man ska försöka ta dem någorlunda samma tid.

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-07 07:08:06 följande:

Är det vanligt att må illa redan efter 2 tabletter av lutinus? Igår kväll nör jag tog första fick jag jätte ont i magen efter några timmar. Imorse tog jag en tablett och så började jag må superilla och lite yr nästan så jag kände att jag skulle vara hemma idag. Då har jag varit hemma 1 sjuktillfälle på på 4 år så det

Måste va illa om jag är hemma. Funderar på att ringa idag och begära ut gel istället, vet inte om det är samma biverkningar men jag slipper hålla på 3 ggr om dagen i alla fall

Men vad jobbigt Nmg! Brukar du ha lätt att må illa av mediciner?
  • Iskristall

Hej tjejer,

Det gick ju inte som jag trodde Själva plocket gick okej. Det fick trycka på min vänstra äggstock med handkraft, det kändes, för att komma åt de mindre blåsorna. Men har kräkts hela förmiddagen, fick ligga kvar länge med dropp och intravenös medicin mot illamåendet. Jag reagerade uppenbarligen dåligt på smärtstillandet Öm i magen, men jag har nu bestämt mig för att jag behöver morgondagen hemma också, är helt slut, inte just nu för ont utanför min nåt så underbara förmiddag :-/

Och så resultatet...4 ägg hittade embryologen. Hoppas bara de små lever vidare till insättning och ev nån till frys. Ingen jätteskörd, men jag hoppas verkligen jag slipper nytt ÄP med detta illamående. Sprutorna ingenting i jämförelse så här i efterhand!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november