• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-12-15 12:49:45 följande:

Tack hoppas jag med! Ska köpa digitalt så ja slipper analysera streck!

Ja de digitala är ju mycket bättre =) Blir ju verkligen ett konkret svar då.
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-15 12:51:00 följande:

Ja precis hur många dagar sen var det du tog ovitrelle?

Har du digitalt test eller streck?

8 dagar sen idag, använder de vanliga med streck. Har några kvar från tidigare vanliga försök
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-15 17:28:43 följande:

Nu är jag besviken, ledsen och det känns som mitt hopp försvann. Idag fick vi reda på att embryot som de försökt odla vidare inte gått att frysförvara. Så nu är det bara att ställa in sig på sprutor, ÄP och illamående om det inte tar sig nu. Vilket jag tyvärr inte tror längre då jag får för mig, trots att jag vet att livmodern är bättre miljö än labbet, så har embryot jag fick återinsatt också dött, för det antagligen var av samma skrot och korn och inte heller skulle klarat sig vidare!

Kram vännen! Vad tråkigt men du jag tror absolut inte att ägget du fick tillbaka är samma skrot och korn. Alla embryon är olika och kom ihåg det behövs bara ett guldägg och förhoppningsvis ruvar du på det ägget nu, jag håller tummarna för det och hoppas åt dig! Tänk på att livmodern är bättre miljö =) Förstår att det känns tungt men om det nu mot all förmodan inte tar sig denna gång blir säkert behandlingen annorlunda nästa gång och då får ni kanske ut fler ägg också! Och kom ihåg hur fint det såg ut vid insättningen med delning och allt =)

Tror det är kört för våra 2 ägg också. De skulle skicka brev vid frysning om det gick att frysa efter helgen dvs igår så då borde brevet kommit idag..

Men hoppet finns än för våra ruvande ägg!

Kram
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-15 18:31:40 följande:

Ja lika bra att nyttja de man har hemma!

Exakt ;) Men ska låta testmonstret vila lite till iaf :p
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-15 18:43:23 följande:

Tack tack tack! Blir så rörd att ni bryr er! Jag har gråtit lite nu, känns lite bättre för stunden!

Ja jag hoppas på att vi fått guldägget såklart men hur naiv får man vara egentligen och tro att det ska ta sig på första försöket egentligen?! Haha knäpp man är.

Hoppas dina två ägg mår bättre hope88, du får nog brev du med snart.

Mensen bör annars komma runt den 22/12 om det vore normal cykel, men nu extra progesteron kan ju mensen förskjutas ett par dagar.

Kram på er tjejer, skönt att ni finns!

Klart vi bryr oss och vi finns här <3

Gråt du det är helt okej ibland måste man tömma lite på alla känslor som bygga upp inom en. Det här tar på krafterna! Det hoppas jag med ni fått =) Haha ja du vi kan ju kalla det människans inre hopp, klart man önskar att det ska gå på första även om statistiken säger att det tar lite fler försök än så. Vi vill ju så gärna detta allihopa så det är svårt att inte tro på det.

Får se kommer det inget brev imorgon så är det kört för de 2 äggen.

Kram
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-15 18:50:45 följande:

Hej vänner! Hoppas ni mår okej. Tänkte fråga om någon av er här tar menopur? Skulle vilja fråga lite grejer i så fall

Hej =) det pendlar mellan bra och dåligt. Själv?

Tyvärr inte vi använde gonal-f
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-15 19:13:46 följande:

Tack <3 Det blir FET v.3 =) Hoppas den lille överlever upptiningen bara! Ja, det ska det VERKLIGEN bli! Kram tillbaka

Kommer säga swish så är det v.3 och dags för FET =) Håller tummarna för upptiningen! Jajamensan =)

Kram
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-17 06:50:15 följande:

Nu har jag tagit ett till test med clearblue plus på RD7. Den visar positivt! Även fast det är ett svagt plus men den är tydlig. De senaste testen har jag fått vrida och vinkla för att se "spökstrecket" i rätt ljus med denna ser man och den är blå oxå, inte grå som de tidigare. Stämmer detta nu verkligen? Trodde jag skulle börja hoppa av glädje men jag känner bara "jaha????". Kanske inte fattat än. Min sa att han inte vill veta vad det är för resultat, han har varit emot att jag testar tidigt så han vet inte ens om att jag fått svaga streck för flera dagar sen. Han vill Vänta till söndag. Haha då tar jag ett nytt test då och hoppas att det fortfarande är plus!.....

Åhh nmg vad jag håller tummarna för ytterligare plus på söndag! Men ett plus är ju ett plus säger de så jag vågar mig på ett stort grattis och är glad åt dig =) Vad härligt!!

Kram
  • hope88
    Daiwa 33 skrev 2015-12-16 00:43:53 följande:

hej tjejer det var ett tag sen ,jag var senast här(ber om ursäkt mådde väldigt dåligt)...mitt senaste inlägget var den 20 november o vart så ledsen att fick avbryta våran behandling eftersom jag fick bara två stora blåsorpå höger sida :( o då dem sa till oss åk hem ta ovitrille o mys i sängen sen i 2 veckor skulle jag ta lutinus :) vart så ledsen att inte orkat skriva att jag hade mysslyckats osv :( hade tom.börjat röka igen o lite vin o rom då o då ...o jul bord o nån fylla.....men så hade vi bestämt med läkarna att vi ska påbörja allt igen i januari eftersom dem har julstängt! Så jag skulle ta lutinus 3 gången om dan ganska svårt på tanke ommitt jobb o mycked resande osv ...så vart nån dag utan oxå -eftersom jag trodde det var kört ändå (tänkte då nästa gång frågar jag dem ordentligt vad menas med lutinus osv ....-ftersom det e deras jobb o dem tror att vi vanligt folk e med på allt vad dem säger men egentligen 50% är en stor frågetecken :) igent mer om det så jag slutade med lutinus den 6 december (inte hela kuren :()o då kom jag på igår att den 14 jag skulle göra GRAV test ändå o bara ringa o säga att jag gjort -O TJEJER NI KOMMER INTE TRO MIG JAG GJORDE IDAG IMORSE JAG ÄR GRAVID I VECKA 4-5 <3 <3 <3 <3 <3 är i stor chock fast positivt -trodde att nå var på tok eftersom det hugger i ryggen hela tiden som jag svartnar ,ont i bröstet o nedre delen vid livmorden :) men ringde till läkare idag o dem grattade mig o sa va kul ....-nu vet inte näs vad som händer vidare bara vet att jag är lycklig -5 januari går jag på min första ultra ljud .----nu ere bara hålla tummarna att uteblir nå missfall! så med det tänkte jag säga tjejer tappa inte modet o hoppet det kommer o hoppas ni får mycket stöd i från era andra hälften -min man hjälpte mig till 100% ...är så tacksam ...tjejer jag håller tummarna för er o kom igåg hoppet dör sist ....puss o kram ska försöka lite läsa här har missat så mycket som hänt här ,men jag jobbat så mycket så inte haft tid---puss o kram på er o grattis till dem som blivit gravida o för andra det kommer för alla -kärlek 

Men åhh oj vad roligt!! Vilket mirakel =) Stort stort grattis =)
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-17 10:53:51 följande:

Tack! Håller med , enligt instruktionen så är det plus fast det är svagt. Så jag utgår lite från det. Helt sjukt, man gar gått oroat sig för mens hela tiden ich bu börjar man oroa sig för missfall. Alltid nåt!

Precis så nog är du på tjocken äntligen :D Åhh!

Ja alltid är det något man oroar sig över på denna resa men det är helt normalt även om det såklart är jobbigt med oron. Försök njuta =)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november