• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Tjorven1980 skrev 2015-12-13 13:54:17 följande:

3:e ultraljudet gjort. 8 äggblåsor som var bra i storlek och 19 som var lite mindre fattade jag det som att läkaren sa. Ska ta sista dosen Gonal-F ikväll och imorgon blir det Ovitrelle. Äggplock på onsdag och troligtvis återföring på fredag em.

Får bli sjukskrivning på onsdag. Börjar jobba 11,30 men gissar att jag inte är redo att åka på jobb då. Avskyr att sjukskriva mig men vågar inte be om ledigt. Rädd att jag inte får det beviljat. Vi har tid 8,30 på morgonen. Spänd, lite nervös och väldigt förväntansfull just nu. Fattar knappt att vi äntligen har kommit så här långt.

Spännande nu =) Då är du precis en vecka efter mig :) Kommer gå bra på plocket men du ska absolut vara hemma. Pga morfin och lugnade som du får så ska du inte jobba resten av dagen. För mig blev det soffläge var så trött och öm. Kunde inte jobba dagen efter heller. Jobbade på insättningsdagen och kompade några timmar under insättning och sen tillbaka de sista 3 timmarna och det gick jättebra =)

Visst är det spännande och så härligt att vara en bra bit på vägen! Heja Heja! Kram
  • hope88
    FörstaIVF skrev 2015-12-13 18:47:06 följande:

Hejsan!

Har inte varit särskilt aktiv här på ett tag eftersom jag har haft känslan att även detta försöket kommer avbrytas pga för låg dos. Men skam den som ger sig, efter 21 (!) sprutdagar med successivt höjt dos har vi nu fått tid för äggplock på tisdag! :) Läkaren var jättepositiv, själv är jag fortfarande försiktigt optimistisk...

Jag mår oförskämt bra i magen efter alla sprutor, inte särskilt svullen och bara öm ibland. Någon annan som också mått fram till äggplocket??

Hoppas det går bra därinne ändå.. :) Har hört att det kan bero på att PCO äggstockar vanligtvis är förstorade..??

Läkaren sa att det egentligen inte finns någon gräns för hur många dagar man sprutar, kanske kan vara bra för någon annan här att veta :)

Vad härligt att ni inte behövde avbryta och nu är det snart dags för äp ju =) Vad kul! Har också varit försiktigt optimistisk under allt detta och det lär nog sitta i. Jag mådde också bra fram till äp, öm och trött bara. Det ser nog fint ut där inne ska du se =)
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-14 13:21:48 följande:

En fråga, känner ni ökad törst som biverkning av lutinus eller så? Undra bara om det är min crinone eller nåt annat fel. Brukar inte dricka så mycket vatten annars.

Ingen ökad törst tror jag ;)
  • hope88
    jagvillhabarn skrev 2015-12-14 15:17:13 följande:

Fy vad ja e nervös nu :(

Ska på vul på torsdag o hoppas på att få se ett hjärta slå men vad jobbigt de e att vänta.

Håller tummarna att allt ser fint ut på torsdag <3
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-14 20:53:43 följande:

Det blev negativt för oss denna gång =( Trist såklart! Men det känns ändå okej. Vi ska göra FET v.3, hoppas på att den lilla blastocysten som ligger i frysen är vår bebis! :) Hoppas allt går bra för er andra i tråden! God jul! Hänger nog kvar i tråden ändå för o se hur de går för er andra. Håller alla tummar och tår för er! Kram

Åh vad tråkigt vännen :( Men du 2016 kommer bli ett år och vårt år! Så det så <3 Håller stenhårt tummarna för ert FET i januari att detta bli bebis :)

Peppkramar!
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-14 21:51:36 följande:

Ja, min sambo satt och räknade igår och kom fram till RD4 och lät så besviken att det inte gått längre tid haha Jo, men det går sakta, men framåt

Dagarna går såååå långsamt! Är bara på RD 4 idag
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-15 06:11:38 följande:

Inatt drömde jag att jag plussade. Tog ett test och det vart ett starkt plus. Hoppas, hoppas på en sanndröm. Inte för att jag brukar ha det, men den här gången kanske?!

Hoppas hoppas på att det blir en sann dröm!

Hoppet kommer och går här med... tufft!

Kram
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-15 06:59:31 följande:

Tog ett test imorse som visade negativt (vågrät ) och sedan syntes ett lodrätt SVAGt streck bakom. Fortfarande väldigt svagt inte ens blått, så att man skulle bedöma som ett plus men det en skugga där. Jag väntar några dagar och tar ett till test så att det inte är inbillning/synfel/fel på test. Haha!

Håller tummarna att det blir starkare! Hoppas hoppas <3
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-15 09:18:19 följande:

Måste faktiskt erkänna att hag tog ett test redan på Rd4 för att sen kunna jämföra om ovitrellen verkligen gått ut. Rd4 var 11 dagar efter ovitrelle. Då var det negativt med en väldigt svag skugga av ett plus, man måste nog ha superbra syn för att skuggan haha. Jag tänkte att hag avvaktar nån dag för att se vad som händer med den. Tog som sagt ett idag och skuggan va lite starkare. Då borde det ju inte vara ovitrellen i alla fall för den borde inte bli starkare. Men men väntar till helgen och testar igen. På kliniken sa de att jag kunde testa på söndag redan när vi va där på ET. Uppdaterar här hur det går, om man ens hinner med ett till test innan mensen kommer. Just nu börjar det kännas äckligt med crinonen. Fördelen med lutinus är ju ändå att det rinner ut, det gör inte crinone så jag är orolig att det är som en klump "där nere". Undra när de kommer ut liksom. Bläää....

Tog faktiskt också ett test imorse och strecket var supersvagt så nu håller nog ovitrellesprutan på gå ur. Tog den förra måndagen. Testar nog igen på torsdag eller fredag så att jag ser att den är ute från kroppen helt. Vågar inte testa men ändå vill jag ju veta. Fick tända starka lyset i badrummet imorse för att se strecket men det fanns där haha. Håller tummarna för plus i helgen för dig :)

Ja lutinuset rinner verkligen ut, känns så obehagligt när man reser sig :p Sugt crinonen upp av kroppen kanske?
  • hope88

RD 4 idag och dagarna går såååå långsamt. Tänk om vi kunde hoppa fram några dagar bara sådär swish :D

Status just nu gaser, svullen mage, svettningar och molande värk nere i magen. Ömma bröst då och då åh vad jobbigt det är att progestronet ger gravsymtom hur vet man då vad som är vad? Några mer som svettas?

Pendlar mellan hopp och rädsla för minus varje dag... den här tiden är så jobbig! Tänk om det blir minus.. hur mkt orkar man? Haft så många minus genom åren. Men hoppet lever vidare <3

Håller tummarna för oss alla!

Kram

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november