• Hallonmaja

Finaste tjejnamnet?

Snart kommer vår lilla bebistjej och vi kan inte bestämma oss för namn! Det finns så många fina Vilket av dessa namn tycker du är finast? Motivera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finaste tjejnamnet?
  • charlie00
    La min röst på Linnéa! Gillar även Hanna, Hilda, Ida och Siri. Freja känns väldigt gjort och Isabelle är väl egentligen ett ok namn men är ganska trött på det.
  • nevermind

Usch, Linnea är ju bara så tråkigt...

Ett tips TS är att vänta på att bebisen är här. Kanske vill ni ha nåt helt annat namn då.

• Hallonmaja

Två nykomlingar på listan är Lova och Minna! Vad tycks om dem?

nevermind skrev 2015-10-07 12:17:22 följande:

Usch, Linnea är ju bara så tråkigt...

Ett tips TS är att vänta på att bebisen är här. Kanske vill ni ha nåt helt annat namn då.

Ja det blir säkert lättare när hon är här Men det är ett roligt tidsfördriv så länge!
  • Cilla93
    Hallonmaja skrev 2015-10-07 16:32:36 följande:

Ja det blir säkert lättare när hon är här Men det är ett roligt tidsfördriv så länge!

Gillar inte alls Lova och Minna.
  • nevermind
    Hallonmaja skrev 2015-10-06 22:18:09 följande:

Tack för era svar! Siri är såå fint men verkar kört då maken inte gillar det :/

Han kan möjligtvis gå med på Hilda som är mitt andrahandsval men vill ju att han oxå verkligen ska gilla det! Filippa är ett nytt förslag, men blir man retad för att det rimmar snippa då tro? Inte kul! Samma med Ida som oxå rimmar på könsord... Bör man tänka på sånt när man väljer? Gillar ju namnen! Hanna är jättefint men lite slätstruket och vanligt. Eller?

Nej, man bör inte tänka på sånt. Det är inte Ida eller Filippa det är fel på utan de elaka barnen som är dumma.
    Har ni tänkt på att flickan kanske får utstående öron till exempel..? Vill barnen mobba så hittar de något, tyvärr.

/Linda Binda
  • Hallonmaja
    nevermind skrev 2015-10-08 09:26:02 följande:

Nej, man bör inte tänka på sånt. Det är inte Ida eller Filippa det är fel på utan de elaka barnen som är dumma.

Har ni tänkt på att flickan kanske får utstående öron till exempel..? Vill barnen mobba så hittar de något, tyvärr.

/Linda Binda

Bra tanke! Så är det ju faktiskt.
  • Leonie88

Fina namn. Röstade på Hilda då det är både fint och inte så vanligt.

1. Hilda

2. Siri

3 Isabelle

4. Ida

5. Linnea

6. Hanna

7 Freja

Freja kom sist då det blivit så populärt. Känner 3 stycken födda 14, 15 bara på min lilla ort.

• Hallonmaja
    Leonie88 skrev 2015-10-10 07:52:14 följande:

Fina namn. Röstade på Hilda då det är både fint och inte så vanligt.

1. Hilda

2. Siri

3 Isabelle

4. Ida

5. Linnea

6. Hanna

7 Freja

Freja kom sist då det blivit så populärt. Känner 3 stycken födda 14, 15 bara på min lilla ort.

Tack för svar! Lutar nog åt en liten Hilda

Vad tycks om Liv annars?
  • charlie00
    Hallonmaja skrev 2015-10-10 12:27:15 följande:
    Tack för svar! Lutar nog åt en liten Hilda

Vad tycks om Liv annars?
    Liv är jättefint!
  • Hallonmaja
    Ulltand skrev 2015-10-10 13:02:10 följande:

fina allihop. passar på att slå ett slag för Fanny :)

Fanny hade vi med på listan förut men betyder tydligen nåt opassande på engelska så vi strök det.

Filippa?
  • elyse

Hanna. Klassiskt och internationellt.

• fluu
    Hallonmaja skrev 2015-10-07 16:32:36 följande:

Ja det blir säkert lättare när hon är här smile1.gif Men det är ett roligt tidsfördriv så länge!
    Gillar Lova. Det har något av sagoskimmer över sig, är vackert, men samtidigt gångbart. Minna känns bara alldeles för sött och pluttigt för min smak.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Hallonmaja skrev 2015-10-10 12:27:15 följande:
    Tack för svar! Lutar nog åt en liten Hilda smile1.gif
    Vad tycks om Liv annars?
    Av naturliga skäl(har en själv :P) så älskar jag namnet Liv. Det är ljuvt, men har samtidigt karaktär och lite attityd, är gångbart på alla sätt och har inget direkt smeknamn.
  • Hallonmaja
    fluu skrev 2015-10-11 13:36:55 följande:

Av naturliga skäl(har en själv :P) så älskar jag namnet Liv. Det är ljuvt, men har samtidigt karaktär och lite attityd, är gångbart på alla sätt och har inget direkt smeknamn.

Håller med om att Liv är otroligt vackert. Men känns lite kort, men är nog bara ovant!

Ines då?
  • fluu
    Hallonmaja skrev 2015-10-11 20:30:23 följande:
    Håller med om att Liv är otroligt vackert. Men känns lite kort, men är nog bara ovant!

Ines då? smile1.gif
    Gillar även Ines. Vackert, enkelt och ståtligt.
Svar på tråden Finaste tjejnamnet?