• fluu

Finaste tjejnamnet?

Siri - Vackert, bra, enkelt, gångbart, smeknamnsfritt. Jag tänker dessutom på min idol Siri D och är helsåld.

Ida - Som Siri fast jag har hunnit att bli lite mer trött på det.

Hilda - Underbart vackert och bra på precis alla sätt. Har ruter i sig och kan vara smeknamnsfritt.

Hanna - Bra, enkelt, gångbart och vackert på alla sätt. Men lite, lite vekt.

Isabelle - Bra och gångbart, men ack så prinsessigt. Är också rätt trött på det.

Linnea - Borde gilla, men har svårt för. Det är ett bra och fint namn, men det är allt för mesigt för min smak. Gillar inte "Linn-ljudet" heller.

Freja - Inget större fel på egentligen, men det känns så barnsligt och lite mesigt.

1. Siri
    2. Ida
    3. Hilda
    4. Hanna
    5. Linnea
    6.  Freja
    7. Isabelle

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Hallonmaja skrev 2015-10-07 16:32:36 följande:
    Två nykomlingar på listan är Lova och Minna! Vad tycks om dem?

Ja det blir säkert lättare när hon är här smile1.gif Men det är ett roligt tidsfördriv så länge!
    Gillar Lova. Det har något av sagoskimmer över sig, är vackert, men samtidigt gångbart. Minna känns bara alldeles för sött och pluttigt för min smak.
  • fluu
    Hallonmaja skrev 2015-10-10 12:27:15 följande:
    Tack för svar! Lutar nog åt en liten Hilda smile1.gif
    Vad tycks om Liv annars?
    Av naturliga skäl(har en själv :P) så älskar jag namnet Liv. Det är ljuvt, men har samtidigt karaktär och lite attityd, är gångbart på alla sätt och har inget direkt smeknamn.
  • fluu
    Hallonmaja skrev 2015-10-11 20:30:23 följande:
    Håller med om att Liv är otroligt vackert. Men känns lite kort, men är nog bara ovant!

Ines då? smile1.gif
    Gillar även Ines. Vackert, enkelt och ståtligt.
Svar på tråden Finaste tjejnamnet?