orkar inte kissa av min dotter längre!!!
Vår femåriga dotter har varit sängvätare från 3 års ålder då hon slutade med blöja. Vi tänkte att vi kanske tagit bort blöjan för tidigt, men enligt BVC var det lagom då hon varit torr på dagarna oftast. Dock händer det att hon kissar på sig dagtid kanske en gång i veckan, mest när hon är väldigt inne i en lek eller inte känner efter ordentligt.
Vi har fått rådet att begränsa drickandet på kvällarna och att helt enkelt kräva toabesök innan vi går ut och det funkar bra. Hon är ofta "inte kissnödig" för att därefter kissa jättemycket när vi "tvingar" henne att åtminstone provkissa.
Problemet är nätterna. Hon somnar ca 20. Kl 23 kissar jag av henne innan vi lägger oss. Sedan ställer jag klockan på 3 och kissar henne då med enligt BVCs rekommendation. Min man jobbar natt så på nätterna är det bara jag som fixar kissandet. Problemet är att jag gjort detta i 2 år nu och inte orkar längre!
Jag har överaktiv blåsa och är själv upp och kissar 23, 01, 04 och ibland även 06. Jag får ALDRIG sova klart!! Jag har sökt vård för mitt problem och är på utredning. Även om jag skulle läsa mitt problem orkar jag inte med min dotters kissande ändå... Jag vill gebiten lägga mig tidigt om kvällarna men måste sitta uppe och nicka i soffan medan jag väntar på att kissa av henne. (Att kissa tidigare är ingen idé)
Om jag inte kissar av henne är det byta lakan varje natt som gäller. Det hade jag stått ut med om det inte hade varit för att dottern inte somnar om utan ligger och gallskriker och väcker hela familjen! Jag gör inget annat än tvättar och lyssnar på väckarklockan känns det som. Jag har försökt att dottern själv ska ta reda på sängkläder så att det blir "jobbigt" att inte kissa på toa, men då vrålar hon pch trotsar sönder mig och jag väljer då hellre att ta skiten själv.
Känner mig helt utpumpad, som en zombie. Har dåligt samvete för att jag ibland bara är så jävla less på att torka kiss och ha kisslukt på allt! Blir heligt förbannad inom mig när dottern ligger halvt vaken men är så jävla lat och inte orkar gå på toa utan hellre kissar ner sig. Händer inte så ofta dock.
Jag tänkte att ju mer vi kissar av henne, desto mer lär vi henne att inte vakna av sig självt, men enligt BVC och barnläkare så "får man offra sig lite som mamma..." Och jag känner mig hemsk som är så trött och sur.
Ovanpå allt så tjatar svärmor som en jävla hök om att flickan ska ha blöjor. Hon sätter också på flickan blöjor när hon är barnvakt (tyvärr har vi igen annan) vilket har gjort att min dotter Tycker det är jättekul att kissa i blöja medan farmor står och uppmuntrar!
Hur ska jag orka??!!!