Första barnet BF juni 2016
Inskrivningen vill båda vara med på, men hälsosamtalet tycker jag känns onödigt att min man ska behöva ta ledigt för. Så ärlig ska jag vara..
Inskrivningen vill båda vara med på, men hälsosamtalet tycker jag känns onödigt att min man ska behöva ta ledigt för. Så ärlig ska jag vara..
Har ju tyvärr nu i efterhand märkt att det inte går och redigera i inläggen...
Lite störigt.
Någon som har någon idé hur vi ska göra med BF inläggen och hur jag ska få bort de gamla där uppe?!?!
Hej! Får jag kika in i denna tråden? Har iofs en snart tioåring hemma, men det är så mycket som har förändrats sen 2005 så det är verkligen som att vänta första barnet. Jag och min man har försökt i snart exakt ett år, och har haft två missfall i år. Men nu är det tredje gången gillt, hoppas vi. Bf 12 juni.
Så är det ok fastän det egentligen inte är första?
Idag berättade vi för mina föräldrar. Vi hade tänkt vänta tills min mamma fyller år i slutet på oktober men tydligen hade de bokat en resa då. Så idag kom de förbi oss och hjälpte till med trädgårdsarbete. Sa till mamma att hon får sin present tidigare, jag hade slagit in 2 koppar som jag skrivit mormor/morfar på. Mamma började gråta och båda blev jätteglada.
Så skönt att berätta så jag kunde fråga hur mamma mådde som gravid. Hon mådde superbra hela graviditeten och hade inget illamående. Då kände jag mig lite lugnare,kanske går det i arv.
Jag står på jobb och mår så illa att jag inte var jag ska bli av. Tur att jag har en egen toalett som endast jag använder då jag är ensam på denna avdelningen. Vill gråta och lägga mig i fosterställning resten av dagen :'(
Alltså, mina tester ökar i veckor men har fortfarande lite blödning/färgade flytningar. Haft det i 6 dagar nu. Först ljusrosa o sedan ljusbrunt ,mörkare brunt o nu ljusbrunt igen. Har ingen värk alls o enbart ömma bröst. Tog ett digitalt 5 okt som visade 2-3 , började få detta 7okt tills nu o i lördags visade testet 3+ veckor. Är i 5+4 idag. VUL är det inte någon möjlighet till ännu så. Blir bara så orolig.. Orkar inte med ett till MA eller MF för den delen:'(
Går in i vecka 8 idag! Känns som om tiden går så sakta men ändå rätt snabbt. Längtar så tills man kommer till vecka 12!
Påväg till kvinnokliniken för VUL o se om allt står rätt till...
Någon som har några cravings eller något ni verkligen inte klarar av?!
Jag är sugen på frukt konstant och älskar iskallt vatten ?!?!?
Något jag verkligen inte klarar av och klöks av är lukten av kött :(
Tack för er omtanke!
En cysta blev svaret, och till vår stora lycka har vi fått se ett litet pickande hjärta på vår lilla mini <3
Usch, idag kom första spyan efter illamånde i över två veckor. Någon mer än jag som är extremt illamånde med kräkningar?
Jobbig men jag klara mig igenom de för jag vet att de för något helt underbart :)
Hur är de för alla? Ekar lite tomt här inne? :)
Jag tycker att veckorna går jätte snabbt men ändå sjukt långsamt samtidigt?!?!
Mitt illamånde står kvar och jag får hänga över toaletten de flesta mornarna. Ömma boobs och kvarvarande trötthet! Men jag är iallafall glad så länge jag känner något!
I Skåne så får vi inte VUL eller tidigit ultaljud om man ej har en remiss (bortsett om du vill betala 1000kr) känns så jobbigt att man ska behöva gå ovetandes till vecka 18 vilket oroar en en hel del. Ska till barnmorskan på onsdag och ska fråga henne om den går att ordna på något sätt för man vill inte gå och vara orolig och stressad över det känner jag!
Välkomna alla nya :D
Har varit så jäkla dålig sen i torsdags, inte gravid dålig utan sjuk! Heshet, slemhosta, täppt näsa, andningssvårigheter och under denna tiden har jag inte känt ett enda gravidsymptom jag som har kräkt i mängder, haft ömma bröst, varit sjukt trött och haft humörsvägningar. Jag tänkte att fan nu är de kört :( men så idag när jag är lite bättre (långt ifrån bra) så dyker illamåendet upp igen fy fasen haha men jag är glad för då kanske allt är bra trots allt?
Imorgon ska jag på VUL och jag går in i vecka 10enligt min beräkning. Hoppas man får se ett tickande hjärta på pyret där inne!
Har glömt att berätta för er alla här inne att de går bra för mig också! Vart på VUL i tisdags och blev framflyttad så nu har jag BF 3juni stället. Apparna i telefonen räknar att man går 39+6 medan dom räknar 40+0 hos BM (iallafall här nere i Skåne). Vilket betyder att jag idag gick jag in i vecka 11 (10+0).
Fick ändra inställningar i appen till 40+0 så de skulle blir rätt med BF och räkningen.
Här är min ultraljudsbild vecka 10 (9+4)