Inlägg från: Elliott94 |Visa alla inlägg
  • Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Missdalvik skrev 2015-10-08 22:53:09 följande:

Inskrivningen vill båda vara med på, men hälsosamtalet tycker jag känns onödigt att min man ska behöva ta ledigt för. Så ärlig ska jag vara..

Min man tog inte ledigt för hälsosamtalet utan de gick jag själv på men precis som du säger så ska vi båda vara med på inskrivningen den 28 :)
  • Elliott94

Har ju tyvärr nu i efterhand märkt att det inte går och redigera i inläggen...
    Lite störigt.
    Någon som har någon idé hur vi ska göra med BF inläggen och hur jag ska få bort de gamla där uppe?!?!

• Elliott94
    knaappeen skrev 2015-10-09 08:45:12 följande:
    Ja det får nog bli en enskild tråd då.

Men hörru , jag kommer ha massa dötid på jobbet idag så jag sätter mig med datorn o drar ihop hela bf listan om du skapar en -

BF-lista"Första barnet bf juni 2016" tråd
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Så jag har skapat en tråd som du kan fylla i på senare idag :D
  • Elliott94
    Grus grus skrev 2015-10-08 22:00:50 följande:

Hej! Får jag kika in i denna tråden? Har iofs en snart tioåring hemma, men det är så mycket som har förändrats sen 2005 så det är verkligen som att vänta första barnet. Jag och min man har försökt i snart exakt ett år, och har haft två missfall i år. Men nu är det tredje gången gillt, hoppas vi. Bf 12 juni.

Så är det ok fastän det egentligen inte är första?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Jadå du är så välkommen :)
  • Elliott94
    Missdalvik skrev 2015-10-09 10:27:38 följande:
    Det är det som är det krångliga, vi fick inte veta ifall det var ett hälsosamtal eller inskrivning. Hoppas iaf på det sista alternativet :)
    Du kan ju ringa och fråga barnmorska igen om du känner för de :)

De sista min BM sa när jag gick i tisdag var att jag finns alltid på telefonen. "Om du kommer på en fråga mitt i natten så kan du ringa på telefonsvararen så ringer jag upp dagen där på. Och sök inte för mkt på internet." Haha
  • Elliott94
    tessan120 skrev 2015-10-11 14:48:49 följande:

Idag berättade vi för mina föräldrar. Vi hade tänkt vänta tills min mamma fyller år i slutet på oktober men tydligen hade de bokat en resa då. Så idag kom de förbi oss och hjälpte till med trädgårdsarbete. Sa till mamma att hon får sin present tidigare, jag hade slagit in 2 koppar som jag skrivit mormor/morfar på. Mamma började gråta och båda blev jätteglada.

Så skönt att berätta så jag kunde fråga hur mamma mådde som gravid. Hon mådde superbra hela graviditeten och hade inget illamående. Då kände jag mig lite lugnare,kanske går det i arv.

Ååh vad kul :D
    Mysigt att dom blev så glada!
    Längtar efter att se mina föräldrar reaktioner!

Jag har luskat lite om min mammas graviditet imed att min bästavän är gravid och mamma tycker om att prata om det. Jag har 4 brödrar (1ängel) på mammas sida och mamma berättade att den enda hon har mått dåligt med är med mig. Jag mår extremt dåligt och idag vart jag nära på att kräkas 3gånger i morse innan jag fick mat i magen!
    Kanske ligger det en liten flicka där inne?
  • Elliott94

Jag står på jobb och mår så illa att jag inte var jag ska bli av. Tur att jag har en egen toalett som endast jag använder då jag är ensam på denna avdelningen. Vill gråta och lägga mig i fosterställning resten av dagen :'(

• Elliott94
    knaappeen skrev 2015-10-12 15:02:34 följande:

Alltså, mina tester ökar i veckor men har fortfarande lite blödning/färgade flytningar. Haft det i 6 dagar nu. Först ljusrosa o sedan ljusbrunt ,mörkare brunt o nu ljusbrunt igen. Har ingen värk alls o enbart ömma bröst. Tog ett digitalt 5 okt som visade 2-3 , började få detta 7okt tills nu o i lördags visade testet 3+ veckor. Är i 5+4 idag. VUL är det inte någon möjlighet till ännu så. Blir bara så orolig.. Orkar inte med ett till MA eller MF för den delen:'(

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Vi håller tummarna för dig!
    Hoppas att ökningen på testen faktiskt är att allting är bra där inne! Kramar
  • Elliott94
    tessan120 skrev 2015-10-13 06:41:27 följande:

Går in i vecka 8 idag! Känns som om tiden går så sakta men ändå rätt snabbt. Längtar så tills man kommer till vecka 12!

Jag går in i vecka 7 idag! Håller med om att de känns som tiden går snabbt men samtidigt långsamt!
    Jag är beräknad till 6/6 när är du beräknad till? :)
  • Elliott94
    tessan120 skrev 2015-10-13 09:02:40 följande:
    Enligt apparna så är jag också beräknad till 6/6 men barnmorskan flyttade mig till 30/5 men jag tror det blir en junibebis iaf. Barnmorskan räknar på en menscykel på 28 dagar och jag vet att min är ca 36 dagar. Räknar man från när jag hade ägglossning så blir det 6/6.

Man får se när man går på RUL, antar att vi kommer bli flyttade till juni då.

Men jag går efter det barnmorskan säger.
    Ja dom flesta barnmorskorna räknar att man har 28dagars cykel. Jag hade också följt vad BM säger :) det är trots allt RUL som räknas senare så egentligen spelar de inte så stor roll huvudsaken är att bebisen mår bra :)
  • Elliott94

Någon som har några cravings eller något ni verkligen inte klarar av?!

Jag är sugen på frukt konstant och älskar iskallt vatten ?!?!?
    Något jag verkligen inte klarar av och klöks av är lukten av kött :(

• Elliott94
    Missdalvik skrev 2015-10-17 20:11:21 följande:

Tack för er omtanke!

En cysta blev svaret, och till vår stora lycka har vi fått se ett litet pickande hjärta på vår lilla mini <3

Vad skönt att höra! Jag längtar också tills vi får se ett litet pickande hjärta :)
  • Elliott94

Usch, idag kom första spyan efter illamånde i över två veckor. Någon mer än jag som är extremt illamånde med kräkningar?
    Jobbig men jag klara mig igenom de för jag vet att de för något helt underbart :)

• Elliott94

Jag tycker att veckorna går jätte snabbt men ändå sjukt långsamt samtidigt?!?!

Mitt illamånde står kvar och jag får hänga över toaletten de flesta mornarna. Ömma boobs och kvarvarande trötthet! Men jag är iallafall glad så länge jag känner något!

I Skåne så får vi inte VUL eller tidigit ultaljud om man ej har en remiss (bortsett om du vill betala 1000kr) känns så jobbigt att man ska behöva gå ovetandes till vecka 18 vilket oroar en en hel del. Ska till barnmorskan på onsdag och ska fråga henne om den går att ordna på något sätt för man vill inte gå och vara orolig och stressad över det känner jag!

• Elliott94

Har varit så jäkla dålig sen i torsdags, inte gravid dålig utan sjuk! Heshet, slemhosta, täppt näsa, andningssvårigheter och under denna tiden har jag inte känt ett enda gravidsymptom jag som har kräkt i mängder, haft ömma bröst, varit sjukt trött och haft humörsvägningar. Jag tänkte att fan nu är de kört :( men så idag när jag är lite bättre (långt ifrån bra) så dyker illamåendet upp igen fy fasen haha men jag är glad för då kanske allt är bra trots allt?

Imorgon ska jag på VUL och jag går in i vecka 10enligt min beräkning. Hoppas man får se ett tickande hjärta på pyret där inne!

• Elliott94

Har glömt att berätta för er alla här inne att de går bra för mig också! Vart på VUL i tisdags och blev framflyttad så nu har jag BF 3juni stället. Apparna i telefonen räknar att man går 39+6 medan dom räknar 40+0 hos BM (iallafall här nere i Skåne). Vilket betyder att jag idag gick jag in i vecka 11 (10+0).
    Fick ändra inställningar i appen till 40+0 så de skulle blir rätt med BF och räkningen.

Här är min ultraljudsbild vecka 10 (9+4)

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016