Inlägg från: Elliott94 |Visa alla inlägg
  • Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Hjärtligt välkomna alla nya vad kul och grattis till era plus! :D

Pyretsmamma82 jag vill också ge ultraljuds bild till mina föräldrar och svärföräldrar i julklapp :)

• Elliott94
    knaappeen skrev 2015-10-01 21:26:36 följande:

Glädjen av plusset försvann nu..

Fick rosa flytning på pappret nyss... Har egentligen BIM idag.. Usch känns inge bra längre orkar inte gå igenom detta igen...

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Försök lugna ner dig! Stressa inte upp dig, de är vanligt att ha små blödningar. Håller tummarna <3
  • Elliott94
    Ramiz skrev 2015-10-01 22:00:32 följande:

Idag har jag vart hur nojjig som helst :(

Har haft riktig mensvärk å det har känts som värsta Niagarafallen... Sprang snabbt till toan, men inget blod.. Inte ens lite rosa... Är detta normalt?

Är så otroligt rädd för att få MF :( Alla mina tidiga graviditeter har slutat i mf..

Man kan få väldigt rikliga flytningar när man är gravid och ibland kan de kännas som man kissat på sig. Är de så du känner kanske?
  • Elliott94
    littlemissE skrev 2015-10-02 13:10:05 följande:

Hur mår allihopa nu? Har ni lika mycket symptom nu eller har de tilltagit? Minskats? :)

Mina symptomet kommer och går lite grann. Just nu har jag spänd mage och är extremt trött om kvällarna. Illamåendet står i min hals ibland men har inte kräkt ännu.. Skönt!!
    Ömma bröst men inget överdrivet.
    Sen kissar jag minst 10gånger om dagen på jobb, jag som endast brukar högst Nissan 1gång om jag ens kissar under dagen.

Någon mer än jag som har en bra "magkänsla" över hela graviditeten. Att det kommer gå bra osv?
    Jag håller mig om magen redan nu för att "skydda" lilla grodan? Haha ni måste säga att jag inte är ensam :'D
  • Elliott94
    littlemissE skrev 2015-10-02 13:10:05 följande:

Hur mår allihopa nu? Har ni lika mycket symptom nu eller har de tilltagit? Minskats? :)

Hur mår du själv föraren? :)
  • Elliott94
    littlemissE skrev 2015-10-02 14:30:46 följande:

Jag vet att jag är tråkig och gnällig :) meeeen är så skönt att "spy" ut sin oro. Sambon är typ jaja blir det det så blir det. Vill ju bara att lillen växer å mår bra.

Vi är här för att du ska kunna "spy" ut dig dina känslor. Detta är nytt för oss alla och de är inte så lätt när det händer så mkt med ens kropp :) försök att ta en dag i taget och tänk positivt
  • Elliott94
    ecochic skrev 2015-10-02 17:16:11 följande:

Får jag ansluta mig till denna tråden? Jag fick mitt första plus förra helgen och har  beräknat födelsedatum runt den 7:e juni 2016. Mitt första barn och jag är strax över 30. Jag är väldigt glad, men också orolig? Har haft många närstående som har fått missfall. Jag har själv mild PCO och hade ägglossning typ på dag 71 i min förra cykel (annars 40-42 dagars cykler). Vi blev dock gravida på första försöket! 

Jag känner mig väldigt svullen och har lite värk i brösten samt lite illamående. Var på mitt första infosamtal hos barnmorskan idag och det börjar kännas verkligt! Har fått mina barnmorse-tider, UL, KUB och grejer bokade för resten av året redan!

Hur hanterar ni er oro för missfall? Bara försöker att tänka positivt? Jag har inte så lätt för det alltid? Naturen kommer ju att ta sin lag - jag försöker bara ta det lugnt och vara hälsosam för att hjälpa till på vägen. Jag har berättat för min syster och min mans syster och kommer berätta för mina föräldrar på måndag.. annars håller vi det tyst ett tag!

Lycka till allihopa! Vi får stötta varandra här!!

grattis och välkommen :D

Jag försöker att inte tänka på missfall så mycket men så har jag också haft en bra magkänsla från början. Skulle inte magkänslan vara rätt så får jag ta de om de kommer :) jag har min första tid hos BM på tisdag, är lite smått nervös.

Jag har berättat för min närmaste vän och hennes sambo dom väntar också barn fast är beräknade till slutet av feb.
  • Elliott94

Jag hoppas också att vi håller varandra sällskap genom hela graviditeten hade varit så roligt :)

• Elliott94
    Ellaria skrev 2015-10-03 16:18:03 följande:

Hej! Hoppar in här... Plussade imorse, beräknar till 13 juni ca!

You know nothing, Jon Snow
    Välkommen och grattis! :)
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016