mammalovis skrev 2015-09-22 23:33:23 följande:
De flesta barnen på förskolan sover samma tider. Det är bara på en avdelning med barn 1-5 år som vi hade enstaka barn som sov och somnade lite hur som, annars har de flesta avdelningar kollektiv vila för att fungera. Om det sedan berodde på barnen eller att personalen inte hade sådana rutiner ska jag låta vara osagt.
Så jag tror du kan räkna med att det löser sig att barnet sover längre stunder då tempot är högre, annars får väl barnet fortsätta sova i tex vagn ute på förmiddagen och en stund på eftermiddagen. Det brukar ordna sig.
Kan du styra så en vila hamnar efter lunch redan nu är det ju smart. Nu framgår det ju inte när barnet vaknar på morgonen eller hur tidigt ni kommer behöva lämna på förskolan.
Är du förskolelärare?
Jag får hoppas det löser sig! Pedagogerna brukar ha varit med om alla varianter.
Dessutom sover min son inne och på förskolan ska de sova ute i vagn... Men han får väl helt enkelt rätta sig efter att det är nya rutiner!
Ena veckan kommer barnen (har en 4-åring också) lämnas ca 06:30 och andra veckan vid 11:00. Min man jobbar tvåskift.
Så det blir nog lite olika med sömnbehovet kan jag tänka?
Men är barnet superduper trött på fm så antar jag att det får sova?