Inlägg från: Rosa Fluff |Visa alla inlägg
  • Rosa Fluff

11 mån och sover exakt 30 min dagtid! Snart förskola...

Min son led av extrema sömnproblem och jag var jätte orolig när han skulle börja förskola. Men det gick faktiskt över förväntan. Tog ca 2 veckor sen sov han faktiskt bra där. Det är ju ett helt annat tempo så de blir nog ganska utmattade..

• Rosa Fluff
    helena29 skrev 2015-09-22 20:54:44 följande:

Hopppas det...

Men tyvärr sover han ändå bara 30 minuter även om han är heeeelt slut! Ändå ska det vaknas på MINUTEN efter 30 min. Varför??

Behöver man lära in dem på 1 sovpass per dag innan förskolestart?

Inga tips för längre sovpass då?

Vi hade två sovpass, en på fm och en på em. Och det var inga problem. Men sånt kanske är olika på olika förskolor. Vår hade också 30 minuters skarven. Det är jätte vanligt.

När han började sova ute i vagn på förskolan så började han sova riktigt bra. Och då pratar vi om barnet som HATADE vagn mer än något annat hemma. Han bara skrek. Men på förskolan gick det. Barn beter sig väldigt olika beroende på situation.

Det bästa tipset jag kan ge dig är att prata med personalen om din oro och försök sedan att släppa det lite. Det kommer lösa sig. : )
  • Rosa Fluff
    helena29 skrev 2015-09-23 11:13:50 följande:

Vad gjorde ni när barnet vaknade efter 30 min? Kunde ni söva om?

Tycker aldrig jag hör någon som vars barn bara sover 30 min, alla man hör om sover ju flera timmar i sträck!!????

Vände det sig av sig självt?

Jag fick amma (när jag gjorde det) resten av sovpasset och efter så fick vi ligga i samma rum. Det slutade vi med när han var över Att sova hemma eller på förskolan är två helt skilda saker. Mitt barn lider av grav sömnstörning och vi har fått medicin för att han ska sova om nätterna.
Svar på tråden 11 mån och sover exakt 30 min dagtid! Snart förskola...