Gravid efter IVF hösten 15
V. 20 nu och nu händer det grejer! Kan definitivt känna sparkar nu! Så mysigt! T.om. så det syns lite på utsidan. Mår väldigt bra! Imorgon är det RUL!
V. 20 nu och nu händer det grejer! Kan definitivt känna sparkar nu! Så mysigt! T.om. så det syns lite på utsidan. Mår väldigt bra! Imorgon är det RUL!
Odie>> välkommen & grattis!
Gick in i v.17 idag, det rullar på. Köpte några mamma-tröjor på rean idag, men affärerna har inget stort utbud. Även första bebisbodyn, då dem reade ut ett motiv jag så gärna ville ha.
Hej tjejer, jag tror det är kört här .Igår vaknade jag med sån hejdundrans migrän för att inatt vakna med mensvärken from hell och senare späddes de på med klassiska ryggsmärtan och även skärande smärta i underlivet. Har inte kommit en ända droppe blod men detta känns absolut som skit. Är idag i vecka 5+7 . satte in två st tvådagarsodlade. Någon som haft det samma och ändå klarat sig?
Var på RUL idag. Fick se två friska bebisar som sprattlade, hade alla fingrar och tår osv. Det är två flickor! Sötchock! Jag har ju redan en son så det är drömmen att få två flickor! Kan nästan inte tro att det är sant... Jag ska bli trebarnsmamma!
Grattis!!
Har också varit på RUL idag. En frisk och pigg bebis som såg ut att vara en tjej :)
Känns så skönt att veta att hon vekar må prima där inne! Nu ska jag och min man bara slappna av och njuta av resten av graviditeten! Ingen mer onödig oro!
Utandig>> skönt det ändå såg bra ut! Vi har sett hjärtat slå i v. 6+1. Men verkar variera väldigt.
Tvåäggs, det sattes in 2 embryon (FET) och man har kunnat se en tydlig skiljevägg mellan dem på UL. :)
Min man gillar tvillingar, han tycker det är effektivt att få två på en gång, haha, han tänker nog inte så realistiskt över det extra jobb det innebär.
Min mamma blev först glad när jag berättade om graviditeten men typ rädd när jag sa att det är tvillingar (särskilt om det hade varit två pojkar). Tycker det är tråkigt med såna reaktioner, att det är roligt när man berättar att man är gravid men att folk typ fruktar tvillingar för att man tänker att det är jättejobbigt att ta hand om.
Ingen som mår illa? V 20 nu och har spytt som en gris ikväll. När ska detta upphöra???
Vill önska ett Gott nytt år åt er alla! Tänk vilket spännande år vi har framför oss!