• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Fler som ska söka havandeskapspenning sen? Jag har haft det innan, men hört dem blivit hårdare att godkänna...

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-12 18:44:53 följande:

Jag kommer att söka det. Min barnmorska tog det som en självklarhet med tanke på mitt jobb (vården), och trodde absolut inte att det skulle nekas. En kollega till mig fick barn i december och hon hade då inga problem. Hon gick i mitten på oktober.

Jag är också i vården, borde inte vara några problem. Går ju inte göra vissa saker höggravid!
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-12 21:58:02 följande:

Jaha! Vad kul :) vad jobbar du som? Nej, absolut inte. Jag sväller redan endel om både händer och fötter och känner mig liksom så mycket mer begränsad på något vis.

Usk, inom rehab. Vi har även växelvård & palliativt. Så mycket tungt & stress.

Du då?
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-13 16:47:36 följande:

Imorgon är det dags för vårat RUL! Inte förrän kl 15 så det blir en låång dag innan man får åka.

Vi ska ta reda på könet om det går som sagt. Men hur har ni gjort om ni haft t.ex föräldrar som inte velat veta om könet? Mina föräldrar vill inte veta, men samtidigt vill jag ju inte undvika att säga termer som han/hon då jag är i deras närhet. På något vis tycker jag att dom inte har någon rätt i att välja att få veta eller inte. Är det dumt tankesätt tycker ni? Tänker att varför ska JAG undvika att säga han/hon/pojke/flicka då det är MITT barn?

Kul med rul! Har mitt måndag em, åker direkt efter jobbet.

Jag kan dock förstå dem vill vänta och se vad det blir..men om ni råkar säga hon/han är det väl inte hela världen, måste dem ju förstå att det är lätt för er att "råka" säga.
  • Gweny
    hatten skrev 2016-01-14 08:53:28 följande:

Jag kommer att vara i v 20+1 , det är ju sent.. men men :)

Jag kommer också vara i v.20+1. Känns så sent. Men nu är det snart dags. Otroligt det är halvtid i graviditen snart.
  • Gweny
    hatten skrev 2016-01-14 13:10:18 följande:

Ja tänk! Bara hälften kvar.. Vi beställde barnvagn igår, kunde inte vänta mera :D

Åh kul. Vad blev det för någon och färg?

Kollar runt, men svårt bestämma sig.
  • Gweny
    hatten skrev 2016-01-14 15:30:30 följande:

Det blev en brun brio happy med silver chassi. Hade svårt att välja men känner mig riktigt nöjd med valet nu. Vilka tittar du på?

Den är nr 1 faktiskt för mig/oss.

men tittat lite på nitro och city cross(lättare & smidigare ihopfälld)
  • Gweny
    Frutopia skrev 2016-01-14 16:31:01 följande:

Idag fick vi ett bakslag. Var på möte inne i stan gick på toaletten och fick massa blod och klumpar på pappret. Blev livrädd såklart och åkte till akuten. Efter lång väntan så kunde han inte se något fel, utan en sprallig liten tjej och allt såg bra ut. Han misstänkte ett blodkärl som spruckit. Var livrädd där ett tag, men skönt att tösen mådde bra.

Uch vad hemskt sånt är! Jag har haft en störtblödning v. 9 med massa koagulerat. Vi trodde det var över...men allt såg bra ut. Så var nog brustet kärl med.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-14 19:33:45 följande:

Nu har vi varit på RUL och hunnit både firat med middag och första klädesplagget! :) Det blev som vi trodde, en pojke! :) allt såg fint ut förutom att hon var osäker på höger njure. Det såg ut som att han hade ett vidgande njurbäcken, men det var inget nämnvärt fel. De har tydligen olika maxmått på olika sjukhus vad de tycker är okej då de mäter vätskan, 0,5 (vet ej enhet) har vårat sjukhus, och vårat mått blev typ 0,54. (Andra sjukhus hade maxmått på 0,7). Hon tyckte ändå att vi skulle komma tillbaka för säkerhetsskull i v. 24. Det som KAN hända om det nu är så, är att han kan få urinvägsinfektioner då han kommer ut. Att de behöver ge honom antibiotika under en period. Vi är iallafall inte oroliga :) och det tyckte inte hon som gjorde RUL:ET heller att vi skulle vara.

Grattis till en pojke i magen! Kommer säkert se bra ut nästa gång.
  • Gweny

Idag gick jag in i v.20. Kan inte förstå att vi är halvvägs! Imorgon är det äntligen dags för RUL med. Spännande & nervöst.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15