• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Har också varit hos BM idag. Jag hade dock inte inskrivning,vilket jag trodde att det skulle bli. Idag fick jag bara vägas och svara på en enkät om mina alkoholvanor innan graviditet. Fick en massa broschyrer. Själva inskrivningen ska jag på den 2 december.

Jag tycker också att det känns konstigt att sitta där. Jag?! Liksom. Trodde ju aldrig att man skulle få uppleva det.

Det här med KUB blev inte vi erbjuden, utan det är något frivilligt vi får göra om vi vill eftersom vi är så ung. 2500kr kostar det om vi vill göra det.

Annars så är min psyke inte helt ok fortfarande. Ja, det är väl hormonerna som gör det antar jag. Började grina och bröt ihop idag då jag kom till jobbet ich chefen undrade hur det var med mig. Jag är helt orkeslös i kropp och knopp, trots att jag hade ett blodvärde på 138!

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2015-11-03 15:15:08 följande:

Hej, vet inte om ni kommer ihåg mig, men jag hoppade ur gruppen pga av mf, MEN det visade sig att det inte var ett mf när vi var på vul, dem såg en hinnsäck kvar och efter yttligare 2 vul, det senaste idag, så ser allt bra ut och hjärtat slog så fint!

känns helt ofattbart!!

Är i v. 8+2.  så nu avslutades vi från SU och får vända oss till MVC i stan istället.

Vad underbart!!!! Grattis!
  • frucgsvensson

Åhhhhh har de senaste kvällarna börjat få rejäl halsbränna! Det är som att jag fått upp sura uppstötningar och att det sitter kvar i halsen. Inget har jag hemma heller som kan lindra..

• frucgsvensson

När jag ringde min BM för att boka in första mötet så frågade hon efter senaste mens. Jag sa bara att jag gjort IVF och vilket datum det vsr ägguttag och sen insättning. Då fick hon fram exakt på dagen vilken vecka jag var i.. Hon använder alltså även dagarna. Vecka plus dag. Det gjorde hon igen då jag väl satt där på besöket.

• frucgsvensson

Jag är i slutet på vecka 10 nu och har både igår och idag haft en enormt "mensvärk"/växtvärk som sitter i höfterna, runt ryggen och ner mot benen. Det har varit så obehagligt att jag nyss fått tagit alvedon. Blir rädd för missfall samtidigt som jag förstår att det växer snabbt den här veckan. Har för mig att embryot blir nästan dubbelt så stort nu. Och går över till att bli ett foster.

• frucgsvensson

Jag kom in på 1177 där det stod att det kunde vara foglossning. Symtomen de beskriver där stämmer in på mig, men jag tycker att det verkar så tidigt för det?! Hur som helst så avvaktar jag ett tag sen måste jag ringa BM om det fortsätter.

• frucgsvensson

Ny vecka idag: vecka 11! :) "bara" två veckor kvar till magiska gränsen vecka 13.. Om man blir nå lugnare då.

Växtvärlden fortsätter ont som bara den!

• frucgsvensson

Är det någon mer än mig som tänker på framtiden..som förstföderska så känner iallafall jag mig otroligt nervös inför vad som eventuellt komma skall. Jag har ingen aning om hur man tar hand om ett barn! Hur relationen till min man kommer bli osv. Mycket sånna tankar går runt i min skalle ju längre gången jag blir..

• frucgsvensson

Alltså kommer inte mina inlägg upp eller blir jag bara otroligt ignorerad då jag gör ett inlägg? Tycker att alla hoppar över det jag skriver och skriver nytt eller svarar på andras inlägg..tråkigt.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15