Gravid efter IVF hösten 15
Här är min lilla mage. längtar till man får en riktig kula! Nu är man lite mittemellan lite tjock och lite gravidmage.
Här är min lilla mage. längtar till man får en riktig kula! Nu är man lite mittemellan lite tjock och lite gravidmage.
Ojdå glömde bilden. Hoppas den blir rättvänd.
Ni som gått i andra Trimestern eller är däromkring, hur har ni det med symptom. Nästäppa har jag haft sen V6 är i 15+0 imorgon. Det kan jag leva med. Det som har kommit de senaste veckan är att mina armar somnar under natten så jag vaknar av ren smärta när de vaknar till liv. har läst mig till att det kan vara typ karpaltunnelsyndrom men som kommer från armbågen. Oerhört smärtsamt och jobbigt. Får ta upp med bm vid nästa besök
Nej inte ett dugg kul, vaknar runt tre av att armen är borta och måste skaka liv i den, sen börjar smärtan så fort den vaknar. Kan göra ont i upp till 30 min! Usch och fy.. Jag ska till bm den 21/12 så det är inte så långt kvar
Jag måste försöka bli sjukskriven. Jag mår inte alls bra. Jag sover noll och ingenting typ. Får en fruktansvärd huvudvärk och blir illamående pga sömnen. Jag blir deppig och får yrsel. Känner inte igen mig själv!
Är det en omöjlighet att bli sjukskriven tror ni? Åtminstone två veckor åt gången. Och sen försöka komma fram till någon lösning hur jag ska kunna sova.. Sömntabletter i värsta fall.
Jag är trött på att gråta och må både psykiskt och fysiskt dåligt nu! Och samtidigt känna pressen från jobbet i ryggen med långa pass och extremt tungt arbete (vården).
Jag blev sjukskriven för illamående förra gången och det var inga som helst problem. Gå genom MVC så borde du hitta en välvillig läkare ;)
Jag har fått den uppfattningen att det är "lätt" att bli sjukskriven under graviditeten. Det är ingen vits att plåga sig själv, lyssna på vad din kropp orkar med!
Kanske det blir bättre bara du får ta det lugnt och vila några dagar! Vilken vecka är du i?
Men fy vad jobbigt. Du måste se om du kan få bli sjukskriven. :/
Kom till en jättebra läkare idag som inte hade en tvekan ens på att sjukskriva mig. Han var förstående och tog sig verkligen tid att prata och lyssna.
Han sjukskrev mig i en månad. Jag tyckte att det kändes länge men jag kan ju alltid avbryta sjukskrivningen om jag känner för det. Skönt att slippa den stressen!