• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Frutopia skrev 2015-10-11 18:43:13 följande:

Har fortfarande inga symptom att prata om, ömma bröst och trött men annars inget annat. Är nu i 6+2 och har inte känt nån ökning eller förändring i symptom. Jag har vul den 20:e så jag vill egentligen bara få bekräftade att jag faktiskt är gravid :)

Har inte heller någon känning av en graviditet. Går in i vecka 7 imorgon. Det enda symtomet jag har är att jag är förstoppad och ont i bröstvårtorna. Eller ja, är lite tröttare och orkar inte göra så mycket, men känner ingen som helst molvärk eller svullen om magen som jag gjorde i början. Börjar undra om jag ens är gravid..
  • frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-14 17:00:34 följande:

Ja väntan är olidlig!   Det har varit tre riktigt jäkla sega veckor från att jag bokade tiden fram tills i morgon, det kan man lugnt säga!

Hur känner du (och ev partner?) inför ultraljudet? Är ni lugna och positiva? Eller snarare nerviga?

Vi vill såklart veta att allt ser bra ut eftersom jag mår så otroligt bra och knappt har några symptom! Lan skulle kunna tro att jag bara inte har mens i stort sett.

Klart att vi är nerviga. Har tänkt på det flera gånger att jag kommer blunda till min man sett om hjärtat slår eller så..är rädd att det ska slå DÅ men inte senare.. Man har ju läst så mkt skräckhistorier att det är sjukt (inte nu längre dock)

Hur känner ni då? :)
  • frucgsvensson
    CarMa skrev 2015-10-14 17:11:12 följande:

Hur mår alla ni gravida?

Jag mår bra bortsett från att jag är förkyld. Annars har jag inga som helst symptom typ. Känns märkligt! Och oroligt förstås.
  • frucgsvensson

Ja, man verkar då aldrig vara näjd. Jag önskar bara att man kunde få lagom med symptom, är ju ändå i vecka 7, sä nått borde man ju känna! Men, det är ändå inget att göra om det skulle vara något fel. Olyckligt dock om man varit ovetandes om att något varit fel..

• frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-15 13:56:29 följande:

Nu har vi gjort vårt ultraljud! Vecka 7+6. Den lilla levde och hjärtat slog för fullt. Allt var helt normalt och såg bra ut. Läkaren sa grattis och tyckte att vi skulle slappna av nu och fira!

Jag frågade om missfallsrisken i det här skedet och läkaren sa att nu är det bara runt 10% risk att det inte blir barn av det här! Men jag tror att han också drog på vad gäller dessa tio procent, bara för att inte inge falska förhoppningar. Har läst betydligt lägre siffror än så på andra ställen..

Vi firade med att köpa våra första bebiskläder..  :)

Håller nu alla tummar vi har!

Stort grattis! :) vad härligt att allt såg bra ut såhär långt! Hur har du haft det med symptomen hittills?

gör man alltså VUL eller UL i den veckan? Jag ska dit precis då jag går över till vecka 9.
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2015-10-16 14:59:10 följande:

Det blev ju inte bättre när jag berättade för sambon att jag har ont i magen, han säger krya på dig!!! jag bröt ihop totalt och sprang på jobbets toa och storböla.....Han förstod dock väldigt snabbt varför jag blev så arg i telefonen och insåg vad magontet kunder betyda...

..är smärtan som hugg och småkramp? Isåfall har jag haft samma. Det gick över och har inte haft det på några veckor.

Ja, männen har det inte heller så lätt nu stackarna. Jag bröt ihop häromdagen för att jag bara inte orkade bädda rent i sängen..förkyld och gravid! Grinade som ett litet barn och det spelade ingen rollvad min man gjorde, inget blev bra. Hehe.
  • frucgsvensson

Tror att mitt illamående har börjat smått. Började må illa igårkväll, riktigt sådär att det låg i halsen och pyrde liksom. Och nästintill hela dagen har jag haft samma känsla, plus att jag varit lite yrslig.

Inte kul att ha rethosta och vara illamående samtidigt. Blir rätt mycket hulkande...uff! Gruvar mig att jobba med illamående och yrsel eftersom jag jobbar inom vården där de är rätt mycket otrevliga dofter kan man säga..och mycket spring.

• frucgsvensson
    CarMa skrev 2015-10-18 13:54:22 följande:

Någon som varit med om liknande?

Nej, vi har inte heller vågat haft sex förrän för några dagar sedan. Men fick inte ont eller nå vita klumpar..? Vad kan det ha varit? Var det inte själva utlösningen då?
  • frucgsvensson

Jag går in i vecka 8 imorgon och har inte alls sånna besvär som ni har med illamåendet. Mitt ligger mest och pyr och jag blir äcklad av olika dofter.. Därimot så har yrseln kommit. Känner även av att det sticker i magen..

Är otroligt rädd för missfall igen (går i perioder) bara för att vi bara har en vecka kvar till ultraljud!

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15