• Frutopia

Gravid efter IVF hösten 15

Åh vad skönt att Rul gick bra, vi ska få en liten frisk flicka som var lika otålig som sina föräldrar <3

• Frutopia
    Junilängtan skrev 2016-01-07 17:37:27 följande:
    Åh grattis, vad underbart! :D

Det känns som att det är väldigt många som gjort ivf som får en liten flicka, både i den här tråden och i andra trådae om ivf. Undrar om det på något sätt är vanligare vid ivf? :)

Ska bli fruktansvärt spännande att se om min tes blir någorlunda bekräftad imorgon. Skulle kännas lättare vad gäller namn iaf ;) Vi har kommit på tre olika namn om det blir en tjej, och ett halvokej namn för om det blir en kille.
    Vi och alla i omgivningen hade gissat på pojke, så jag blev riktigt paff haha. Men nu slipper vi måla om barnrummet det första vi gör :) vi har haft några namn på lut men det blir nog ett av dem, om hon skulle passa i det såklart. Lycka till imorgon på ditt rul :)
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2016-01-08 15:49:34 följande:
    Tack, känns helt fantastiskt! :D Åh så spännande, ska ni ta reda på kön? :)
    Åh vad skönt att det gick bra :) visst känns det mer verkligt nu? Tesen stämde då för vår del, en flicka med icis :) nu är jag på väg hem från ett dagsmöte i Oslo, kände för första gången lite ängslig så jag gick med en skyddande hand på magen genom hela resan: taxiresan till flygplats, röntgen, flygresorna tor och hemska taxiresan hem (halt och dåliga däck)

Vill helst vara hemma tills hon kommer..
  • Frutopia

Idag fick vi ett bakslag. Var på möte inne i stan gick på toaletten och fick massa blod och klumpar på pappret. Blev livrädd såklart och åkte till akuten. Efter lång väntan så kunde han inte se något fel, utan en sprallig liten tjej och allt såg bra ut. Han misstänkte ett blodkärl som spruckit. Var livrädd där ett tag, men skönt att tösen mådde bra.

• Frutopia
    CarMa skrev 2016-01-14 16:33:32 följande:
    Vilken vecka är ni i ?
    19+6. Hade inte förväntat mig blod även om jag läst om det
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2016-01-14 17:50:27 följande:
    Usch och fy, skönt att allt såg bra ut! Kunde han se vart blodet kom ifrån?

Vi åkte också in till gyn efter en blödning för några veckor sen, det var tydligen blod från livmodertappen och det var väldigt vanligt enligt henne.
    Tack, nej han kunde inte alls se varifrån. Troligtvis ett blodkärl som sprack. Men sålänge tösen mår bra och inga tecken på start på förlossning puh...
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-01-14 19:33:45 följande:

Nu har vi varit på RUL och hunnit både firat med middag och första klädesplagget! :) Det blev som vi trodde, en pojke! :) allt såg fint ut förutom att hon var osäker på höger njure. Det såg ut som att han hade ett vidgande njurbäcken, men det var inget nämnvärt fel. De har tydligen olika maxmått på olika sjukhus vad de tycker är okej då de mäter vätskan, 0,5 (vet ej enhet) har vårat sjukhus, och vårat mått blev typ 0,54. (Andra sjukhus hade maxmått på 0,7). Hon tyckte ändå att vi skulle komma tillbaka för säkerhetsskull i v. 24. Det som KAN hända om det nu är så, är att han kan få urinvägsinfektioner då han kommer ut. Att de behöver ge honom antibiotika under en period. Vi är iallafall inte oroliga :) och det tyckte inte hon som gjorde RUL:ET heller att vi skulle vara.

Åh grattis! Och vad skönt att det var något som går att rätta till <3
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2016-01-17 16:29:30 följande:

Vi beställde vagn för en vecka sen, hade räknat med en leveranstid på omkring 15 veckor. Meeen, den kommer redan om 5-6 veckor. Nåja, vi är ute i god tid i alla fall, haha.

Lycka till på rul imorgon Gweny och hoppsan2016! :)

Vi beställde vagnen efter rul, och den kom redan förra veckan. Kanske blir så med 2015 års modell :) nu står den så fint i vardagsrummet.
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-01-18 08:21:03 följande:

Vi tänkte köra på en brio smile! :) vi har klämt och känt redan och den beställs om några veckor. Vi hittade dock samma delar med chassi, liggdel, sittdel, babyskydd och insats för ca 1500kr billigare på nätet eller vad det var. Törs man beställa från nätet?

Vi körde brio smile, paketpris inkl babyskydd och bas för 7200kr. Vi köpte från babyhuset.se

Om ni kör på det paketet behöver ni inte köpa regnskydd, jag missade att man fick med det och köpte ett annat, så nu har vi två (får se om vi säljer eller skickar tillbaka ) annars var de snabba i leveranserna dock lite meckigt att hämta ut (4paket varav ett 16 kg) men med två kundvagnar så gick det galant. Köpte även insektsskydd och skötväska.
  • Frutopia
    Gweny skrev 2016-01-18 11:57:19 följande:
    Fin vagn & väska.

Varför valde ni just den vagnen?
    Vi prövade några alternativ, men strök de dyraste rätt snart, vi vill lägga pengar på andra saker. Brio smile har stora lufthjul varav två svängbara fram, vilket blir enklare att manövrera med en hand, eller i trånga utrymmen. Brion hade stor varukorg och enkel att fälla ihop men framförallt kändes bra att köra och manövrera för mig som är liten. Till en början så var vi inne på mjuklift, men de är lite mindre och risken finns att större barn växer ur tidigare än planerat.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15