• Frutopia

Gravid efter IVF hösten 15

Junilängtan skrev 2015-10-03 04:25:04 följande:

Åh, jag har inte förrän den 27, känns som en pina att vänta så länge! Helst vill man ju kika varje dag om det var möjligt, men det är väl inte heller så bra, haha.

Japp, detta var första ivf, för dig också? Jag har bara lite molvärk som kommer och går, inget direkt påtagligt :(

Du kan inte ta något blodprov för att se om du procerar progestoron? Fast det kanske är riskfyllt om du måste sluta med lutinus? :( Själv glömde jag helt av att fråga om jag skulle fortsätta mef lutinus eller inte, så jag har inte vågat sluta helt. Tar en tablett om dagen nu tills de är slut :/

Haha jaa, jag heter Linda, du också?

Jag försökte komma på något par jag sett i väntrummet, Det enda jag minns är att vid insättningen så blev linda uppropad och vi båda svarade :) kan det vara du? Jag ska fråga läkaren om det här med lutinus, om det finns blodprov eller tom tabletter eller nåt. Det är vårt första med så jag letar tecken trots pluss.

Jag ringde till bm efter råd från Huddinge att sätta upp en inskrivningstid efter första ul pga kö. Vi blev därför ombedda att gå på ett hälsoinformation hos dem. Tänk vad sambon vände från en femkrona efter "kursen". Han insåg igår att hand skulle bli pappa, innan har han haft vårt att ta in, så häftigt att se, så nu vill han skrika ut till alla att vi ska ha barn :)
  • Frutopia
    Gweny skrev 2015-10-02 23:05:43 följande:

Frutopia>> jag måste också fortsätta med lutinus fram till vul. Lagom roligt med allt kladd men vad gör man inte.

I vilkem vecka har ni fått era vul-tider? Jag ska ringa in på måndag och få datum.

Mm precis jag skulle göra allt för att det ska gå bra såklart men det känns som du säger inte så fräscht och slemhinnorna börjar bli lite torra. Jag fick min vultid när jag bekräftade plusset, känns som en evighetsvämtan tills den 20/10.
  • Frutopia
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-03 06:20:00 följande:

Vad underbart!! Sa dom något till dig om hur stor chansen är för födsel nu när ni sett hjärtat slå?

Vi ska på ultraljud runt den 14 oktober.  Sitter som på nålar tills dess.

Har redan varit på inskrivningssamtal hos barnmorskan.. Kändes sjukt tidigt.. men :)

Oh wow, vi fick specifikt ett inskrivningsmöte efter klinikens vul, gick det bra? Vad tar man upp?
  • Frutopia
    Gweny skrev 2015-10-03 08:16:47 följande:

Det är så psykiskt påfrestande! Så fort jag inte känner något symtom blir jag nojig. Har lite mensvärk nu på morgonen... Uch , svårt vara positiv.

Jag håller med till punkt och pricka.. lika jobbigt som att ruva nästan. jag orkar heller inte sätta mig i position att ta ett nytt test varje dag för att få övertygelse men det är jobbigt. Har enbart som du lite molvärk men inte alls illamåendet som de flesta har. Vi kommer nog aldrig bli lugna... :)
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-10-03 09:25:56 följande:

Haha, ja det var vi, vad lustigt! :)

Det ska väl finnas någon form av progesterongel? Vet inte om det är mindre jobbigt eller så?

Har ni fått hälsoinformation genom mvc? Jag har bara gått in på mina vårdkontakter för att ordna tid till bm, har svårt att ta mig tid till telefonsamtal under arbetstid. Gubben här har också svårt att ta in att han förmodligen ska bli pappa (vågar inte jinxa) :)

Ja verkligen lustigt :) när jag bokade mötet så så hon att de vill att vi gå på hälsoinformation med bla fosterdiagnostik innan inskrivningen. Vart bor ni? Vi bor i haninge
  • Frutopia

Jag ska köra med Lutinus till efter första VUL då man är osäker på min egen produktion, hur vet man om man producerar Prog. självständigt?? 

Vi har inte heller haft sex sen efter äggplock, mest för att jag känner mig så ofräsch och skör i slemhinnorna. 

Nu är jag i v5 +3 och känner inget mer nämnvärt förutom börstvårtom gör rejält ont, bör jag vara orolig?

• Frutopia
    Gweny skrev 2015-10-05 12:48:55 följande:

Jag får tyvärr lämna er nu.Fått tidigt mf och sorgen är total.

Ska ha samtal med vår IVF-läkare nästa vecka, se hur allt blir.

Lycka till på er väg!

Nej fy vad jobbigt.....Beklagar så Hjärta
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2015-10-06 21:23:38 följande:

Kom på att jag faktiskt ringde till kliniken och bad dom räkna ut veckan, och det stämde inte överens med det jag slagit in i en sån där app. Blev tillbakaflyttad några dagar.

Jag blev också flyttad bak några dar, nästan en vecka. Då de räknar äggplock +2 V (11/9) så är jag i vecka 5+5 (v6) idag. Men jag har börjat bara använda 5+5.
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2015-10-07 17:15:53 följande:

Jag är så trött på att gå och vara nojig och söka symptom efter symptom hela tiden. Överallt läser man hur vissa verkligen mår piss i vecka 6, i appar där man följer veckorna sä står det om illamående, onda bröst och trötthet. Känner NADA! Eller ja, det enda jag känner är ont i mage och ryggslut och det oroar mig OCKSÅ. Jag blir deprimerad av detta! Och nej, det går inte att undgå att läsa. Man vill ju ha något att jämföra med.

Det är det jag sagt hela tiden, det här med att ens BLI gravid har känts som hur lätt som helst, det är den här tiden som är sjukt jävla jobbig!! Och inte har jag nätt ultraljud förrän om tre veckor heller!

Jag går in 6+0 på fredag och känner inte heller nåt, väldigt sällan molande värk, det enda som jag kan känna annorlunda är mina bröst som växt och vårtgårdar som blivit större och mörkare och ömmar men inget annat. Man vill ju inte gå och testa sig varje gång man känner sig osäker. Jag håller helt med på denna jädra väntan och oro. Jag vill kunna slappna av och njuta av att jag är gravid, men rent krasst så kommer jag inte kunna inse det förrän första vul, sen börjar nästa oro och väntan till nästa ul och rul osv..
  • Frutopia

Har fortfarande inga symptom att prata om, ömma bröst och trött men annars inget annat. Är nu i 6+2 och har inte känt nån ökning eller förändring i symptom. Jag har vul den 20:e så jag vill egentligen bara få bekräftade att jag faktiskt är gravid :)

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15