• Frutopia

Gravid efter IVF hösten 15

Då är vi minst tre som inte känner så mkt. Jag är väldigt trött och har problem ibland att hitta rätta orden, sa ikväll: en fågel! Men menade fluga.. Haha

har nu nedräkning, imorgon är det fem dagar till vul! Längtar men är också otroligt nervös som er att de inte ska se nåt tickande hjärta...

• Frutopia
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-15 13:56:29 följande:

Nu har vi gjort vårt ultraljud! Vecka 7+6. Den lilla levde och hjärtat slog för fullt. Allt var helt normalt och såg bra ut. Läkaren sa grattis och tyckte att vi skulle slappna av nu och fira!

Jag frågade om missfallsrisken i det här skedet och läkaren sa att nu är det bara runt 10% risk att det inte blir barn av det här! Men jag tror att han också drog på vad gäller dessa tio procent, bara för att inte inge falska förhoppningar. Har läst betydligt lägre siffror än så på andra ställen..

Vi firade med att köpa våra första bebiskläder..  :)

Håller nu alla tummar vi har!

Åh vad härligt att höra!! Jag hoppas få sånt härligt besked snart jag med :) Jag skulle nog också vilja fira med kläder :)
  • Frutopia

Idag var ingen bra dag. Nu efter lunch och en snabb promenad fick jag sådana smärtor, håller i sig några sekunder åt gången bara men det får min mage att blåsa upp sig så jag ser ut att vara i 5:e. Var på toa men inget blod, fast ev blod kanske inte kommer så snabbt.

Fan vad jobbigt det är när man inte vet om allt är bra eller inte. Jag kommer vara konstant orolig och rädd genom hela graviditeten tror jag...

Ikväll ska jag på Henrik Fexeus, men känner inte alls för det. Känns som sällskapet kommer tycka att jag är lite larvig för magont, men jag kommer inte kunna slappna av direkt..

Vill bara hem o sova....

Hur är er fredag? :)

• Frutopia

Det blev ju inte bättre när jag berättade för sambon att jag har ont i magen, han säger krya på dig!!! jag bröt ihop totalt och sprang på jobbets toa och storböla.....Han förstod dock väldigt snabbt varför jag blev så arg i telefonen och insåg vad magontet kunder betyda...

• Frutopia
    frucgsvensson skrev 2015-10-16 15:51:07 följande:
    ..är smärtan som hugg och småkramp? Isåfall har jag haft samma. Det gick över och har inte haft det på några veckor.

Ja, männen har det inte heller så lätt nu stackarna. Jag bröt ihop häromdagen för att jag bara inte orkade bädda rent i sängen..förkyld och gravid! Grinade som ett litet barn och det spelade ingen rollvad min man gjorde, inget blev bra. Hehe.

Ja precis hugg och småkramp. Har inte fått sådana förut. Det är ju troligtvis inget och det är skönt att höra lugnande saker från er :)

jag det är sjukt hur känslorna spelar en ett spratt, det kan inte vara lätt och vara mannen till en gravid kvinna ibland..

• Frutopia
    hatten skrev 2015-10-16 15:52:33 följande:

Hoppar in här.. :)

Är äntligen gravid efter icsi, men har nog inte fattat det än riktigt och är ganska "avvaktande" eftersom jag haft sparsamt med bruna flytningar i nästan en vecka.. dock behöver det ju inte vara något farligt.
    Borde vara i v 6+1 idag, eller hur funkar det vid ivf, räknar man återföringen som äl?
    På onsdag ska vi göra ett tidigt vul, väldigt nervöst och spännande! 
    Hittills har jag haft ont i brösten, lite molvärk och smått illamående de senaste dagarna.

Välkommen :)

Man Brukar räkna från äggplocksdagen ( befruktning) +2 veckor

Jag hade ÄP 11/9 så idag är jag i 7+0
  • Frutopia

Åh vilken sten som släpptes nu. Har precis gjort vul och har sett ett lite hjärta fladdra. Tänk att man har en liten bild på vårt barn på kylskåpet!! Trodde aldrig jag skulle få uppleva det.

Jag blev även framflyttad en dag, 7+5 har det någon betydelse, nån som vet?

• Frutopia

Nu har jag en fråga som kan vara känslig. Känsliga läsare undanbedes :)

jag har inte haft några problem med nr 2 förrut, går ca var 2-3 dag. Men så den här veckan har toabesöken varit en pärs! trots att jag gör nr två samma frekevens som innan dvs varannan dag  så är mängden helt sjuk just nu! Hårt och stort och trögt, skitjobbigt rent ut sagt TystGlad Jag vet att man kan bli hård i magen, men om tillfällen man går är som vanligt hur fan kan det bli som ett gympass...

Vilken jäkla märkligt inlägg det blev Skrikandes 

• Frutopia
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-22 15:34:52 följande:

Hehe.. Jag har druckit en halv flaska Friggs plommonjuice och ätit en matsked linfrön i morgonmuslin varje dag.. Det "lenar upp" ;) Så det får bli mitt tips till dig..

Tack för tipset :) det blev en resa till affären för att fylla på med fiberrika saker. Motion ska ju också hjälpa men jag orkar knappt gå från soffan till sängen på kvällarna. Känns hårt att jobba heltid i denna fas.
  • Frutopia
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-22 18:21:31 följande:

Och jag har tvärtom problem!!! Vågar knappt fisa längre haha

Nej!! Stackare haha.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15