• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Sälma Riit skrev 2015-10-19 20:47:03 följande:

Hur tänker ni kring KUB? Vi har bestämt oss för att hoppa det den här gången. Efter typ 100 misslyckade ivf:er och min höga ålder (38) så känns det meningslöst, jag vet att jag kommer att få lågt sannolikhetsvärde och vi vill inte göra vidare utredning.

Jag vet inte hur det fungerar i min stad med KUB, om alla blir kallade eller frågade - oavsett ålder. Jag/vi är unga så jag antar att vi har låg risk, men det skulle ju vara för att få se den lille då. Det är ju inget som skadar.
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2015-10-20 16:11:57 följande:

Åh vilken sten som släpptes nu. Har precis gjort vul och har sett ett lite hjärta fladdra. Tänk att man har en liten bild på vårt barn på kylskåpet!! Trodde aldrig jag skulle få uppleva det.

Jag blev även framflyttad en dag, 7+5 har det någon betydelse, nån som vet?

Åh vad jag längtar till vårat ultraljud nu!!! Precis om en vecka vid lunch ligger jag där och får också se!!

Hoppas på bra besked. Kommer vara i vecka 9 då (går in i vecka 8 idag). :) längtar så mkt!
  • frucgsvensson

Någon annan som känt små hugg och stick i magen i vecka 8? Känner det nu nästan hela tiden. Det pirrar liksom och drar också.

• frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2015-10-21 17:31:05 följande:

Hela iden :)

No Ka Oi skrev 2015-10-21 17:46:10 följande:

Är oxå i vecka 8. Känner liknande fast det var mer för ett par veckor sedan.

Okej! Skönt att höra att det är fler. Är det någon slags växtvärk tro?
  • frucgsvensson

Här är en till med hård mage! Jag har blitt tvungen att kika vid flera tillfällen för att se så att jag inte blöder från baken, och har då sett att avföringen ser ut som väldigt osmält mat!? Hahah, alltså ursäkta.

• frucgsvensson

Tycker synd om er som kräks och har problem med illamående. Jag mår illa också, men inte ens i närheten av vad ni andra verkar göra.

Har ni fått några cravings ännu förresten? Jag har en jäkla dille på mjölk!! Kan dricka hur mycket som helst! Iskall sådan. Och fettig mat. Tacos med créme fraiche, gärna pizza och sånt där.

• frucgsvensson

Konstigt det där hur olika det är :) det går som i vågor för mig då det gäller mat. Hade mest problem i vecka 5-6, då fixade inte jag heller köttfärs i någon form.

Men jag har ju mått otroligt bra under den här tiden. Hade jag inte vetat vad vi gått igenom och positiva gravtest så hade jag inte vetat att jag varit gravid. Därav min rädsla på tisdag då vi ska på ultraljud.

• frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-24 14:39:40 följande:

Apropå något annat... :)

Tror ni som är gravida nu att vi behöver köpa vinterjackor för gravida den här vintern? Jag tänker ju ändå att många av oss kommer att börja se gravida ut runt jul och en vinterjacka kan man ju använda ända in i april?

Man vill ju kunna stänga om magen? Hur tänker ni?

Jag har faktiskt inte tänkt alls på det. Haha. Tänker inte på något materiellt öht. Men det borde man kanske göra? Jag går redan i bara mjukbyxor typ. Har svällt både här och där. Det får nog bli ett impulsköp där och då för min del tror jag :)
  • frucgsvensson

Jag kände mer i början än vad jag gör nu faktiskt. Måttligt med illamående, förstoppad och ömma bröstvårtor är mina symtom. Har enväldigt lätt graviditet hittils.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15