• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Gweny skrev 2015-12-14 20:08:50 följande:

Så skönt för dig! Hoppas det snart känns bättre.

Ja, det känns verkligen som en sten har lyfts från mina axlar.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2015-12-15 12:09:40 följande:

Frucg>> kan tro det!

Idag ringde jag och fick tid för RUL, blir 18/1. Blir spännande. Ett stort delmål.

Kuuuul! :) vi har den 14/1! :)
  • frucgsvensson

Jag har börjat läka råmjölk! Redan i vecka 16 (snart 17). Är fuktig hela tiden.

Något jag blev orolig över var att det är lite lite blod i från ena bröstet, så det ska jag ta upp med min BM på måndag.

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2015-12-19 22:50:09 följande:

Råmjölk kan börja komma redan nu, men låter ju lite skumt med blod. Kanske bara är lite känsliga kärl nu.

Jo, jag vet att det kan komma redan nu. Och jag har läst lite om blod och det bör undersökas vad jag förstår. Pratade med sjukvårdsupplysningen om det, men det kan tas ned barnmorska på måndag.
  • frucgsvensson

Idag går vi in i vecka 17. 40, 3% avklarade! Märkligt att det snart har gått halva tiden redan. Tycker att det går jättefort samtidigt som det går jättesegt.

Ny känslig grej: matrester, köket överhuvudtaget är otroligt jobbigt. Har haft så innan med, men då har jag kunnat andas med munnen, men nu kan jag inte ens SE maten innan jag hulkar! Uuuuff!

Trevlig jul!

• frucgsvensson
    utandig skrev 2015-12-23 08:01:53 följande:

Hej tjejer, 

Jag har förra veckan klarat mig förbi mensdagen och fått fina plus. Fick först 1-2 veckor på CB och sen 2-3 veckor. Nu undrar jag om någon av er har testat med dessa tester och när ni isf slog över till 3+ veckor på testet? Jag har haft ganska svåra komplikationer med överstimmulering. Har haft jätte ont i ryggen och magen från dagen vårat 2 dagars sattes in. Igår hade jag jätte ont i ryggen men inte magen och sen på kvällen försvann allt vad heter ont eller symtom .absolut ingenting med andra ord :/ någon som vart med om detta? 

Efter att jag testat positivt efter mensdagen så slutade jag att testa. Jag tycker att du också ska göra det, det där ger bara mer stress. Någonting jag har lärt mig under dom här 17 veckorna är att symtomen varierar från dag till dag, ibland från timme till timme t.om. Försök att ta det lugnt och inte analysera så mycket.
  • frucgsvensson

Vad härligt att någon här har börjat känna rörelser! Jag tänkte på det häromdagen när det kommer börja kännas, men det tar väl ett tag iallafall då det är första barnet.

Jag längtar jättemycket till vårt RUL nu. Vill se ett livstecken snart innan jag blir tokig! Har ju inte sett lilla livet sedan vecka 9!

Lycka till på RUL! :)

• frucgsvensson

HALSBRÄNNA!! Det brinner så in i bomben efter vad jag än äter! Kaffe/the dricker jag inte längre. Varken Novalucol, gavicon får jag i mig pga hulkande och spyfärdig. Samarin fungerar för en liten stund bara. Mjölk hjälper ej. Har någon provat losec? Det står rådfråga läkare då det gäller dom, men tänkte kolla om de haft någon effekt innan jag pratar med läkare/BM.

• frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2015-12-27 23:28:54 följande:

Jag äter omaprozol, samma substans som losec och de är bra. Fast jag kan å andra sidan inte leva utan dem så jag kanske inte är rätt person att uttala mig. Jag äter det även ogravid pga öppen magmun och läkare har under hela processen varit medvetna om det. Bm sa inget om det heller.

Okej! Jo, jag köpte losec idag. Det står på 1177 att det är okej bara man följer doseringen som anges på förpackningen.
  • frucgsvensson
    utandig skrev 2015-12-28 07:53:11 följande:

Hej tjejer, jag tror det är kört här .Igår vaknade jag med sån hejdundrans migrän för att inatt vakna med mensvärken from hell och senare späddes de på med klassiska ryggsmärtan och även skärande smärta i underlivet. Har inte kommit en ända droppe blod men detta känns absolut som skit. Är idag i vecka 5+7 . satte in två st tvådagarsodlade. Någon som haft det samma och ändå klarat sig? 

Ja, Gud ja!! Hade mycket sån värk i början! Det är växtvärk. Går in i vecka 18 imorgon :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15