ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-01 16:51:45 följande:
Hur mina bröst känns har också varierat lite från dag till dag och sådär.
Jag tror inte det är något att oroa sig för. :)
Skakig och illamående låter ju "bra" :)
När du skriver vecka 5 hur räknar du då? Jag är nyfiken på hur ni alla i tråden räknar? Jag är i vecka 5+6 och byter alltså vecka i morgon :)
När jag var på min inskrivningssamtal nu i veckan så var min barnmorska så irriterad på alla appar som gör att vi tror att vi är en vecka längre fram än man faktiskt är. Jag har ju ändå tänkt att jag är i den vecka det står, i min just nu står det ju Vecka 6 (5+6) och den riktiga veckan inom parentes. Även om jag var medveten om att man ska räkna fulla veckor så kändes det ändå som att backa en vecka. :(
Och vad gäller vecka tolv, den magiska gränsen, så är det ju alltså när det står vecka 12+någon siffra som man kan slappna av...Även om man ser en tolva redan en vecka innan, haha..snurrig text, förstår ni hur jag menar??
Jag ringde faktiskt till min klinik där vi gjorde ivf och frågade vilken vecka jag var i. Då var jag i vecka 3+6 eller något sånt, och enligt min apo var jag på dag 4+nånting, då hade jag slagit in från senaste mensen. Man är i vecka 2+0 vid ÄP säger dom. Så i vanliga fall om man räknar från ägglossning som också är 2+0 så går man ju ca 14 dagar fram till BIM, vilket betyder att man är i vecka 4+0 på BIM. Så fick jag förklarat för mig.
Jag är alltså i vecka 4+3 nu, vilket är vecka 5.