Inlägg från: ettplusettlikamednoll |Visa alla inlägg
  • ettplusettlikamednoll

Gravid efter IVF hösten 15

Idag är det dags för KUB-test för oss... V 12+5

I vårt landsting blir alla erbjudna det oavsett ålder. 

Hoppas verkligen att den lever.....  Down syndrom oroar vi oss inte för.
    Vi vill bara se ett levande barn och att den inte har Trisomi 13 eller 18..

• ettplusettlikamednoll
    CarMa skrev 2015-11-18 18:18:12 följande:
    Hur gick det idag?
    Tackar som frågar!

Det gick så bra det kunde gå! :) Den lever och frodas!  
    Bebisen sprattlade omkring för fullt, var pigg och verkade frisk!

1 av 20 000 för sannolikhet på kromosomfel. Dvs typ helt obefintligt.
  • ettplusettlikamednoll
    Gweny skrev 2015-11-19 06:56:42 följande:
    Åh Så skönt!! Jag frågade om det också ovan.
    Jasså :) Det missade jag!

Vilken vecka är du i nu? Har, eller ska du göra KUB-test?

Vi gjorde det för att vi blev erbjudna och för att vår läkare på fert.kliniken tyckte att vi skulle ta chansen när den finns...
  • ettplusettlikamednoll
    mom2012 skrev 2015-11-19 17:09:05 följande:

Tack för omtanken. Jag har vul på ivf kliniken nästa vecka och på sjukhuset 1 december. Så jag har en sk 2nd opinion igång också. Hoppas de vågar uttala sig nästa vecka.

Usch vad fruktansvärt jobbigt det här måste vara! 

Önskar att man kunde skicka över lite piller som ger tur, lycka och livskraft till den i din mage! 

Håller tummarna för er..

• ettplusettlikamednoll
    Gweny skrev 2015-12-02 10:38:26 följande:

Gick bra idag på vårt vul. Den lille sprattlade så gott och vi fick med fina bilder. Såå lycklig. Sånt litet mirakel. Första gången var h*n 4 celler stor på skärmen och nu armar och ben.

Grattis Gweny! Så skönt att se att den lilla lever!
  • ettplusettlikamednoll
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-02 16:26:18 följande:

Grattis Gweny!

Längtar till RUL! Jag har 28/12. Någon mer som har snart?

Skulle egentligen ha RUL under julveckan (är i vecka 14+5 nu) men det blir veckan efter pga att det är just jul då antar jag. Har inte fått någon kallelse än, men väntar otåligt...! 
  • ettplusettlikamednoll
    frucgsvensson skrev 2015-12-02 22:48:27 följande:

Var på inskrivning idag och hon bokade in oss direkt till RUL. Vi hamnade också mitt i mellandagarna och då jag jobbar natt så det blev inte förrän den 14 januari.

Uuhh vad segt! Känns som om jag måste ringa och kolla när vi (som också egentligen skulle få under julveckan) får komma. Orkar inte vänta på någon kallelse känner jag!

Vilken vecka är du i?
  • ettplusettlikamednoll
    frucgsvensson skrev 2015-12-03 19:46:51 följande:
    Men kan inte eran BM boka in det? Vår hade nått program på datorn så hon kunde se alla lediga tider uppe på sjukhuset och boka in där direkt.

Jag är i vecka 14. (13+3)
    Nä, det funkar nog inte så här. Men idag kom faktiskt kallelsen! Så äntligen har vi ett datum. 28 december blev det. Jag är i  vecka 14+6 
    Så vi behöver "bara" vänta i 25 dagar... :D
  • ettplusettlikamednoll
    Frutopia skrev 2015-12-09 21:17:27 följande:

Ni som gått i andra Trimestern eller är däromkring, hur har ni det med symptom. Nästäppa har jag haft sen V6 är i 15+0 imorgon. Det kan jag leva med. Det som har kommit de senaste veckan är att mina armar somnar under natten så jag vaknar av ren smärta när de vaknar till liv. har läst mig till att det kan vara typ karpaltunnelsyndrom men som kommer från armbågen. Oerhört smärtsamt och jobbigt. Får ta upp med bm vid nästa besök

Det med armarna låter riktigt jobbigt. Jag hade ont i händerna för någon vecka sedan i ca en vecka. Googlade och hamnade på svar om karpatunnelsyndrom, men kände inte direkt att det stämde på mig.
    Ändå kändes smärtan i händerna som relaterat till graviditeten. Vet inte riktigt varför. 
    Annars är jag fortfarande tröttare än vanligt, lite illamående ibland.Är fortfarande inte sugen på vilken mat som helst utan har ganska specifika krav på vad jag vill äta och inte..Har också molvärk/växtvärk av och till varje dag. 

Är i vecka 16+0 i morgon :D
  • ettplusettlikamednoll
    CarMa skrev 2015-12-10 21:08:13 följande:

Hur mycket har ni ökat i vikt sedan ni blev gravida?

Är i vecka 16+1 (17) och har gått upp 1,7kg. Och dessa 1,7kg har jag gått upp senaste två veckorna.. Hehe :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15