• Hoppsan2016

Gravid efter IVF hösten 15

Vi ska oxå på RUL imorgon :)

Gweny skrev 2016-01-17 11:32:13 följande:

Idag gick jag in i v.20. Kan inte förstå att vi är halvvägs! Imorgon är det äntligen dags för RUL med. Spännande & nervöst.

• Hoppsan2016
    Gweny skrev 2016-01-17 13:26:20 följande:
    Kul! Ska ni ta reda på könet?
    Vi gjorde ju NIPT så vi vet att vi väntar en tjej =)
    Ska ni göra det?
  • Hoppsan2016

Spännande :)

Gweny skrev 2016-01-17 15:03:53 följande:

Ah just, blandar ihop. Min hjärna är gravid-flummig.

Nej, vi bägge vill vänta och se.

• Hoppsan2016

Tack tack :)

Vi ska nog också beställa en snart. På tisdag åker vi till Teneriffa och efter det beställer vi nog en vagn wiii

Junilängtan skrev 2016-01-17 16:29:30 följande:

Vi beställde vagn för en vecka sen, hade räknat med en leveranstid på omkring 15 veckor. Meeen, den kommer redan om 5-6 veckor. Nåja, vi är ute i god tid i alla fall, haha.

Lycka till på rul imorgon Gweny och hoppsan2016! :)

• Hoppsan2016
    TwinkyIVF skrev 2016-01-18 11:12:27 följande:
    Vad ska ni köpa för vagn :)?
    Vi ska köpa en bugaboo donkey, Hade en bugga med andra barn och älskade den hehe. =) Sen kommer jag att använda bärsjalar och ergonomiska selar så vagn är en komplettering till sjalar =) 
  • Hoppsan2016
    Junilängtan skrev 2016-01-18 07:08:55 följande:
    Åh vad härligt med en resa, nu blir man lite avis här va ;)
    Jaaa, det ska bli så härligt att komma iväg. Ännu roligare nu när det är så kallt hemma hehe
  • Hoppsan2016
    Sälma Riit skrev 2016-01-18 09:07:20 följande:
    Och vi åker till Grand Canaria nästa lördag! Ska bli så skönt. Jag kräks mindre när jag har saker för mig och i 15- har jag mindre lust att hitta på saker så jag ser verkligen fram emot semester!
    Visst är det skönt att komma iväg nu. Mår också bättre nu, illamående är nästan borta nu.
  • Hoppsan2016
    Gweny skrev 2016-01-18 16:37:57 följande:

Idag var äntligen RUL! Allt såg bra ut. Var en väldigt livlig krabat. . Hon höll med datumet som

SU, 11/6.

Svårt förstå ändå att vår lilla 4-celliga klump blivit till en liten människa.

Vad roligt att allt gick bra =) 
  • Hoppsan2016

När jag var gravid med mitt andra barn sa läkaren redan i v13 att jag väntade en pojke. Bodde utomlands då och där gör man UL varje läkarbesök ( man går bara till läkare där) Jag trodde inte på honom och sen när jag flyttade tillbaka och gjorde UL i Sverige frågade jag läkaren om det ens möjligt att se könet sååååå tidigt och han sa ja, om man är duktig läkare. Så jag har svårt att tro att man kan säga fel i v 20. Men visst det kanske har hänt nån gång....

Och läkaren hade rätt....vi fick en pojke

hatten skrev 2016-01-20 15:58:02 följande:

Du har helt rätt i det. Jag skulle ändå inte klä min pojke i en klänning. Färger spelar ingen roll. Hur andra gör bryr jag mig inte om.

Jag menade mest om det är vanligt att man ser "fel"?

• Hoppsan2016
    Lutetzia skrev 2016-02-01 13:04:03 följande:

Jag kommer nog att få vänta ett tag innan jag känner buffar utåt, har moderkakan i framvägg och då kan det ta lite längre tid innan man känner bebisen. Jag TROR dock att jag känt rörelse på insidan, men svårt att veta om det är bebis eller bara bubblor. 

Förra gången jag var gravid hade jag oxå moderkakan i framvägg och började känna sparkar i v 18. Men det var inte mitt första barn, så det kan va tidigare för det.

Vilken v är du i nu?
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15