• Hoppsan2016

Gravid efter IVF hösten 15

ettplusettlikamednoll skrev 2015-11-05 08:34:27 följande:

Själv är jag i vecka 11+0 i morgon. Bara en enda vecka kvar till 12+0. Känns riktigt skönt. 
    Stör mig lite på att alla appar räknar på att man är en vecka i förväg, det gör ju att man knappt vet vilken vecka  man ska googla på. När man egentligen är i vecka 11 så säger ju appen vecka 12. Men men.. :)

Man brukar räkna så. När man är i v 11+0 då är man i v 12, tolfte vecka in i graviditeten.  Så appen räknar precis som den ska =)
  • Hoppsan2016
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-11-05 11:30:44 följande:
    Inte enligt vårdpersonal tyvärr..Min barnmorska sa själv vid första mötet hur dumt hon tycker det är att apparna skriver så.
    Man räknar egentligen bara fulla veckor. Så tex när man säger att missfallsrisken minskar i vecka tolv så är det vecka 12+0 och inte vecka 11+0 när appen säger "12"  
    Precis, BM bryr sig bara om fulla veckor, och det är det som är viktigast för de. Men ingen säger att man är gravid i v 11+0 eller v 11+6, utan den är den tolfte vecka.
    Min son fyller 16 snart och då, innan appar ens fanns räknade man så med. Min kompis son är 23 och då räknade man så med, så det är inget nytt och inte apparnas påhitt hehe =)
  • Hoppsan2016
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-11-05 12:35:53 följande:

Skönt för dig om du känner dig så avslappnad :) Jag känner mig ganska lugn varannan dag och dagen efter det har jag haft mardrömmar om blod som forsar :(

Efter ultraljudet på kubtestet om 1,5-2 veckor... Då ska jag bara va glad har jag tänkt :)

Jag förstår att det är jobbigt, men du måste försöka vara mer positiv. Det är ju inte bara vara oroligt fram till v 12 och sen är allt lugnt, du har hela barnets liv att vara orolig för. Så det är bara början. Så försöker att slappna av och njuta istället. Vi väntar barn och inte missfall och därmed basta!!! Så det så hehe
  • Hoppsan2016
    frucgsvensson skrev 2015-11-05 16:46:04 följande:

När jag ringde min BM för att boka in första mötet så frågade hon efter senaste mens. Jag sa bara att jag gjort IVF och vilket datum det vsr ägguttag och sen insättning. Då fick hon fram exakt på dagen vilken vecka jag var i.. Hon använder alltså även dagarna. Vecka plus dag. Det gjorde hon igen då jag väl satt där på besöket.

Precis som jag skrev att BM använder v+dag, men vanliga människor säger i vilken vecka man i.
  • Hoppsan2016

Jag svarade inte på sitt tidigare inlägg om att vara förstföderska dör att jsg väntar nr4 och har svårt att relatera mig till det du undrar =) Min mans första men jag kan inte svara för hur han känner sig =)

frucgsvensson skrev 2015-11-13 15:29:16 följande:

Alltså kommer inte mina inlägg upp eller blir jag bara otroligt ignorerad då jag gör ett inlägg? Tycker att alla hoppar över det jag skriver och skriver nytt eller svarar på andras inlägg..tråkigt.

• Hoppsan2016
    Gweny skrev 2015-12-08 10:37:35 följande:

Har ni tänkt något på namn?

Vi har 3 tjejnamn vi gillar, men svårare med killnamn..

Jag gjorde NIPT för 2 veckor sen och idag fick vi både bra resultat på den och vet nu även kön på bebisen Solig
  • Hoppsan2016

Jag började må illa igen.... Har inte gjort det på några veckor och är den tillbaka bläää

Sälma Riit skrev 2015-12-30 23:10:25 följande:

Ingen som mår illa? V 20 nu och har spytt som en gris ikväll. När ska detta upphöra???

• Hoppsan2016

Vad roligt att vi är fler som väntar tjejer i tråden. Jag väntar också en tjej :)

Själv har jag foglossning från helvete!!! Kan knappt gå och har ont överallt. Är i v 17 nu

• Hoppsan2016
    ettplusettlikamednoll skrev 2016-01-08 21:14:42 följande:
    Det har jag aldrig hört innan :) Men delar med mig för statistikens skull att vi gjorde ICSI och ultraljudet visade tjej :)
    Stämde inte på oss. Vi väntar en tjej och gjorde "vanlig" IVF =)
  • Hoppsan2016

Håller med. Bara ni som kan ställa sånt "krav"

hatten skrev 2016-01-13 17:44:26 följande:

Så spännande med RUL!

Jag tycker som du, det är ändå Ert barn. Jag skulle inte bry mig om någon annan inte skulle vilja veta..

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15